Industria Media ROMANIA 2024
Acest studiu oferă o analiză detaliată a pieței de media din România, una dintre cele mai complexe și dinamice industrii locale. Studiul acoperă atât evoluția generală a industriei, cât și performanța pe segmente specifice: televiziune și video, radio, muzică și podcasturi, piața publicațiilor, jocuri video, cărți și cinema. Pentru a înțelege pe deplin dinamica pieței locale analiza include tendințele și perspectivele pieței globale, completate de o evaluare a contextului macroeconomic românesc, care ajută la interpretarea corectă a evoluției industriei media la nivel național.
Studiul detaliază fiecare segment al pieței prin analiza evoluțiilor istorice și prin previziuni relevante. Industria media din România a dovedit reziliență în ultimii 5 ani în contextul în care reducerea consumului de radio, cărți și publicații a fost compensată de creșterea rapidă a conținutului OTT (video streaming) și a jocurilor video. Pandemia a accelerat consumul de conținut digital, iar această schimbare a devenit o tendință stabilă și pe termen lung. În ciuda dezvoltării puternice a conținutului digital, televiziunea clasică își menține rolul central în consumul media al românilor. Conținutul digital este așteptat să susțină pieței, însă televiziunea tradițională va continua să rămână relevantă în industrie în următorii ani.
Valoarea pieței a fost calculată pe baza raportărilor financiare declarate în sector, iar analiza este completată de o evaluare detaliată a celor mai importanți jucatori, cu performanțe financiare monitorizate pe parcursul ultimilor 7 ani – agregatori de conținut: Pro TV, Antena TV Group, Dogan Media International (Kanal D), Clever Group (Prima TV, LookTV and Prima Sport channels, Profit.ro, Agro TV, Cinemaraton, Cinema Est, MedikaTV), Campus Media TV (Digi 4K, Digi Sport, Film Now, Digi World, Digi Life, Digi Animal World, UTV, Music Channel, Hit Music, Dance FM, Chill FM), Antena 3, Ridzone Computers (Romania TV), Abc Plus Media (Național TV), B1 TV, Publivol Creativ (Metropola TV) și agenții media: MMS Communications, Publicis Groupe Media, B.V. McCann-Erickson, Mediacom Romania, Media Investment Communication, Optmimum Media Direction Plan & Buy, Wavemaker Romania, United Media Services, Initiative Media, House of Media. Piața se remarcă și prin performanțe financiare solide, cu marje de profit stabile, susținute de diversificarea surselor de venit și de adaptarea rapidă la noile preferințe ale consumatorilor, inclusiv tranziția către canale digitale și platforme de streaming.
Studiul integrează și o serie de analize strategice – analiza Porter, analiza PEST și analiza Lanțului Valoric, oferind informații valoroase pentru companiile care își propun să pătrundă sau să se extindă pe piața media din România.
Informațiile și datele prezentate în acest studiu sunt bazate pe surse oficiale și credibile, precum Institutul Național de Statistică, Comisia Națională pentru Prognoză, Banca Națională a României, Oficiul Național al Registrului Comerțului, Ministerul Finanțelor, Media FactBook, rapoarte de specialitate și interviuri realizate cu principalii jucători din industrie.
CARACTERISTICI
- Numar de pagini: 68
- Format .pdf
- Perioada: 2015-2023
- Limba de redactare – Engleza
CONDITII DE LIVRARE
Se va livra în 7 zile lucrătoare de la confirmarea comenzii, timp necesar actualizării
CUPRINS
REZUMAT
I. PIAȚA DE MEDIA LA NIVEL MONDIAL
1.1. Evoluția pieței globale de media 2017-2028
II. REPERE ALE CONTEXTULUI MACROECONOMIC INTERN
2.1. Analiza mediului macroeconomic 2015-2023
2.2. Repere de consum 2015-2023
III. PIAȚA DE MEDIA ÎN ROMÂNIA
3.1. Evoluția pieței
3.2. TV & Video 2019-2028
3.4. Radio, muzică și difuzare podcast-uri 2019-2028
3.5. Piața publicațiilor 2019-2028
3.6. Piața jocurilor video 2019-2028
3.7. Piața cărților 2019-2028
IV. ANALIZA PIEȚEI PE CODURI CAEN 2015-2023
V. ANALIZA MEDIULUI CONCURENȚIAL 2015-2023
5.1. Mediu concurențial în piața media
5.2. Top 10 agenții de media
VI. CONSULTANȚĂ MANAGERIALĂ
6.1. Analiza lanțului valoric
6.2. Analiza Porter
6.3. Analiza PEST
6.4. Factorii de influență
6.5. Recomandări
Structura poate varia și/sau suferi modificări în conformitate cu disponibilitatea informațiilor de la momentul actualizării.
