TESTATI-VA ABILITATILE IN DEZVOLTAREA ANGAJATILOR

3

 

Pe masura ce natura activitatii si a organizatiei se modifica apare necesitatea ca angajatii sa dezvolte noi abilitati. Adesea companiile limiteaza trainingul si dezvoltarea la nivelul angajatilor noi sau al celor ce isi schimba functia / rolul in companie. Aceasta abordare nu este cea mai buna intrucat instruirea continua ajuta angajatii sa se adapteze schimbarilor ce survin in cerintele postului.

De asemenea, se creaza un colectiv de persoane calificate, gata sa isi asume noi roluri si responsabilitati in functie de nevoile organizatiei. Astfel, se dezvolta o echipa mult mai eficienta, eficace, productiva si motivata, care va asigura atingerea obiectivelor companiei si imbunatatirea pozitiei competitive a acesteia.

In managementul unei echipe nivelul de performanta al acesteia depinde de cat de bine va instruiti, dezvoltati si stimulati angajatii. Pentru autoevaluarea abilitatilor curente in dezvoltarea angajatilor dumneavoastra si identificarea zonelor pe care ar trebui sa le imbunatatiti pentru ca aplicarea acestor abilitati sa aiba un impact pozitiv in cresterea performantei echipei, va invitam sa parcurgeti chestionarul de mai jos:

Loading

In prezent una dintre principalele modalitati de crestere si mentinere a competitivitatii unei companii este reprezentata de formele de dezvoltare a capitalului uman, cum ar fi reconversia profesionala a personalului si imbunatatirea competentelor existente. Dezvoltarea activa a noilor tehnologii obliga angajatii sa detina noi competente.

Succesul financiar al unei companii si pozitia sa stabila pe piata sunt posibile prin introducerea unor noi metode de organizare a activitatilor si de gestionare a resurselor umane. Dinamica mediului extern, cresterea exponentiala a cunostintelor si a tehnologiei sunt principalele motivatii pentru managementul companiei de a implementa noi programe pentru invatarea continua a angajatilor, in vederea imbunatatirii setului de abilitati necesare la locul de munca.

Pe masura ce stiinta si tehnologia evolueaza, cunostintele si competentele profesionale existente in orice industrie devin invechite si isi pierd relevanta. Din acest motiv este nevoie de o perfectionare continua a setului de abilitati la locul de munca. Multe companii nationale si internationala au facut o prioritate din dezvoltarea resurselor umane, in ciuda situatiei economice incerte si dificile. In prezent, cheltuielile care vizeaza formarea fortei de munca si dezvoltarea competentelor profesionale ale acesteia sunt percepute ca o necesitate. Eficienta procesului de dezvoltare a personalului depinde de toti cei implicati (de interesul si gradul de implicare a angajatilor), nu doar de calitatea formarii si de actiunile conducerii. Provocarea pentru fiecare companie este de a recruta viitori angajati care sa se fie dornici sa se autodepaseasca si care doresc sa lucreze pentru dezvoltarea lor profesionala.

Gestionarea dezvoltarii resurselor umane este unul dintre principalele procese care asigura viabilitatea unei companii. Rotatia personalului, care obliga o companie sa se adapteze in mod constant la schimbarile din cadrul fortei de munca, este foarte costisitoare. Pentru a evita pierderile financiare, o companie trebuie sa urmareasca in mod constant dezvoltarea profesionala a angajatilor sai. Dezvoltarea setului de abilitati la locul de munca in orice domeniu este un mare avantaj pentru companie, permițandu-i acesteia sa obtina un avantaj competitiv.

Succesul financiar al unei companii si dezvoltarea profesionala a angajatilor sai sunt conectate. Datorita formarii de inalta calitate a personalului si dezvoltarea setului de abilitati la locul de munca, eficienta muncii creste, ceea ce duce la cresterea profitului companiei.

Compania ar trebui sa ia in considerare nu numai interesele proprii, ci si nevoile angajatilor, deoarece este imposibil sa se obtina un rezultat pozitiv fara o relatie reciproc avantajoasa. Pentru a atinge un nivel ridicat de competente in activitatea sa, un angajat ar trebui sa extinda limitele a ceea ce invata si sa aprofundeze cunostintele actuale, ajutandu-i imbunatateasca setul de abilitati practice la locul de munca. O organizatie care ofera formare continua il asista in acest sens. Managerii trebuie sa fie constienti de competentele necesare si sa aiba timp sa le invete, astfel incat sa le poata transmite ulterior si altora.

Cercetatorii disting mai multe metode de formare a fortei de munca. Exista numeroase metode active de invatare care pun accentul pe componenta practica. Printre acestea se numara sesiunile de training, discutiile de grup, jocuri de rol, modelare comportamentală, studii de caz etc. Acestea sunt utilizate pentru a familiariza personalul cu responsabilitatile profesionale, cu locul de munca și cu echipamentele necesare pentru munca lor.

Dezvoltarea angajatilor este un proces-cheie in gestionarea cunostintelor in cadrul sistemului general de management al resurselor umane. Intr-un mediu extrem de competitiv, pentru a asigura eficienta proceselor de afaceri si calitatea produselor (serviciilor), companiile trebuie sa dispuna de personal calificat, astfel incat managementul cunostintelor a devenit esential pentru a mentine competitivitatea organizatiilor pe piata. Literatura de specialitate se concentreaza asupra a două aspecte ale managementului cunostintelor: tehnologic si organizational.

Astfel, dezvoltarea personalului este un set de activitati de formare a angajatilor unei anumite companii, de imbunatatire a competentelor acestora si de reconversie profesionala. Dezvoltarea personalului este, de asemenea, responsabila de planificarea carierei angajatilor și de formarea rezervei de personal a unei organizatii.

Cea mai importanta parte a sistemului de formare si dezvoltare a personalului din cadrul organizatiei este suportul metodologic al acestuia. Un program de formare este un document care reflecta următoarele aspecte si probleme importante ale unui anumit eveniment de formare: locul evenimentului de formare in sistemul general de formare interna, scopurile si obiectivele formarii, domeniul de aplicare si continutul cunostintelor, abilitatilor si aptitudinilor care urmeaza sa fie predate sau exersate, formele si metodele de formare alese pentru un anumit eveniment de formare in ceea ce priveste obiectivele programului si continutul specific, segmentul-tinta potrivit, rezultatele asteptate, masurarea specifica.

Particularitatea programelor din cadrul companiei este structura lor care, pe langa componentele obisnuite, presupune o alegere a segmentului tinta. Este important de subliniat faptul ca segmentul tinta este un grup cat mai mare de angajati, care au atribute comune care influenteaza un anumit proces al companiei si rezultatele dorite.

Register New Account
Shopping cart