Industria Media ROMANIA 2024

- 25%

Prețul inițial a fost: 12.000 lei.Prețul curent este: 9.000 lei.

Add your review

Acest studiu oferă o analiză detaliată a pieței de media din România, una dintre cele mai complexe și dinamice industrii locale. Studiul acoperă atât evoluția generală a industriei, cât și performanța pe segmente specifice: televiziune și video, radio, muzică și podcasturi, piața publicațiilor, jocuri video, cărți și cinema. Pentru a înțelege pe deplin dinamica pieței locale analiza include tendințele și perspectivele pieței globale, completate de o evaluare a contextului macroeconomic românesc, care ajută la interpretarea corectă a evoluției industriei media la nivel național.

Studiul detaliază fiecare segment al pieței prin analiza evoluțiilor istorice și prin previziuni relevante. Industria media din România a dovedit reziliență în ultimii 5 ani în contextul în care reducerea consumului de radio, cărți și publicații a fost compensată de creșterea rapidă a conținutului OTT (video streaming) și a jocurilor video. Pandemia a accelerat consumul de conținut digital, iar această schimbare a devenit o tendință stabilă și pe termen lung. În ciuda dezvoltării puternice a conținutului digital, televiziunea clasică își menține rolul central în consumul media al românilor. Conținutul digital este așteptat să susțină pieței, însă televiziunea tradițională va continua să rămână relevantă în industrie în următorii ani.

Valoarea pieței a fost calculată pe baza raportărilor financiare declarate în sector, iar analiza este completată de o evaluare detaliată a celor mai importanți jucatori, cu performanțe financiare monitorizate pe parcursul ultimilor 7 ani – agregatori de conținut: Pro TV, Antena TV Group, Dogan Media International (Kanal D), Clever Group (Prima TV, LookTV and Prima Sport channels, Profit.ro, Agro TV, Cinemaraton, Cinema Est, MedikaTV), Campus Media TV (Digi 4K, Digi Sport, Film Now, Digi World, Digi Life, Digi Animal World, UTV, Music Channel, Hit Music, Dance FM, Chill FM), Antena 3, Ridzone Computers (Romania TV), Abc Plus Media (Național TV), B1 TV, Publivol Creativ (Metropola TV) și agenții media: MMS Communications, Publicis Groupe Media, B.V. McCann-Erickson, Mediacom Romania, Media Investment Communication, Optmimum Media Direction Plan & Buy, Wavemaker Romania, United Media Services, Initiative Media, House of Media. Piața se remarcă și prin performanțe financiare solide, cu marje de profit stabile, susținute de diversificarea surselor de venit și de adaptarea rapidă la noile preferințe ale consumatorilor, inclusiv tranziția către canale digitale și platforme de streaming.

Studiul integrează și o serie de analize strategice – analiza Porter, analiza PEST și analiza Lanțului Valoric, oferind informații valoroase pentru companiile care își propun să pătrundă sau să se extindă pe piața media din România.

Informațiile și datele prezentate în acest studiu sunt bazate pe surse oficiale și credibile, precum Institutul Național de Statistică, Comisia Națională pentru Prognoză, Banca Națională a României, Oficiul Național al Registrului Comerțului, Ministerul Finanțelor, Media FactBook, rapoarte de specialitate și interviuri realizate cu principalii jucători din industrie.

 

 

CARACTERISTICI

  • Numar de pagini: 68
  • Format .pdf
  • Perioada: 2015-2023
  • Limba de redactare – Engleza

CONDITII DE LIVRARE
Se va livra în 7 zile lucrătoare de la confirmarea comenzii, timp necesar actualizării

 

 

CUPRINS

REZUMAT

I. PIAȚA DE MEDIA LA NIVEL MONDIAL

1.1. Evoluția pieței globale de media 2017-2028

II. REPERE ALE CONTEXTULUI MACROECONOMIC INTERN

2.1. Analiza mediului macroeconomic 2015-2023

2.2. Repere de consum 2015-2023

III. PIAȚA DE MEDIA ÎN ROMÂNIA

3.1. Evoluția pieței

3.2. TV & Video 2019-2028

3.4. Radio, muzică și difuzare podcast-uri 2019-2028

3.5. Piața publicațiilor 2019-2028

3.6. Piața jocurilor video 2019-2028

3.7. Piața cărților 2019-2028

IV. ANALIZA PIEȚEI PE CODURI CAEN 2015-2023

V. ANALIZA MEDIULUI CONCURENȚIAL 2015-2023

5.1. Mediu concurențial în piața media

5.2. Top 10 agenții de media

VI. CONSULTANȚĂ MANAGERIALĂ

6.1. Analiza lanțului valoric

6.2. Analiza Porter

6.3. Analiza PEST

6.4. Factorii de influență

6.5. Recomandări

Structura poate varia și/sau suferi modificări în conformitate cu disponibilitatea informațiilor de la momentul actualizării.