GRAFICE
- Prognoze de creștere pe segmentele pieței 2017 – 2028 – Piața globală
- Evoluția PIB 2015 – 2023 – Piața din România
- Cursul de schimb 2015 – 2023 – Piața din România
- Rata inflației 2015 – 2023 – Piața din România
- Rata șomajului vs. venitul mediu net 2015 – 2023 – Piața din România
- Factori de îngrijorare pentru consumatorii români 2023 – 2022 – Piața din România
- Branduri media cu cea mai mare încredere a consumatorilor 2023 – Piața din România
- Rata de penetrare TV 2015 – 2023 – Piața din România
- Motive de utilizare a internetului – 2023 – Piața din România
- Evoluția numărului de abonați TV 2015 – 2023 – Piața din România
- Cele mai vizionate categorii de programe TV – 2022 – 2023 – Piața din România
- Timp petrecut pentru dispozitive media – 2022 – 2023 – Piața din România
- Evoluția veniturilor pieței media – 2019 – 2028 – Piața din România
- Acces programe TV după metoda de vizionare – H1 2023 – Piața din România
- Evoluția veniturilor pe segmentele TV și video de linie – 2019 – 2028 – Piața din România
- Rating-ul principalelor programe TV – 2019 – 2022 – Piața din România
- Evoluția veniturilor pe segmentele TV și video OTT – 2019 – 2028 – Piața din România
- Număr subscrieri SVOD – 2015 -2023 – Piața din România
- Evoluția veniturilor pe piața radio, de muzică și difuzare podcast-uri – 2019 – 2028 – Piața din România
- Top 10 posturi radio după audiență – 2023 – Piața din România
- Motivația consumului de programe tip podcast – 2023 – Piața din România
- Evoluția veniturilor pe segmentul ziare și reviste – 2019 – 2028 – Piața din România
- Preferințele pentru categorii de publicații după criteriul de vârstă – 2023 – Piața din România
- Evoluția veniturilor pe segmentul jocuri video – 2019 – 2028 – Piața din România
- Aspecte cheie ale industriei jocurilor video – 2023 – Piața din România
- Evoluția vânzărilor de carte – 2019 – 2028 – Piața din România
- Comportamentul cititorilor – 2023 – Piața din România
- Evoluția veniturilor box office – 2019 – 2028 – Piața din România
- Cifra de afaceri (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015 – 2023 – Piața din România
- Structura pieței 2023 – ponderea grupurilor de companii pe criteriul cifrei de afaceri – Piața din România
- Numărul de companii 2015 – 2023 – Piața din România
- Variația cifrei de afaceri (2022 vs 2021) vs. Variația numărului de firme (2023 vs 2022) – Piața din România
- Număr de angajați (total CAEN) 2022 – 2023 – Piața din România
- Marja profitului net mediu (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015 – 2023 – Piața din România
- Durata medie de rotația a creanțelor (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015 – 2023 – Piața din România
- Cifra de afaceri / angajat (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015 – 2023 -Piața din România
- Cifra de afaceri / companie (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015 – 2023 – Piața din România
- Profitabilitatea medie 2015 – 2023 – Piața din România
- Variația cifrei de afaceri (2023 vs 2022) vs. variația duratei de rotație a creanțelor (2023 vs 2022) – Piața din România
- Variația cifrei de afaceri 2023 vs 2022) vs. variația duratei de rotație a creanțelor (2023 vs 2022) – Piața din România
- Ponderea fiecărei companii în cifra de afaceri totală a primilor 10 jucători – agenții de media – (2015 – 2023) – Piața din România
- Cifra de afaceri / angajat (Top 10 agenții de media) (2015 – 2023) – Piața din România
- Marja de profit net a Top 10 agenții de media (2015 – 2023) – Piața din România
- Profit net / angajat (Top 10 agenții de media) (2015 – 2023) – Piața din România
- Ponderea fiecărei companii în numărul total de angajați a Top 10 agenții de media (2015 – 2023) – Piața din România
- Indicatori financiari (cifră de afaceri / angajat și profit net / angajat) în perioada 2015 – 2023, pentru fiecare din Top 10 agenții de media – Piața din România
- Poziția agențiilor pentru fiecare din Top 10 agenții de media (2015 – 2023) – Piața din România
Structura poate varia și/sau suferi modificări în conformitate cu disponibilitatea informațiilor de la momentul actualizării.
TABELE
- Deținerea de dispozitive – 2019 – 2022 – Piața din România
- Profil consumatori de program TV – 2023 – Piața din România
- Top canale TV dupa audienta – 2023 – Piața din România
- Profil consumatori de podcast-uri – 2023 – Piața din România
- Cele mai populare publicații tipărite – H1 2024 – Piața din România
- Cele mai populare publicații online de știri – 2023 – Piața din România
- Principalii indicatori de performanță ai industriei cinematografice – 2019 – 2022 – Piața din România
- Companii cu profit 2015-2023 – Piața din România
- Companii cu pierdere 2015-2023 – Piața din România
- Marja profitului net (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015-2023 – Piața din România
- Durata de rotație creanțe (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015-2023 – Piața din România
- Profit / angajat (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015-2023 – Piața din România
- Profit / companie (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015-2023 – Piața din România
- Evoluția cifrei de afaceri (Top 10 agenții de media) (2015-2023) – Piața din România
- Cifra de afaceri / angajat (Top 10 agenții de media) (2015-2023) – Piața din România
- Evoluția profitului net (Top 10 agenții de media) (2015-2023) – Piața din România
- Profit net / angajat (Top 10 agenții de media) (2015-2023) – Piața din România
- Număr de angajați (Top 10 agenții de media) (2015-2023) – Piața din România
- Indicatori financiari (cifră de afaceri / angajat și profit net / angajat) în perioada 2015-2023 – Top 10 agenții de media – Piața din România
Structura poate varia și/sau suferi modificări în conformitate cu disponibilitatea informațiilor de la momentul actualizării.
Prețul inițial a fost: 12.000 lei.9.000 leiPrețul curent este: 9.000 lei.

