TESTATI-VA ABILITATILE DE MANAGEMENT

5
autoevaluarea abiliattailor de management; manager de succes; rresponsabilitatile managerului

Pentru a fi un manager de succes, indiferent de domeniul in care activati, nu este suficient doar sa va duceti la bun sfarsit sarcinile zilnice si sa va puneti in practica toata expertiza profesionala pe care ati dobandit-o. In afara acestor aspecte trebuie sa dati dovada de anumite calitati suplimentare, dobandite datorita experientei acumulate. Pentru autoevaluarea abilitatilor de management si potentialului pe care il detineti pentru a deveni un manager de succes, va invitam sa parcurgeti chestionarul de mai jos.

 
Loading

Intr-o economie globalizata companiilor le este tot mai greu sa se diferentieze in industrie, deoarece resursele tehnologice si financiare stau la dispozitia tuturor afacerilor, prin urmare, in ochii consumatorilor organizatiile devin identice. Principala oportunitate pentru a genera un avantaj competitiv este reprezentata de cunostintele, abilitatile, competentele, aptitudinile, abilitatile si experienta fortei de munca. O atentie deosebita trebuie acordata managerilor organizatiei.

Managerul detine o pozitie permanenta si este imputernicit sa ia decizii privind activitatile specifice ale unei companii. Sarcina principala a acestuia este de a coordona si organiza activitatile echipelor, utilizandu-si setul de competente manageriale in vederea atingerii obiectivelor stabilite.

Adesea in afaceri unii manageri par sa se concentreze mai putin pe un management organizat si mai mult pe actiuni specifice leadership-ului. Managerul trebuie sa se asigure, in primul rand, ca sarcinile sunt indeplinite corespunzator, iar activitatea se desfasoara in mod adecvat. Desi liderii definesc o viziune, inspira si propun provocari, aceste elemente sunt lipsite de importanta in absenta unei implementari eficiente, asigurata printr-un bun management.

Activitatea oricarui manager depinde de mai multi factori: structura organizatorica, suportul IT, mijloacele tehnice, abilitatile profesionale si organizatorice ale subalternilor etc. Managerul isi asuma simultan mai multe roluri:

  • Lider: este capabil sa conduca echipa;
  • Mentor: detine o serie de calitati (perseverenta, empatie, motivatie, autodisciplina etc) prin intermediul carora poate sa-si inspire echipa;
  • Diplomat: poate comunica in mod eficient cu furnizorii, conducerea, partenerii si personalul;
  • Inovator: intelege rolul si importanta progresului, fiind capabil sa puna in aplicare o idee inovatoare;
  • Antreprenor: cauta in mod constant oportunitati de crestere.

Pe de alta parte, efectuarea de catre manager a unor functii care nu ii sunt tipice (in afara acelor competente manageriale de care dispune) afecteaza negativ calitatea managementului si a deciziilor manageriale, capacitatea de munca si sanatatea sa, reducand prestigiul si autoritatea rolului sau.

Un manager trebuie sa fie un antreprenor prin gandire. El ar trebui sa caute in mod activ noi oportunitati si sa isi asume riscuri deliberate pentru a implementa schimbari si imbunatatiri. Un manager trebuie sa fie capabil si dispus sa lucreze intr-un mediu in schimbare, fara a-si pierde eficienta si productivitatea. El ar trebui sa fie capabil sa se adapteze la schimbarile rapide din industrie, dar chiar si din viata privata. In plus, managerilor li se cere, de asemenea, sa aiba un nivel ridicat de profesionalism, cunostinte despre industria in care isi desfasoara activitatea, cunostinte despre managementul companiei, cunostinte despre procesul si standardele de productie si cunostinte generale despre mediul economic si politic, pentru a lua cele mai bune decizii.

Pe baza experientei practice si a cunostintelor managerii pot analiza situatia economica de pe principalele piete sau segmente ale acestora (pe care deja opereaza sau intentioneaza sa opereze), avand totodata capacitatea de a analiza activitatile organizatiilor concurente, capacitatea de a anticipa tendintele economice si caracteristicile cererii.

Trebuie remarcat faptul ca si trasaturile de personalitate sunt importante. Managerul trebuie sa fie rezistent la stres, pentru a putea lua decizii adecvate in orice situatie. Prin alte calitati-cheie ale unui bun manager se numara:

  • spiritul energic;
  • abordarea si rezolvarea creativa a sarcinilor;
  • capacitatea si dorinta de a aborda sarcini complexe;
  • dorinta de a avansa;
  • deschiderea pentru schimbari si inovatii;
  • capacitatea de a invata.

Este esential ca un manager sa fie in permanenta la curent cu noile informatii din industrie. Deoarece schimbarea este constanta si timpul este limitat perspicacitatea unui manager in gestionarea informatiilor devine la fel de importanta precum competentele sale profesionale.

O cerinta importanta pentru un manager este capacitatea de a gestiona forta de munca, ceea ce presupune cunoasterea deplina a subordonatilor sai directi, a capacitatilor acestora si a aptitudinilor lor de a efectua sarcinile delegate. Pentru a indeplini aceasta cerinta managerul trebuie sa fie un „lider informal” in cadrul organizatiei, adica nu doar sa se impuna ca autoritate, ci sa inspire incredere si respect atat din partea colegilor, cat si a subordonatilor. Un manager trebuie sa aiba o influenta pozitiva asupra subalternilor sai. Deciziile unui manager autoritar si ale unui manager neautoritar sunt percepute complet diferit de catre subordonati, influentandu-le modul in care se raporteaza la activitatea pe care o desfasoara la locul de munca.

Prin alte competente manageriale se numara capacitatea de a comunica cu furnizorii, clientii, angajatii, supervizorii, precum si capacitatea de a lucra in echipa. Managerul trebuie sa inteleaga ca, pentru a-si atinge obiectivele, nu poate lucra izolat atunci cand intra in contact cu terte parti. In plus, managerul trebuie sa fie capabil sa faca fata tensiunilor si conflictelor din cadrul companiei. Pe langa aceste competente manageriale acesta trebuie detina:

  1. Viziune: o viziune manageriala clara, dorinta de a atinge obiectivele economice si sociale ale organizatiei, capacitatea de a influenta pozitiv subalternii prin exemplul personal.
  2. Competente in afaceri: cunostinte tehnologice, experienta profesionala, spirit antreprenorial, dorinta si capacitatea de a-si asuma riscuri, abilitati de comunica.
  3. Competente administrative: disponibilitatea si capacitatea de a-si supraveghea subordonatii, capacitatea de a-si folosi eficient timpul de lucru, de a evalua corect angajatii, de a utiliza eficient resursele disponibile.
  4. Calitati personale: inclinatie spre leadership, empatie, sarguinta, capacitatea de a stabili relatii interpersonale, simtul umorului.

MANAGEMENT TEMPLATES
Winter Sale Bundles
-50%
MANAGEMENT TEMPLATES
Winter Sale Bundles
-50%
Register New Account
Shopping cart