TESTATI-VA ABILITATILE IN REZOLVAREA PROBLEMELOR

2
Editor choice abilitatile in rezolvarea problemelor; selectarea solutiilor; identificarea oportunitatilor

Abilitatile de rezolvare a problemelor reprezinta un aspect important in procesul de recrutare din cadrul companiilor, deoarece in mediul de lucru angajatii sunt pusi mereu in 3 tipuri de situatii: fie sa rezolve o problema pentru un client (intern sau extern), fie sa ajute colegi in gasirea de solutii pentru o problema identificata intr-un proces de lucru, fie sa descopere ei insisi noi probleme care au nevoie de solutii. Pentru autoevaluarea abilitatilor de rezolvare a problemelor si identificarea aspectelor pe care ar trebui sa le imbunatatiti pentru a deveni eficient in aceasta zona, va invitam sa parcurgeti chestionarul de mai jos.

Loading

Problemele de afaceri sunt adesea oportunitati deghizate si aproape intotdeauna deschid noi cai de invatare. De exemplu, pe masura ce o companie afla mai multe despre modul in care consumatorii interactioneaza cu produsele sau serviciile furnizate, va intelege mai bine elementele cheie in lansarea de noi produse, dezvoltarea celor pe care le detine deja si eliminarea celor inutile. Toate acestea ar trebui sa devina parte din strategia de crestere a afacerii. O abordare sistematica pentru rezolvarea de probleme in afaceri nu va elimina in totalitate obstacolele posibile, dar va va oferi instrumente importante care vor impiedica transformarea situatiilor nefavorabile in crize.

Indiferent de natura problemelor cu care se confrunta un profesionist cel mai important aspect in rolul sau este sa le rezolve. De aceea, dobandirea si perfectionarea acestei abilitati va ajuta in gestionarea si identificarea oportunitatilor, in selectarea solutiilor adaptate la situatiile specifice activitatii curente, bazandu-va pe propria pregatire si pe cunostintele dobandite, dar cautand in acelasi timp si alte referinte sau resurse.

Fiecare om de afaceri se confrunta cu provocari de un anumit fel in business-ul sau. Atunci cand incepeti o afacere luati decizii pe baza informatiilor disponibile in acel moment. Cu toate acestea exista intotdeauna riscuri. Indiferent de cat de atent ati planificat, prevazut si testat totul, pot aparea probleme in afaceri. Daca dispuneti de instrumentele potrivite si de abilitatile necesare rezolvarii problemelor veti fi pregatiti sa actionati rapid pentru a aborda riscurile, chiar si pe cele pe care nu le-ati prevazut.

Fie ca va confruntati cu probleme mici, de zi cu zi, fie ca doriti sa rezolvati probleme serioase, in procesul de rezvolvarea de probleme aveti nevoie de o gandire strategica pentru a eficientiza procesul decizional.

Antreprenorii, managerii si angajatii care stiu cum sa rezolve probleme in orice arie de activitate sunt cei mai bine pregatiti pentru a raspunde eficient nevoilor clientilor lor. Dar aceasta abilitate nu este innascuta, ci trebuie dezvoltata si imbunatatita in mod constant.

Primul lucru asupra caruia trebuie sa va concentrati este recunoasterea si identificarea clara a problemei. Acest lucru poate parea banal, dar este un pas foarte important. Atunci cand intelegeti ce anume trebuie rezolvat veti afla cauza problemei si nu veti pierde timpul tratand „simptomele”.

Daca va confruntati cu o problema serioasa ar trebui sa o priviti din diferite unghiuri:

  • Factorii de piata – cum afecteaza evenimentele internationale si tendintele economice nationale clientii si vanzarile companiei?
  • Concurenta – au aparut noi jucatori in industria dumneavoastra? cum isi comercializeaza produsul sau afacerea?
  • Feedback-ul – in contextul actual orice afacere ar trebui sa aiba un website; prin intermediul acestuia puteti obtine feedback direct de la clientii dumneavoastra prin formulare de contact, sondaje si comentarii; in acest fel veți sti clar daca exista o problema.

Cele mai multe probleme sunt situatii specifice care au scapat de sub control. Luati in considerare mai multe variabile atunci cand analizati o problema pentru a creste sansele de a o rezolva in mod eficient. Efectuati o analiza complexa si colectati suficiente informatii pentru a identifica mai bine problema.

Ganditi in mod creativ la toate modalitatile posibile pentru rezolvarea problemelor. Pentru a gasi mai multe solutii faceti un brainstorming cu angajatii care cunosc cel mai bine problema. Fiti creativi si nu va faceti griji in aceasta etapa cu privire la cat de realiste sunt solutiile posibile. Cheia brainstormingului este libera exprimare si obiectivitatea. Criticile si judecatile nu sunt acceptate.

Alegeti o solutie si apoi decideti asupra unui plan de actiune. Cu cat amanati mai mult, cu atat costurile vor fi mai mari si cu atat mai puternic impactul negativ al problemei. Obiectivul dumneavoastra ar trebui sa fie acela de a rezolva cel putin 70-80% din intreaga problema.

In ultima etapa a procesului de rezolvare a problemelor trebuie sa puneti in aplicare solutia pe care ati ales-o. Elaborati un plan detaliat pentru implementarea sa si puneti-l in aplicare. Luati toate masurile si eforturile necesare.

Dupa ce ati implementat solutia, evaluati daca aceasta a avut succes (sau nu). Stabiliti indicatori cheie de performanta si de rezultat pentru a masura succesul. Cum veti sti daca problema fost rezolvata? Uneori poate fi destul de dificil sa identificati succesul.

Daca in acest stadiu solutia nu a eliminat complet problema, probabil va trebui sa treceti din nou prin etapele anterioare, dar acum cu si mai multa atentie.

Odata ce ati trecut prin toate etapele descrise mai sus veti putea constata cresterea eficientei in rezolvarea problemelor urgente ale afacerii. Ca in cazul oricarei strategii, cel mai bine este sa incepeti sa exersati aceasta tehnica pe o problema foarte simpla sau care nu are un impact negativ semnificativ. Astfel, va puteti familiariza cu toate etapele procesului inainte de a utiliza tehnica pentru a rezolva probleme mai complexe.

Register New Account
Shopping cart