KPI – KRI: TRAINING

23.

Training

KPI – Indicatori de performanță & KRI – Indicatori de rezultat
  • Care sunt indicatorii de performanță (KPI) È™i de rezultat (KRI) în sectorul Training È™i cum se calculează aceÈ™tia?
  • Care sunt cei mai importanÈ›i KPI pentru firmele din sectorul Training?
  • De ce au nevoie de KPI organizaÈ›iile din sectorul Training?

Am consolidat în această pagină răspunsurile la toate aceste întrebări, axându-ne pe indicatorii de performanță și de rezultat (cu definiții și formule) aplicabili companiilor din sectorul Training.

Performanța organizației reprezintă rațiunea de a fi a multor manageri și antreprenori. Deși țelul este înalt, el rămâne de cele mai multe ori la nivel declarativ. De ce? Întrucât elementul cheie în această direcție – stabilirea unor indicatori de performanță adecvați domeniului de activitate al firmei și specificului fiecărui departament – este uneori subestimat și de cele mai multe ori insuficient implementat. O astfel de reticență managerială este riscantă, deoarece un set de indicatori de performanță bine pus la punct poate fi piatra de temelie a dezvoltării unei organizații, iar lipsa KPI-ilor va pune în dificultate compania în situații de incertitudine/ instabilitate economică sau criză.

  • Indicatorii de Performanță (Key Performance Indicators) reflectă elemente operaÈ›ionale privitoare la modul în care se desfășoară activitatea unei companii, cât de bine realizează aceasta ceea ce este necesar pentru atingerea rezultatelor dorite. Prin urmare ei trebuie să analizeze zonele care conduc în mod direct afacerea spre obiectivele stabilite È™i nu se referă la a măsura obiective finale, ci la performanÈ›a acÈ›iunilor precise care conduc la atingerea acestora.
  • Indicatorii de Rezultat (Key Results Indicators) oferă o imagine de ansamblu asupra rezultatelor acÈ›iunilor, asupra progreselor realizate în atingerea obiectivelor companiei, indicând doar efectele măsurilor aplicate, nu È™i cauzele acestora.

Este importantă urmărirea obiectivelor finale, prin stabilirea Indicatorilor de Rezultat, însă nu se va putea ști ce anume a determinat/ împiedicat atingerea obiectivelor dacă nu sunt monitorizate activitățile necesare îndeplinirii lor; iar pentru aceasta este nevoie de stabilirea Indicatorilor de Performanță. Prin corelarea KRI cu KPI se poate obține o imagine a relaționărilor între diferite activități realizate zilnic și efectele lor.

Necesitatea utilizării de KPI în sectorul Training

Indicatorii cheie de performanță (KPI) sunt importanți pentru furnizorii de training deoarece le permit să își măsoare performanța, să identifice ariile funcționale ce necesită a fi îmbunătățire și să urmăreasc progresele înregistrate în vederea atingerii obiectivelor stabilite. În plus, indicatorii de performanță aduc agențiilor de training o serie de beneficii, printre care:

  • creÈ™terea adaptabilității: prin definirea È™i implementarea unui set de indicatori de performanță monitorizaÈ›i periodic companiile pot obÈ›ine o anumită capacitate de previziune È™i devin flexibile în adaptarea strategiilor în funcÈ›ie de necesități
  • asigurarea unui avantaj competitiv: prin definirea, implementarea È™i monitorizarea indicatorilor de performanță companiile pot înÈ›elege mai bine cum se situează în raport cu concurenÈ›ii lor, pot identifica domeniile în care ar putea avea un avantaj sau un dezavantaj competitiv È™i își pot ajusta strategia în consecință
  • eficientizarea analizelor comparative: indicatorii de performanță pot fi utilizaÈ›i pentru a compara performanÈ›a diferitelor departamente sau echipe din cadrul companiei
  • îmbunătățirea comunicării: un set de KPI creează un limbaj comun, contribuind la facilitarea comunicării între echipe È™i departamente

Top 10 criterii de performanță pentru sectorul Training

  1. Rata de finalizare a programului de formare – indică procentul de cursanÈ›i care finalizează programul de training È™i reflectă gradul de aliniere cu aÈ™teptările È™i nevoile participanÈ›ilor.
  2. Nivelul de satisfacÈ›ie – reflectă nivelul de satisfacÈ›ie a cursanÈ›ilor față de programul de training È™i este utilizat pentru a evalua eficienÈ›a conÈ›inutului predat, a instructorilor È™i a experienÈ›ei generale de formare.
  3. Timpul necesar dezvoltării abilităților – măsoară timpul necesar până la dobândirea cunoÈ™tinÈ›elor predate È™i indică eficacitatea programului de formare.
  4. PerformanÈ›a instructorului – reflectă eficienÈ›a trainerilor în cadrul programului de formare È™i capacitatea acestora de a furniza eficient conÈ›inutul către grupul-È›intă.
  5. EficienÈ›a programului de formare – măsoară eficienÈ›a unui program de formare analizând calitatea suportului de curs furnizat, numărul de ore alocate predării È™i studiului individual, echipamentul utilizat sau trainerii aleÈ™i.
  6. Rata de retenÈ›ie – indică numărul de clienÈ›i care solicită din nou la serviciile companiei.
  7. Costul pe oră – redă costul asociat fiecărei ore de training È™i permite evaluarea raportului dintre venitul generat È™i cheltuielile alocate programelor de training.
  8. Numărul de cursanÈ›i instruiÈ›i – contabilizează numărul total de participanÈ›i la sesiunile de training È™i indică succesul formatorului în furnizarea unei sesiuni eficiente.
  9. Gradul de ajustare al programului – măsoară capacitatea trainerului de a veni cu idei inovatoare pentru sesiunile de formare È™i reflectă gradul de creativitate a acestuia.
  10. Nivelul de reÈ›inere a informaÈ›iilor – reflectă cât de multe cunoÈ™tinÈ›e au fost reÈ›inute după cursul de formare È™i evidenÈ›iază eficienÈ›a materialelor È™i a tehnicilor utilizate.

Indicatorii cheie de performanță sunt instrumente care oferă organizațiilor avantajul de a cunoaște eficiența operațională și financiară, de a stabili dacă activitățile întreprinse sunt orientate spre obiectivele propuse. Mai mult, indicatorii de performanță ajută companiile să își compare performanța cu cea a organizațiilor concurente, să înțeleagă modul de poziționare strategică și să identifice oportunități de obținere a unui avantaj competitiv.

KPI & KRI: TRAINING

Vreți un set de adaptat organizației dumneavoastră?

Având o soluție KPI personalizată puteți obține o imagine mai precisă a performanței și a progreselor înregistrate, în vederea atingerii obiectivelor.

Loading
Register New Account
Shopping cart