Testati-va aptitudinile de lider

Liderul trebuie sa vada directia de dezvoltare strategica a companiei si sa conduca echipa, iar in acest scop el trebuie sa fie capabil: sa elaboreze un plan eficient pentru atingerea obiectivelor, sa formuleze si sa stabileasca obiective, sa stabileasca resursele necesare pentru realizarea acestora si sa motiveze angajatii. Liderul organizatiei trebuie sa aiba o gandire sistematica, sa fie capabil sa gestioneze emotiile si sa-si dezvolte abilitatile de lider. Practica abordata de majoritatea organizatiilor demonstreaza ca leadershipul si nivelurile de dezvoltare personala ale liderilor influenteaza schimbarea companiilor si succesul acestora. Pentru autoevaluarea abilitatilor de lider si a potentialului pe care il detineti pentru a practica un leadership performant, va invitam sa parcurgeti chestionarul de mai jos:

 
Loading

Ce inseamna concret sa fii lider si ce anume aduce unora titlul de „lider incontestabil”? Abilitatile de lider sunt innascute sau se pot dezvolta? Adevarul este undeva la mijloc. Abilitatile de leadership sunt o treime innascute si doua treimi dobandite. Asadar este nevoie de o baza nativa pe care sa o slefuim, dar totodata si de o permanenta preocupare pentru dezvoltarea abilitatilor necesare unui lider adevarat. Exista persoane care desi au potential de lider nu il exploateaza. In schimb, sunt persoane care isi doresc atat de mult sa devina lideri incat reusesc sa compenseze intr-un grad ridicat absenta trasaturilor innascute.

In prezent este evident ca pentru dezvoltarea cu succes a unei organizatii este nevoie de o conducere eficienta.

Pentru a supravietui și prospera companiile trebuie sa actioneze rapid si sa se adapteze la diferite schimbari tranzitorii. Este adevarat ca angajatii trebuie sa fie suficient de pregatiti pentru a face fata presiunilor si volumului de muncă, dar daca nu exista o persoana care să se ocupe managementul tuturor operatiunilor va fi foarte dificil pentru orice organizatie sa isi gaseasca directia si sa aiba o crestere sanatoasa.

Dezvoltarea unui „ecosistem organizational” depinde in mare masura de gradul de competitivitate a companiilor si de eficienta productiei si a gestionarii activitatii economice a acestora. Ecosistemul oricarei companii include consumatorii, intermediarii de pe piata (inclusiv agentii de vanzari si canalele de distributie), furnizorii si, bineinteles, firma insasi.

Un rol important in gestionarea eficienta a unei organizatii este jucat de top management si de personalul calificat al acesteia. Sarcina liderul este de a-si motiva personalul pentru a obtine rezultate semnificative in ceea ce priveste productia si finantele organizatiei, creand toate conditiile necesare pentru aceasta. Astfel, competentele pe care trebuie sa le aiba un lider sunt in mare masura comportamentale. Din fericire, acestea pot fi invatate si dezvoltate de-a lungul timpului.

Functia unui lider este de a crea conditii optime pentru o activitate eficienta a tuturor partilor constitutive ale organizatiei, de a mentine conformitatea cu normele care reglementeaza rutina zilnica a angajatilor, volumul si calitatea muncii lor, precum si relatiile dintre ei.

Printre cele mai importante abilitati pe care orice bun lider ar trebui sa le detina se numara:

Comunicarea
Liderul trebuie sa isi poata exprima corect ideile, indiferent de persoana cu care comunica si de metoda prin care mesajul este transmis (comunicare individuala, in scris, prin e-mail, retelele de socializare).

Inteligenta emoționala
Un lider trebuie sa dea dovada de optimism, incredere in sine si empatie, deoarece acestea sunt calitatile si emotiile pe care se transmit celorlalti.

Gandirea critica
Liderii care adopta o gandire critica pun sub semnul intrebarii ceea ce este considerat conventional. Prin urmare, acestia pun frecvent intrebari precum „de ce se procedeaza in acest fel”, „de ce este acesta procesul corect?”.

Motivarea
Motivarea consta adesea in oferirea unei recompense (bonus financiar, zile libere) sau in recunoasterea meritelor. In realitate, salariul ar trebui sa fie echitabil si sa exista si alți factori de motivare, cum ar fi cresterea competentelor, autonomia si noi oportunitati de dezvoltare la locul de munca.

Register New Account
Shopping cart