Sunteți pregătit(ă) pentru creșterea afacerii?
O afacere nu crește de la sine. Dacă o companie dorește să obțină o creștere organică, atunci va trebui să pună în aplicare o serie de instrumente și sisteme care să stimuleze creșterea. Factorii care pot ajuta o afacere să crească includ: o strategie de creștere bine pusă la punct, personal motivat și aliniat cu strategia, management performant și vizionar, infrastructura și procesele necesare de susținere a creșterii și resursele financiare pentru a le asigura pe toate celelalte. Indiferent dacă doriți să asigurați creșterea afacerii în ansamblu, să vă îmbunătățiți cultura organizațională sau operațiunile este vital să stabiliți dacă afacerea dumneavoastră este sau nu pregătită să facă față provocărilor cu care se va confrunta ca parte a procesului de creștere. Pentru evaluarea acestor elemente vă invităm să parcurgeți chestionarul de mai jos. Durata de completare: 12-15 minute (49 întrebări).
Loading
Afacerile sunt o componentă esențială a societății moderne. Acestea combină, pe de o parte, dorința indivizilor de a genera venituri și, pe de altă parte, dorința consumatorilor de a-și satisface nevoile. Antreprenoriatul presupune un anumit mod de gândire și un comportament special. Acest lucru se manifestă printr-o atitudine creativă, prin exprimarea liberă a inițiativei, prin dorința constantă de a inova, prin căutarea de soluții și oportunități neconvenționale, prin disponibilitatea constantă pentru risc și căutarea de modalități de a-l depăși.
O afacere în creștere este una care se dezvoltă într-unul sau mai multe moduri. Nu există o singură modalitate pentru a măsura creșterea afacerii așa cum nu există doar o direcție de creștere. Dezvoltarea unei afaceri poate însemna creșterea veniturilor, a vânzărilor, a valorii companie, a profitului, a numărului de angajați sau de numărului clienți.
Este important ca toate companiile să experimenteze creșterea, dar tipul de creștere necesar va depinde de stadiul în care se află afacerea. Companiile mici trebuie să crească pentru a-și consolida poziția pe piață și pentru a ajunge rapid la o dimensiune adecvată pentru a genera venituri suficiente care să acopere costurile și să permită generarea de profit. Companiile mature nu trebuie să crească la fel de repede. Cu toate acestea este posibil să dorească să se asigure că viziunea lor strategică este corectă.
Afacerile au în mod inerent mai multe fațete, dar în general se înscriu pe trei domenii principale: producție (producția de bunuri sau servicii), comerț și servicii. Activitatea de producție se desfășoară în cadrul unor structuri de producție specifice, care îndeplinesc o funcție deosebit de importantă în societate. Acestea produc bunuri de care se bucură atât persoanele fizice (bunuri de consum), cât și persoanele juridice (mijloace de producție).
Comerțul este indispensabil în economia modernă. Companiile de comerț intermediază furnizarea de bunuri, creează locuri de muncă, generează venituri bugetului de stat și susțin creșterea economică. Ele furnizează bunuri și servicii de care oamenii au nevoie și pe care le doresc, ceea ce duce la creșterea nivelului de trai. Companiile de comerț sunt, de asemenea, importante pentru furnizarea de bunuri care nu sunt produse local și joacă un rol important în economia globală, prin tranzacțiile facute la nivel internațional.
Furnizorii de servicii sunt importanți într-o economie deoarece asigură suport pentru organizațiile din producție și comerț. Furnizorii de servicii pot ajuta întreprinderile pe segmentele marketing, contabilitate, consultanța juridică, IT, consultanță de management etc. De asemenea, aceștia pot oferi persoanelor fizice servicii precum asistență medicală, internet și telecomunicații, educație, consiliere financiară etc. Sectorul serviciilor contribuie la îmbunătățirea calității generale a vieții, facilitând accesul companiilor și persoanelor fizice la infrastructura și resursele de care au nevoie.
Companiile își extind afacerile și cuceresc noi piețe, achiziționează alte societăți, înființează noi filiale/sucursale/reprezentanțe în străinătate și pun în aplicare noi proiecte de investiții. Aceste obiective necesită adesea o finanțare considerabilă, un plan de afaceri adecvat și elaborat în mod profesional și, uneori, noi licențe de afaceri.
Printre factorii care limitează creșterea afacerii se numără și:
- lipsa unui capital de lucru propriu;
- valoarea semnificativă a plăților și contribuțiilor obligatorii;
- indisponibilitatea fondurilor împrumutate sau dificultatea de a le obține;
- lipsa personalului calificat;
- dificultatea de a obține un spațiu pentru desfășurarea activității;
- componenta birocratică etc.
Dezvoltarea afacerilor urmărește să identifice oportunități de creștere prin parteneriate, dezvoltarea de noi relații și dezvoltarea de oportunități pe termen lung. În organizațiile mai mici, aceste sarcini sunt îndeplinite de proprietarul sau fondatorul companiei, dar pe măsură ce organizația crește, aceasta beneficiază de multe ori de existența unor echipe dedicate, capabile să privească dincolo de orizontul relațiilor viitoare cu clienții, partenerii și furnizorii.
Managerul de dezvoltare a afacerii și echipa sa trebuie să colaboreze eficient pentru a stabili și atinge obiectivele trimestriale și anuale. Deseori, obiectivele sunt pe termen atât de lung încât acțiunile ulterioare nu sunt evidente și poate fi dificil să se știe cum să se stabilească prioritățile.
Dacă vă gândiți la obiectivele pentru următorul trimestru sau an, atunci merită să începeți cu întâlniri regulate ale echipei, în care toată lumea să se concentreze asupra obiectivelor generale ale echipei, înainte de a trece în revistă listele de potențiali parteneri sau categoriile lor. Astfel, va fi mai ușor să se stabilească ce acțiuni vor da mai multe rezultate și care vor fi ineficiente. De asemenea, este important ca un manager trebuie să aloce eficient timpul între activitățile interne (identificarea oportunităților, a partenerilor potențiali) și externe (întâlniri cu partenerii, expoziții) pentru a dezvolta afacerea.