 

 

GRAFICE

  1. Prognoze de creștere pe segmentele pieței 2017 – 2028 – Piața globală
  2. Evoluția PIB 2015 – 2023 – Piața din România
  3. Cursul de schimb 2015 – 2023 – Piața din România
  4. Rata inflației 2015 – 2023 – Piața din România
  5. Rata șomajului vs. venitul mediu net 2015 – 2023 – Piața din România
  6. Factori de îngrijorare pentru consumatorii români 2023 – 2022 – Piața din România
  7. Branduri media cu cea mai mare încredere a consumatorilor 2023 – Piața din România
  8. Rata de penetrare TV 2015 – 2023 – Piața din România
  9. Motive de utilizare a internetului – 2023 – Piața din România
  10. Evoluția numărului de abonați TV 2015 – 2023 – Piața din România
  11. Cele mai vizionate categorii de programe TV – 2022 – 2023 – Piața din România
  12. Timp petrecut pentru dispozitive media – 2022 – 2023 – Piața din România
  13. Evoluția veniturilor pieței media – 2019 – 2028 – Piața din România
  14. Acces programe TV după metoda de vizionare – H1 2023 – Piața din România
  15. Evoluția veniturilor pe segmentele TV și video de linie – 2019 – 2028 – Piața din România
  16. Rating-ul principalelor programe TV – 2019 – 2022 – Piața din România
  17. Evoluția veniturilor pe segmentele TV și video OTT – 2019 – 2028 – Piața din România
  18. Număr subscrieri SVOD – 2015 -2023 – Piața din România
  19. Evoluția veniturilor pe piața radio, de muzică și difuzare podcast-uri – 2019 – 2028 – Piața din România
  20. Top 10 posturi radio după audiență – 2023 – Piața din România
  21. Motivația consumului de programe tip podcast – 2023 – Piața din România
  22. Evoluția veniturilor pe segmentul ziare și reviste – 2019 – 2028 – Piața din România
  23. Preferințele pentru categorii de publicații după criteriul de vârstă – 2023 – Piața din România
  24. Evoluția veniturilor pe segmentul jocuri video – 2019 – 2028 – Piața din România
  25. Aspecte cheie ale industriei jocurilor video – 2023 – Piața din România
  26. Evoluția vânzărilor de carte – 2019 – 2028 – Piața din România
  27. Comportamentul cititorilor – 2023 – Piața din România
  28. Evoluția veniturilor box office – 2019 – 2028 – Piața din România
  29. Cifra de afaceri (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015 – 2023 – Piața din România
  30. Structura pieței 2023 – ponderea grupurilor de companii pe criteriul cifrei de afaceri – Piața din România
  31. Numărul de companii 2015 – 2023 – Piața din România
  32. Variația cifrei de afaceri (2022 vs 2021) vs. Variația numărului de firme (2023 vs 2022) – Piața din România
  33. Număr de angajați (total CAEN) 2022 – 2023 – Piața din România
  34. Marja profitului net mediu (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015 – 2023 – Piața din România
  35. Durata medie de rotația a creanțelor (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015 – 2023 – Piața din România
  36. Cifra de afaceri / angajat (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015 – 2023 -Piața din România
  37. Cifra de afaceri / companie (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015 – 2023 – Piața din România
  38. Profitabilitatea medie 2015 – 2023 – Piața din România
  39. Variația cifrei de afaceri (2023 vs 2022) vs. variația duratei de rotație a creanțelor (2023 vs 2022) – Piața din România
  40. Variația cifrei de afaceri 2023 vs 2022) vs. variația duratei de rotație a creanțelor (2023 vs 2022) – Piața din România
  41. Ponderea fiecărei companii în cifra de afaceri totală a primilor 10 jucători – agenții de media – (2015 – 2023) – Piața din România
  42. Cifra de afaceri / angajat (Top 10 agenții de media) (2015 – 2023) – Piața din România
  43. Marja de profit net a Top 10 agenții de media (2015 – 2023) – Piața din România
  44. Profit net / angajat (Top 10 agenții de media) (2015 – 2023) – Piața din România
  45. Ponderea fiecărei companii în numărul total de angajați a Top 10 agenții de media (2015 – 2023) – Piața din România
  46. Indicatori financiari (cifră de afaceri / angajat și profit net / angajat) în perioada 2015 – 2023, pentru fiecare din Top 10 agenții de media – Piața din România
  47. Poziția agențiilor pentru fiecare din Top 10 agenții de media (2015 – 2023) – Piața din România

Structura poate varia și/sau suferi modificări în conformitate cu disponibilitatea informațiilor de la momentul actualizării.

 

 

TABELE

  1. Deținerea de dispozitive – 2019 – 2022 – Piața din România
  2. Profil consumatori de program TV – 2023 – Piața din România
  3. Top canale TV dupa audienta – 2023 – Piața din România
  4. Profil consumatori de podcast-uri – 2023 – Piața din România
  5. Cele mai populare publicații tipărite – H1 2024 – Piața din România
  6. Cele mai populare publicații online de știri – 2023 – Piața din România
  7. Principalii indicatori de performanță ai industriei cinematografice – 2019 – 2022 – Piața din România
  8. Companii cu profit 2015-2023 – Piața din România
  9. Companii cu pierdere 2015-2023 – Piața din România
  10. Marja profitului net (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015-2023 – Piața din România
  11. Durata de rotație creanțe (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015-2023 – Piața din România
  12. Profit / angajat (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015-2023 – Piața din România
  13. Profit / companie (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015-2023 – Piața din România
  14. Evoluția cifrei de afaceri (Top 10 agenții de media) (2015-2023) – Piața din România
  15. Cifra de afaceri / angajat (Top 10 agenții de media) (2015-2023) – Piața din România
  16. Evoluția profitului net (Top 10 agenții de media) (2015-2023) – Piața din România
  17. Profit net / angajat (Top 10 agenții de media) (2015-2023) – Piața din România
  18. Număr de angajați (Top 10 agenții de media) (2015-2023) – Piața din România
  19. Indicatori financiari (cifră de afaceri / angajat și profit net / angajat) în perioada 2015-2023 – Top 10 agenții de media – Piața din România

Structura poate varia și/sau suferi modificări în conformitate cu disponibilitatea informațiilor de la momentul actualizării.

Industria Media ROMANIA 2024
Industria Media ROMANIA 2024

Prețul inițial a fost: 12.000 lei.Prețul curent este: 9.000 lei.

VirtualBoard
Logo
Register New Account
Shopping cart