Studii Piata
Un studiu de piata este o evaluare calitativa si cantitativa aprofundata, ce analizeaza atractivitatea si dinamica unei piete. O astfel de analiza, care se adreseaza atat firmelor din domeniu, cat si furnizorilor de servicii profesionale (consultanta, audit, cercetare de piata), contribuie la intelegerea volumului si valorii pietei, a modului de segmentare a acesteia, a comportamentului de consum, pozitiei companiilor concurente, precum si a barierelor de intrare si a reglementarilor specifice domeniului.
De ce este util un studiu de piata?
Presiunea concurentiala si dinamica mediului de afaceri transforma cunoasterea pietei intr-un instrument esential pentru obtinerea unui avantaj competitiv consistent. Mai mult, este de preferat anticiparea actiunilor competitiei intr-o maniera in care sa beneficiati de suficient timp pentru a actiona, folosind avantajele concurentiale specifice companiei si profitand de anumite vulnerabilitati ale competitorilor. In acest context, pentru obtinerea unor rezultate optime este recomandata realizarea unei analize concurentiale cu recurenta lunara si sintetizarea tendintelor si evolutiei unui sector / domeniu de activitate in studii de piata elaborate trimestrial.
Cand realizam un studiu de piata?
- Cand vrem sa intelegem pozitionarea companiei in piata de profil (incadrarea pe segmentele pietei, cota de piata detinuta, volumul de afaceri cu potential de a fi atras etc.)
- Pentru a afla tendintele pe termen mediu si lung
- Atunci cand urmarim o mai buna intelegere a clientilor (vis-a-vis de un produs existent sau motivatia acestora de a achizitiona produsele sau serviciile firmei in raport cu cele ale concurentei)
- In procesul decizional, pentru a stabili daca un produs sau o linie noua de business va avea succes, analizand cum produse sau servicii similare se comporta pe piata, care sunt barierele de intrare si factorii care ar putea influenta dezvoltarea afacerii
- Atunci cand incercam sa optimizam mesajele de marketing si actiunile de promovare a produselor / serviciilor
- In incercarea de a identifica noi oportunitati in ceea ce priveste distributia produselor / serviciilor din oferta companiei, gasirea de noi parteneri si / sau canale de vanzare
Abonament Premium Trimestrial | DISCOUNT 25%
Este compania dumneavoastră pregatita pentru realizarea unui studiu de piata?
Iata cateva situatii in care studiile de piata coordonate intern pot genera mai multe costuri decat beneficii:
- Nu stiti de ce informatii aveti nevoie. Daca echipa careia i se deleaga realizarea studiului de piata nu are pregatirea sau experienta necesara, atunci cel mai probabil nu va sti ce informatii-cheie trebuie sa obtina, ce raspunsuri cauta sau ce date necesita a fi raportate in analiza pietei.
- Resursele nu sunt disponibile. Daca nu aveti un buget disponibil imediat pentru echipa dumneavoastra, atunci demararea unui studiu piata va duce fie la un proiect nefinalizat, fie la date insuficiente.
- Efectuarea cercetarilor de piata implica un cost financiar si un cost de timp. Acesta din urma poate fi mai mare in cazul unei cercetari realizate intern, de la zero. Chiar daca achizitionati date secundare (evolutii financiare ale companiilor, analize la nivel de sector / industrie ori sondaje privind nevoile si preferintele consumatorilor) efortul consolidarii si intelegerii tuturor implicatiilor acestor informatii poate mari substantial costurile.
Scopul unei analize de piata este de a va ajuta sa descoperiti, sa decideti si sa implementați cele mai bune strategii pentru afacerea dumneavoastra. De cele mai multe ori rentabilitatea demararii unei cercetari de piata folosind resursele interne ale companiei nu se justifica, in special in lipsa unei experiente profesionale in acest sens. Delegarea efortului de cercetare si analiza unei firme specializate in elaborarea de studii de piata se poate dovedi mult mai eficienta sub aspectul optimizarii costurilor si obtinerii unor rezultate superioare, atat din punctul de vedere al calitatii selectiei si centralizarii datelor, cat si in privinta formularii de recomandari si directii strategice de actiune.
Pentru a sprijini companiile deja active si pe cele care doar prospecteaza un anumit sector de activitate platforma VirtualBoard a realizat studii de piata ce prezinta in detaliu cei mai importanti factori de influenta pentru activitatea si evolutia principalelor sectoare economice locale. Acestea includ evolutia valorica si cantitativa din perioada 2012-2022, completata de recomandari pentru specificul fiecarui domeniu analizat.
Afișez 1 - 36 din 38 de rezultate