KPI – KRI: TEXTILE RETAIL

7.

Retail Textile

KPI – Indicatori de performanță & KRI – Indicatori de rezultat
  • Care sunt indicatorii de performanță (KPI) și de rezultat (KRI) în sectorul Retail Textile și cum se calculează aceștia?
  • Care sunt cei mai importanți KPI pentru firmele din sectorul Retail Textile?
  • De ce au nevoie de KPI organizațiile din sectorul Retail Textile?

Am consolidat în această pagină răspunsurile la toate aceste întrebări, axându-ne pe indicatorii de performanță și de rezultat (cu definiții și formule) aplicabili companiilor din sectorul Retail Textile.

Performanța organizației reprezintă rațiunea de a fi a multor manageri și antreprenori. Deși țelul este înalt, el rămâne de cele mai multe ori la nivel declarativ. De ce? Întrucât elementul cheie în această direcție – stabilirea unor indicatori de performanță adecvați domeniului de activitate al firmei și specificului fiecărui departament – este uneori subestimat și de cele mai multe ori insuficient implementat. O astfel de reticență managerială este riscantă, deoarece un set de indicatori de performanță bine pus la punct poate fi piatra de temelie a dezvoltării unei organizații, iar lipsa KPI-ilor va pune în dificultate compania în situații de incertitudine/ instabilitate economică sau criză.

  • Indicatorii de Performanță (Key Performance Indicators) reflectă elemente operaționale privitoare la modul în care se desfășoară activitatea unei companii, cât de bine realizează aceasta ceea ce este necesar pentru atingerea rezultatelor dorite. Prin urmare ei trebuie să analizeze zonele care conduc în mod direct afacerea spre obiectivele stabilite și nu se referă la a măsura obiective finale, ci la performanța acțiunilor precise care conduc la atingerea acestora.
  • Indicatorii de Rezultat (Key Results Indicators) oferă o imagine de ansamblu asupra rezultatelor acțiunilor, asupra progreselor realizate în atingerea obiectivelor companiei, indicând doar efectele măsurilor aplicate, nu și cauzele acestora.

Este importantă urmărirea obiectivelor finale, prin stabilirea Indicatorilor de Rezultat, însă nu se va putea ști ce anume a determinat/ împiedicat atingerea obiectivelor dacă nu sunt monitorizate activitățile necesare îndeplinirii lor; iar pentru aceasta este nevoie de stabilirea Indicatorilor de Performanță. Prin corelarea KRI cu KPI se poate obține o imagine a relaționărilor între diferite activități realizate zilnic și efectele lor.

Necesitatea utilizării de KPI în sectorul Retail Textile

Retailerii de îmbrăcăminte au nevoie de indicatori cheie de performanță (KPI) pentru a măsura succesul afacerii și a identifica aspectele ce necesită îmbunătățire. Industria de fashion se confruntă cu schimbări frecvente provocate de noile trenduri care apar sau se reinventează, dar și de rolul hainelor, ca etalon sau reflexie a importanței sociale a celor care le poartă. În plus, indicatorii de performanță prezintă o serie de beneficii pentru companiile din sectorul Retail Textile, printre care:

  • asigurarea unui avantaj competitiv: prin definirea, implementarea și monitorizarea indicatorilor de performanță companiile pot înțelege mai bine cum se situează în raport cu concurenții lor, pot identifica domeniile în care ar putea avea un avantaj sau un dezavantaj competitiv și își pot ajusta strategia în consecință
  • creșterea satisfacției clienților: indicatorii de performanță sunt utili în colectarea feedback-ului de la clienți și identificarea situațiilor în care compania și-ar putea îmbunătăți nivelul de asistență, și serviciile oferite clienților
  • creșterea performanței financiare: prin măsurarea performanței financiare a fiecărui departament companiile pot identifica oportunități de îmbunătățire și sursele pentru economii de costuri
  • creșterea adaptabilității: prin definirea și implementarea unui set de indicatori de performanță monitorizați periodic companiile pot obține o anumită capacitate de previziune și devin flexibile în adaptarea strategiilor în funcție de necesități

Top 10 criterii de performanță pentru sectorul Retail Textile

  1. Volumul vânzărilor – indică valoarea totală a articolelor vestimentare vândute pe parcursul unei perioade de timp și ajută compania să stabilească dacă strategia actuală este eficientă.
  2. Valoarea medie a comenzii – contabilizează suma medie cheltuită de clienți pentru fiecare comandă și ajută la urmărirea eficienței campaniilor de marketing și a loialității clienților.
  3. Rata de conversie – indică procentul de utilizatori care plasează o comandă pe website-ul companiei și permite ajustarea strategiilor de marketing, dar și identificarea comportamentului consumatorilor până la încheierea unei achiziții.
  4. Costul de achiziție a clienților – însumează costurile alocate pentru generarea de noi clienți într-un anumit interval de timp și ajută la măsurarea eficienței campaniilor de marketing.
  5. Rata de retur – măsoară procentul de produse returnate de către clienți din diferite motive (deteriorări, mărimi greșite, comenzi eronate etc). Acest KPI este important deoarece poate ajuta la identificarea unor potențiale probleme legate de calitatea produselor sau de mărime, precum și a unor oportunități de îmbunătățire a experienței clienților.
  6. Rata de retenție a clienților – reflectă procentul de clienți care achiziționează cu recurență articolele vestimentare ale brandului și reprezintă un indicator esențial în industria modei din cauza schimbărilor frecvente care au loc în comportamentul consumatorilor.
  7. Marja brută – reprezintă vânzările obținute după deducerea costurilor bunurilor vândute și măsoară profitabilitatea companiei, eficiența strategiilor de preț și de vânzare.
  8. Durata de rotație a stocurilor și stocului pe mărimi – măsoară rapiditatea cu care compania își vinde articolele vestimentare și să își reface stocurile. Acest indicator de performanță este important pentru procesatorii de lactate, deoarece îi ajută să își gestioneze fluxul de numerar și să reducă la minimum risipa.
  9. Fragmentarea stocului pe mărimi – reflectă disponibilitatea articolelor vestimentare pe mărimi. Urmărirea disponibilității stocurilor în magazinele fizice și online ajută la îmbunătățirea experienței clienților. Monitorizarea disparităților stocurilor în diferite puncte de vânzare îi ajută pe retaileri să mute articolele în locațiile în care se vând cel mai bine și să reducă fragmentarea vânzărilor.
  10. Ciclul de viață al produselor – majoritatea articolelor de îmbrăcăminte urmează un ciclu de viață în patru etape: introducere, creștere, maturitate și declin; înțelegerea ciclului de viață al produsului și urmărirea stocurilor îi ajută pe comercianți să ia decizii pentru a stimula vânzările, a comanda mai multe articole, reduce prețul sau a lichida stocurile.

Indicatorii de performanță sunt un punct de referință pentru a evalua performanța companiei și ajută la identificarea ariilor de îmbunătățire. Aceștia pot fi, de asemenea, utilizați pentru a măsura satisfacția clienților, pentru a monitoriza stocurile și pentru a analiza eforturile de marketing. Cu ajutorul indicatorilor de performanță retailerii de textile pot lua decizii informate pentru a se asigura că își consolidează poziția în industrie.

KPI & KRI: RETAIL TEXTILE

Vreți un set de adaptat organizației dumneavoastră?

Având o soluție KPI personalizată puteți obține o imagine mai precisă a performanței și a progreselor înregistrate, în vederea atingerii obiectivelor.

Loading
Register New Account