TESTATI-VA APTITUDINILE DE LIDER

3
abilitatile de lider; lider de succes; leadership performant

Ce inseamna concret sa fii lider si ce anume face ca unii dintre dumneavoastra sa fiti lideri incontestabili? Abilitatile de lider sunt innascute sau se pot dezvolta? Adevarul este undeva la mijloc. Abilitatile de leadership sunt o treime innascute si doua treimi construite. Asadar, este nevoie de o baza nativa pe care sa o slefuim, dar totodata si de o permanenta preocupare pentru dezvoltarea abilitatilor necesare unui lider adevarat. Exista persoane care, desi au potential de lider, nu il exploateaza. In schimb, sunt persoane care isi doresc atat de mult sa devina lideri incat reusesc sa compenseze intr-un grad ridicat absenta trasaturilor innascute de conducator.

Pentru autoevaluarea abilitatilor dvs. de lider de succes si a potentialului pe care il detineti pentru a practica un leadership performant, va invitam sa parcurgeti chestionarul de mai jos:

 
Loading

In prezent este evident ca o conducere eficienta este unul dintre cele mai importante mecanisme pentru dezvoltarea cu succes a unei organizatii.

Dezvoltarea unui „ecosistem organizational” depinde in mare masura de gradul de competitivitate a companiilor si de eficienta productiei si a gestionarii activitatii economice a acestora. Ecosistemul oricarei companii include consumatorii, intermediarii de pe piata (inclusiv agentii de vanzari si canalele de distributie), furnizorii si, bineinteles, firma insasi.

Un rol important in gestionarea eficienta a unei organizatii este jucat de top management si de personalul calificat al acesteia. Sarcina liderul este de a-si motiva personalul pentru a obtine rezultate semnificative in ceea ce priveste productia si finantele organizatiei, creand toate conditiile necesare pentru aceasta.

Liderul trebuie sa vada directia de dezvoltare strategica a companiei si sa conduca echipa, iar in acest scop el trebuie să fie capabil: sa elaboreze un plan eficient pentru atingerea obiectivelor, sa formuleze si sa stabileasca obiective, sa determine resursele necesare pentru realizarea acestora si sa motiveze angajatii. Liderul organizatiei trebuie sa aiba o gandire sistematica, sa fie capabil sa gestioneze emotiile si sa-si dezvolte abilitatile de lider. Practica corporatista moderna demonstreaza ca leadershipul si nivelurile de dezvoltare personala ale liderilor influenteaza schimbarea companiilor si succesul acestora.

Functia unui lider este de a crea conditii optime pentru o activitate eficienta a tuturor partilor constitutive ale organizatiei, de a mentine conformitatea cu normele care reglementeaza rutina zilnica a angajatilor, volumul si calitatea muncii lor, precum si relatiile dintre ei.

Register New Account
Shopping cart