Cât de eficienți sunteți în interacțiunea cu clienții?
Companiile prosperă atunci când au o relație strânsă cu toți clienții lor – spunea Indra Nooyi, fostul CEO al Pepsi. Simpla presupunere că știți ce anume își doresc clienții nu este o rețetă pentru succes – trebuie să-i contactați, să-i întrebați ce nevoi au și să începeți o conversație. De asemenea, comunicarea cu posibilii sau actualii clienți trebuie făcută cu regularitate pentru a vă asigura că anticipați orice tendințe care ar putea trece neobservate. Această monitorizare atentă a emoțiilor și feedback-ului clienților vă va ajuta să satisfaceți fiecare dintre nevoile lor și să le adresați așteptările în cea mai mare măsură. Pentru a evalua obiectiv eficiența interacțiunii cu clienții și pentru a identifica soluțiile care vi se potrivesc cel mai bine pentru a asigura performanta acestor procese, vă invităm să completați chestionarul de mai jos. Durata de completare: 10-12 minute (66 întrebări).
Loading
Fiecare companie are nevoie de clienți, iar găsirea, atragerea și păstrarea acestora sunt elemente cheie în succesul unei afaceri. Pe o piața competitivă consumatorii sunt „răsfățați” cu mii de opțiuni din care să aleagă. Definirea clară a pieței țintă, cunoașterea și atragerea clienților reprezintă primul pas.
Convingerea lor poate fi rapidă, prin folosirea unor metode de vânzări eficiente, dar retenția și construirea unei relații solide cu clienții asigură succesul pe termen lung. În toate aceste etape este important să conectați mesajele transmise de companie cu motivațiile, factorii de influență și experiențele potențialilor clienți.
Clienții fericiți generează la rândul lor mai mulți clienți și ciclul se reia. În fiecare etapă a procesului de interacțiune – de la atragerea la retenția clienților – trebuie să creați afinitate față de brand și de companie. Prin valorile transmise identificați empatic problemele cu care se confruntă și sugerați soluții care să răspundă nevoilor și dorințelor lor reale.
Satisfacția și atragerea clienților este legată de modul în care aceștia percep compania dumneavoastră. Dacă simt că așteptările lor sunt îndeplinite de produsele sau serviciile dumneavoastră se vor simți mulțumiți, iar clienții mulțumiți tind să fie cei loiali. Satisfacția clienților depinde de mulți factori, cum ar fi experiențele pe care le au în interacțiunea cu angajații și de valoarea pe care o asociază produselor dumneavoastră.
Indiferent de stadiul în care se află afacerea dumneavoastră veți avea întotdeauna nevoie de mai mulți clienți. Din ce în ce mai multe companii mici și mijlocii suferă din cauza lipsei de clienți și a veniturilor inconsistente. Motivele? – fluxul insuficient de noi clienți potențiali către site-ul companiei sau către magazinele fizice sau online. În unele cazuri, chiar și atunci când au un flux de clienți potențiali, foarte puțini dintre ei se transformă în clienți reali, care cumpără efectiv.
Una dintre principalele dificultăți în atragerea clienților constă în faptul că devine din ce în ce mai dificil să captați atenția potențialilor clienți. Ca urmare, costurile de marketing sunt în continuă creștere, în timp ce eficiența strategiilor implementate este din ce în ce mai redusă. Există 4 pași cheie care fac posibilă și previzibilă atragerea clienților:
Pasul 1: Stabiliți profilul clientului ideal.
Majoritatea companiilor nu știu exact cine este clientul lor și încearcă să se adreseze unui public larg. Acest lucru produce rareori rezultate și motivul este că, în acest fel, mesajul lor este foarte general și, de multe ori, neclar. În schimb dacă vă adresați unui segment țintă puteți formula un mesaj care să le atragă atenția. Puteți analiza segmentul căruia concurența se adresează.
Pasul 2: Creați un mesaj captivant care să atragă clienții.
În practică această etapă definește poziționarea dumneavoastră pe piață. Pentru a crea un mesaj care să atragă atenția este esențial ca acesta să fie orientat către client și să surprindă problemele cu care se confruntă și soluțiile pe care le caută. Evitați să vorbiți despre dumneavoastră, companie sau produs – prospecții nu sunt interesați de aceste aspecte!
Pasul 3: Utilizați mai multe canale de marketing.
Puteți crește eficiența mesajului ales prin distribuirea acestuia prin mai multe canale. Pe lângă faptul că puteți ajunge la mai multe persoane, marketingul pe mai multe canale (atât online, cât și offline) vă permite, de asemenea, să vă creșteți vizibilitatea. Atunci când un potențial client intră în contact cu produsul în mai multe moduri, acesta va începe să fie interesat de oferta prezentată.
Utilizarea rețelelor sociale este o investiție pe termen lung care se amortizează în timp. Platforme precum Facebook, Instagram și TikTok, cu un număr mare de utilizatori, oferă un potențial uriaș pentru afacerea dumneavoastră. Aceste rețele de socializare vă permit să vă adresați unui auditoriu extins, dar dacă vreți să obțineți cel mai bun randament trebuie să dați dovadă de creativitate și perseverență pentru a vă putea face business-ul remarcat.
Pasul 4: Elaborați o prezentare eficientă.
Atunci când știți exact ce să întrebați clientul și cum să vă prezentați produsul sau serviciul în timpul ședinței de vânzare, capacitatea de a încheia mai multe contracte crește semnificativ. Atunci când știți exact cum să încheiați afacerea și cum să depășiți obiecțiile clientului, rezultatele devin favorabile. Fără o prezentare consistentă și bazându-vă doar pe improvizații nu veți reuși să consolidați încrederea prospectului în raport cu organizația și produsul oferit.
Concurența este în creștere ceea ce înseamnă că din ce în ce mai multe companii vor avea dificultăți în atragerea clienților și vor trebui să funcționeze cu marje de profit mai reduse mici. Atunci când puneți în aplicare acesti patru pași și îi urmați, atragerea clienților devine un proces ușor și autentic, fără a necesita eforturi de vânzare complicate.