TESTATI-VA APTITUDINILE DE RELATIONARE

5
aptitudini de relationare; imbunatatirea colaborarii; influenta in afaceri

Relationarea este cea mai puternica forma de a influenta in afaceri si in viata personala, precum si un important instrument de promovare (a brand-ului personal sau a companiei). Abilitatea de a dezvolta relatii cu ceilalti este esentiala pentru succesul personal si este prioritara in comparatie cu abilitatile tehnice sau de alta natura. Setul de abilitati interpersonale poate fi invatat si dezvoltat. Mai mult, abilitatile de colaborare nu sunt limitate doar la relatiile profesionale, ele putand fi valorificate si in relatii personale. Pentru a va autoevalua aptitudinile de relationare curente si a va identifica zonele pe care ar fi necesar sa le imbunatatiti pentru cresterea performantei de relationare personala si profesionala va invitam sa parcurgeti chestionarul de mai jos:

 
Loading

Intr-un mediu de lucru activ aptitudinile interpersonale reprezinta un avantaj care va poate ajuta sa faceti fata unor sarcini complexe. In multe organizații angajatii cu abilitati interpersonale puternice sunt apreciati pentru comportamentul lor placut si pentru atitudinea lor pozitiva, orientata spre solutii.

Comunicarea interpersonala ramane o tema de actualitate care necesita cercetari suplimentare din perspectiva psihologiei sociale si a psihologiei dezvoltarii. Comunicarea interpersonala permite atat stabilirea si mentinerea unor relatii stabile si productive intre indivizi, in interesul efectuarii unor activitati in comun, cat totodata permite si formarea si dezvoltarea personalitatii.

Ce sunt mai exact aceste abilitati interpersonale? Sunt competente pe care le folosim in mod regulat pentru a comunica cu ceilalti. Nu ne nastem cu ele, ci le dezvoltam de-a lungul vietii.

Abilitatile soft, adica aptitudinile si competentele interpersonale pe care le poseda o persoana, sunt astazi din ce in ce mai prezente in cererile recrutorilor atunci cand descriu „candidatul ideal”. Companiile cauta, in general, candidati cu competente transversale, deoarece acestea reprezinta cea mai buna garantie a succesului la locul de munca.

Competentele interpersonale sunt toate abilitatile care se refera la modul in care comunicati, intrati in contact si, prin urmare, relationati cu ceilalti. Acestea definesc comportamentul dumneavoastra si modul in care interactionati cu alte persoane.

Printre abilitatile interpersonale adesea necesare in afaceri se numara ascultarea activa – abilitatea de a extrage si de a procesa complet informatiile de la un interlocutor. Negocierea este o abilitate care este apreciata in vanzari, marketing, drept si servicii pentru clienti. Alte abilitati interpersonale vitale includ vorbitul in public, gestionarea conflictelor, consolidarea echipei si colaborarea. Alte aptitudini care confera un avantaj tuturor angajatilor sunt:

  • Lucrul in echipa
  • Comunicare orala si scrisa
  • Fiabilitatea
  • Responsabilitatea
  • Empatia

Este greu de imaginat ca o companie sa prospere daca angajatii sai nu au aceste abilitati interpersonale. Majoritatea locurilor de munca necesita cel putin o minima interactiune intre mai multe persoane din cadrul firmei. De asemenea, in timpul interviului, recrutorii vor analiza daca abilitatile interpersonale ale candidatului corespund celor necesare in mediul de lucru actual.

Care sunt cele mai dorite abilitati interpersonale?

Increderea in sine

Pentru a reusi este important sa dati dovada de incredere in propriile forte, in fiecare etapa a carierei, fie ca sunteti la inceput de drum, fie ca detineti deja o experienta vasta in domeniu. Increderea in sine la locul de munca va schimba modul in care va percep cei din jur, iar ideile si opiniile dumneavoastra vor fi mereu ascultate.

Etica muncii

Etica muncii este perceputa pozitiv de multi recrutori. Dar ce este mai exact etica muncii? Aceasta include trei aspecte cheie:

  • Profesionalism – include modul in care va prezentati, aspectul dumneavoastra si modul in care va comportati cu ceilalti
  • Respect – consta in modul in care va raportati la celelalte persoane sau la activitatea zilnica
  • Imaginea generala – consta in perceptia celorlalti cu privire la modul in care va comportati la locul de munca, punctualitatea de care dati dovada si seriozitatea pe care o aveti in raport cu sarcinile date

Gestionarea relatiilor

Este o abilitate esentiala in multe roluri, de la posturile entry-level la cele de conducere. De cele mai multe ori trebuie sa interactionati cu colegii, partenerii si clientii. Capacitatea de a gestiona relatii bazate pe respect reciproc si incredere reciproca este esentiala in orice mediu de afaceri.

Reactia la feedback

A fi deschis la feedback va poate ajuta sa va dezvoltați atat pe plan personal, cat si profesional. Luati orice feedback ca pe o sansa de a invata si nu reactionati niciodata defensiv.

Luati in considerare ceea ce vi se spune si folositi opiniile cerlorlalti in mod pozitiv pentru a va imbunatati in continuare performanta si productivitatea.

Limbajul trupului

Comunicarea non-verbală este adesea trecuta cu vederea, dar nu uitati sa luati in considerare modul in care limbajul corpului si gesturile dumneavoastra pot fi interpretate, in special:

  • Contactul vizual
  • Expresii faciale
  • Gesturi
  • Spatiul personal
  • Postura si pozitia corpului

Ascultarea

Atunci cand va imbunatatiti abilitatile interpersonale, primul lucru pe care trebuie sa-l invatati este sa ascultati. Faptul de a nu asculta in mod corespunzator poate avea consecinte dezastruoase – de la nerespectarea instructiunilor unui manager pana la neindeplinirea cererii unui client.

Ascultarea activa este o abilitate care va poate ajuta să ii intelegeti pe ceilalti, sa invatati de la ei si sa raspundeti la ceea ce au de spus.

Colaborarea

Colaborarea permite echipelor sa lucreze in mod productiv si sa obtina rezultate pozitive pentru clienti si pentru companie.

Gestionarea conflictului

O abilitate interpersonala esentiala pentru cei care lucreaza in echipe este gestionarea conflictelor, in special pentru cei care doresc sa ocupe roluri de conducere.

Conflictul la locul de muncă poate reduce productivitatea si poate cauza negativitate. Bunele abilitati de gestionare a conflictelor includ diplomatia, empatia, negocierea, asertivitatea si compromisul. Capacitatea de a prezenta opiniile proprii in mod profesionist și respectuos sau de a apara opiniile altora este o abilitate esentiala la locul de munca.

Atitudinea pozitiva

Este important sa fiti pozitivi, chiar si in situatii dificile.

Nu spuneti niciodata nimic negativ despre actualul sau fostul angajator, sau despre colegii de echipa, chiar daca aveti sentimente puternice in aceasta privinta. Angajatii cu o atitudine pozitiva au mai multe sanse de a-i trata pe ceilalti intr-un mod optim, creand un mediu de lucru mai armonios.

Eticheta la locul de munca

Felul in care va prezentati in fața celorlalti poate spune multe. Valorificarea bunelor maniere este o modalitate excelenta de a lasa o impresie de durata asupra celor pe care ii intalniti.

Respectati codul vestimentar al companiei si asigurati-va ca accesoriile, cum ar fi cravatele, gențile si bijuteriile, sunt adecvate pentru locul de munca.

Register New Account
Shopping cart