TESTATI-VA NIVELUL DE PRODUCTIVITATE

2

Productivitatea este o masura a modului in care duceti la indeplinire lucrarile si nu reflecta cat de ocupat(a) sunteti. Deci este mult mai bine sa invatati cum sa lucrati inteligent si cum sa folositi metode de a realiza mai mult intr-un timp optim, cu resursele potrivite; astfel, va creste productivitatea si veti gasiti timp suplimentar pentru a-l aloca altor aspecte ale vietii dumneavoastra.

Atunci cand avem mai multe lucruri de indeplinit majoritatea dintre noi isi prelungesc programul de lucru, isi decaleaza termenele de finalizare si lucreaza concomitent la mai multe sarcini. Desi aceste strategii ajuta pe termen scurt, nu sunt sustenabile pe termen lung. Odata utilizate, aceste abordari devin rapid un mod de viata, conducand la un nivel ridicat de stres si la o productivitate scazuta.

Pentru a va autoevalua nivelul de productivitate pe care il atingeti in activitatea curenta si a zonelor la care ar fi necesar sa lucrati in optimizarea activitatii si in utilizarea resurselor, va invitam sa parcurgeti chestionarul de mai jos. Acesta va ajuta sa intelegeti cat de productiv(a) sunteti. Iar explicatiile din continuarea testului va vor ajuta sa identificati strategiile pe care le puteti folosi pentru a va mari nivelul de productivitate – cum puteti realiza mai mult in mai putin timp si, implicit, cu mai putin stres.

 
Loading

Rolul capitalului uman in asigurarea unei productivitati si competitivitati ridicate a economiei nu este un subiect nou. Cresterea economiei unei tari se poate datora unei cresteri a ocuparii fortei de munca sau unei cresteri a eficientei angajatilor.

Productivitatea masoara eficienta unui individ, a unei companii, a unui stat sau a unei economii in utilizarea resurselor, pentru a produce bunuri si servicii in vederea maximizarii beneficiilor economice pe o perioada de timp. Cresterea productivitatii permite economisirea de bani prin eficientizarea muncii si a alocarii corecte a resurselor, permitand cresterea productiei cu o investitie similara. Procesul este circular. Resursele economisite pot fi investite, de exemplu, in dezvoltarea competentelor angajatilor, a utilajelor si a echipamentelor, imbunatatind astfel productivitatea muncii si asigurand acumularea de capital.

Inaintea de a analiza metodele prin care productivitatea muncii poate fi imbunatatita trebuie sa identificati factorii care contribuie la scaderea productivitatii:

  • Lipsa somnului – Reducerea timpului alocat somnului cu o ora sau doua poate parea un sacrificiu infim pentru a va termina sarcinile. Dar putine lucruri pot fi mai nocive pentru productivitate decat privarea cronica sau chiar pe termen scurt de somn. Lipsa somnului va poate afecta activitatea la locul de munca, relatiile cu membrii familiei sau colegii, va poate provoca accese bruste de furie si depresie si chiar va poate pune viata in pericol. Lipsa somnului duce la o incetinire a proceselor de gandire. Lipsa somnului duce la o scadere a reactiei si a concentrarii. Atunci cand nu va odihniti indeajuns este mai greu sa va concentrati si veti fi mai predispusi sa faceti greseli.
  • Stresul si anxietatea – Emotiile negative nu sunt daunatoare doar pentru sanatatea noastra fizica si mentala, ci si pentru productivitate, ducand inevitabil la o creativitate redusa si la mai multe greseli la locul de munca. Identificati noi modalitati de a va gestiona eficient nivelul de stres, astfel incat sa puteti tine sub control emotiile negative.
  • Prezenta unor distrageri – In timpul orelor de lucru sunteti adesea distrasi de ceva. In privinta unor factori ( intrebari urgente din partea colegilor, zgomotul de afara etc) nu putem face nimic. Potrivit studiilor este nevoie de aproximativ 25 de minute pentru a va reveni la activitatea initiala dupa ce ati fost distrasi de ceva. Eliminati acele distrageri pe care le puteti controla. Dezactivati notificarile de pe retelele de socializare si de e-mail si puneti-va telefonul intr-un loc unde nu il puteti accesa in permanenta.
  • Lipsa de motivatie – Cu totii ne simtim la un moment dat coplesiti de diverse situatii. Toata lumea are momente in care nu are nici o dorinta sau energie pentru a face ceva. Daca aceasta senzatie persista, identificati care este cauza. Poate ca e vorba de oboseala? Sau poate simtiti ca această sarcina este prea dificila pentru dumneavoastra? Odată ce ati gasit sursa problemei puteti gasi o solutie.

Cum se poate creste productivitatea muncii?
Nu va puteti mari la nesfarsit orele de lucru pentru a termina toate task-urile care v-au fost delegate. Adoptati noi obiceiuri utile care va permit sa folositi mai bine timpul pe care il aveti la dispoziție. Iata cateva sfaturi care va pot ajuta:

  • Tineti evidenta activitatilor cu care va petreceti timpul. Inainte de a incerca sa imbunatatiti lucrurile trebuie sa va analizati situatia actuala. Monitorizarea timpului va va oferi informatiile de care aveti nevoie. De cat timp aveti nevoie sa finalizati fiecare sarcina? Sunt acestea importante sau urgente? Odata ce aveti aceste informatii veti putea sa identificati schimbarile pe care trebuie sa le faceti.
  • Multitasking-ul este un mit. Nu ar trebui sa va ocupati de mai multe lucruri in acelasi timp. Acest lucru nu va va ajuta sa economisiti timp. Stabiliti prioritatile si finalizati sarcinile pe rand. In acest fel veti evita eventualele greseli facute din graba si va veti termina sarcinile in mod eficient.
  • Faceti pauze. Creierul uman este construit in asa fel incat ne putem concentra asupra activitatilor doar pentru o perioada limitata. De aceea este important sa luati pauze, deoarece acest lucru determina cat de eficient veti fi pe parcursul zilei de lucru. Puteti apela la tehnica Pomodoro. Aceasta este simpla: alternati 25 de minute de munca cu 5 minute de pauza. Dupa 4 runde (2 ore) se ia o pauza mai lunga de o jumătate de ora. Desigur, puteti modifica durata intervalelor in functie de specificul activitatii dumneavoastra. Unele persoane prefera sa lucreze timp de 45 de minute. Cheia este sa va monitorizati timpul si sa faceti pauze regulate.
  • Analizati cand productivitatea muncii atinge nivelul maxim. Identificati momentele in care lucrati cel mai usor. Nu ezitati să programati cele mai importante si complexe sarcini pentru aceste ore.
  • Utilizati „regula celor 2 minute”. Daca aveti o sarcina pe care o puteti indeplini in doua minute sau mai putin, nu pierdeti timpul adaugand-o pe lista de sarcini. Ocupati-va imediat de ea si nu o amanati.
  • Retineti ca, in multe cazuri, perfectionismul este doar o alta forma de amanare. Nu trebuie sa incercati sa faceti totul perfect. Dati tot ce aveti mai bun pentru a finaliza sarcina, dar nu ramaneti blocati asupra ei.

Register New Account
Shopping cart