KPI – KRI: INVATAMANT

26.

Învățământ

KPI – Indicatori de performanță & KRI – Indicatori de rezultat
  • Care sunt indicatorii de performanță (KPI) È™i de rezultat (KRI) pentru instituÈ›iile de ÃŽnvățământ È™i cum se calculează aceÈ™tia?
  • Care sunt cei mai importanÈ›i KPI din ÃŽnvățământ?
  • De ce au nevoie de KPI instituÈ›iile de ÃŽnvățământ?

Am consolidat în această pagină răspunsurile la toate aceste întrebări, axându-ne pe indicatorii de performanță și de rezultat (cu definiții și formule) aplicabili pentru școli și alte organizații din Învățământ.

Performanța organizației reprezintă rațiunea de a fi a multor manageri și antreprenori. Deși țelul este înalt, el rămâne de cele mai multe ori la nivel declarativ. De ce? Întrucât elementul cheie în această direcție – stabilirea unor indicatori de performanță adecvați domeniului de activitate al firmei și specificului fiecărui departament – este uneori subestimat și de cele mai multe ori insuficient implementat. O astfel de reticență managerială este riscantă, deoarece un set de indicatori de performanță bine pus la punct poate fi piatra de temelie a dezvoltării unei organizații, iar lipsa KPI-ilor va pune în dificultate compania în situații de incertitudine/ instabilitate economică sau criză.

  • Indicatorii de Performanță (Key Performance Indicators) reflectă elemente operaÈ›ionale privitoare la modul în care se desfășoară activitatea unei companii, cât de bine realizează aceasta ceea ce este necesar pentru atingerea rezultatelor dorite. Prin urmare ei trebuie să analizeze zonele care conduc în mod direct afacerea spre obiectivele stabilite È™i nu se referă la a măsura obiective finale, ci la performanÈ›a acÈ›iunilor precise care conduc la atingerea acestora.
  • Indicatorii de Rezultat (Key Results Indicators) oferă o imagine de ansamblu asupra rezultatelor acÈ›iunilor, asupra progreselor realizate în atingerea obiectivelor companiei, indicând doar efectele măsurilor aplicate, nu È™i cauzele acestora.

Este importantă urmărirea obiectivelor finale, prin stabilirea Indicatorilor de Rezultat, însă nu se va putea ști ce anume a determinat/ împiedicat atingerea obiectivelor dacă nu sunt monitorizate activitățile necesare îndeplinirii lor; iar pentru aceasta este nevoie de stabilirea Indicatorilor de Performanță. Prin corelarea KRI cu KPI se poate obține o imagine a relaționărilor între diferite activități realizate zilnic și efectele lor.

Necesitatea utilizării de KPI în Învățământ

Indicatorii cheie de performanță (KPI) sunt un instrument util în special în instituțiile de învățământ, deoarece oferă o înțelegere clară asupra modului în care atât școala și cadrele didactice, cât și elevii își îndeplinesc obiectivele. În continuare, tratăm cinci motive care argumentează necesitatea unui set de KPI la nivelul instituțiilor de învățământ (școli și universității publice sau private):

  • îmbunătățirea rezultatelor elevilor: un set de KPI poate ajuta profesorii să urmărească progresul elevilor È™i să identifice ariile în care aceÈ™tia au nevoie de sprijin suplimentar
  • creÈ™terea responsabilității: prin stabilirea È™i urmărirea indicatorilor de performanță cadrele didactice sunt responsabilizate, ceea ce duce la niveluri mai ridicate de motivaÈ›ie È™i satisfacÈ›ie profesională
  • înÈ›elegerea superioară a eficienÈ›ei predării: un set de KPI poate oferi profesorilor informaÈ›ii valoroase despre stilul lor de predare È™i despre impactul pe care îl are asupra învățării elevilor, permițându-le să facă ajustări, după caz
  • îmbunătățirea comunicării: indicatorii de performanță asigură un limbaj comun în comunicarea dintre profesori, părinÈ›i, directori È™i administratori de È™coală, facilitând colaborarea pentru atingerea unor obiective comune
  • eficientizarea procesului de luare a deciziilor: prin monitorizarea unui set de KPI profesorii pot înregistra date concrete care să susÈ›ină procesul de luare a deciziilor, ceea ce duce la practici de predare mai eficiente

Top 10 criterii de performanță în Învățământ

  1. Nivelul de prezență – măsoară prezenÈ›a medie zilnică a elevilor
  2. Rata de absolvire – indică procentul de elevi care au promovat ciclul de învățământ într-o anumită perioadă de timp
  3. PerformanÈ›a elevilor – măsoară performanÈ›ele academice ale elevilor, reflectată prin note, rezultate la teste È™i alÈ›i parametri de evaluare
  4. Retenția profesorilor – evaluează intensitatea cu care profesorii părăsesc instituția, contabilizând și motivele plecării
  5. Implicarea elevilor – măsoară nivelul de implicare È™i de interes al elevilor în raport programele È™i activitățile È™colare
  6. SatisfacÈ›ia părinÈ›ilor/ tutorilor – evaluează nivelul de satisfacÈ›ie al părinÈ›ilor sau tutorilor în raport programele instituÈ›iei de învățământ
  7. SatisfacÈ›ia profesorilor – măsoară nivelul de satisfacÈ›ie al profesorilor față de mediul de lucru È™i în raport cu instituÈ›ia de învățământ în ansamblu
  8. Siguranță și securitate – evaluează capacitatea instituției de învățământ de a oferi un mediu sigur și de a asigura securitatea elevilor, cadrelor didactice și personalului auxiliar
  9. Utilizarea resurselor – măsoară eficienÈ›a utilizării resurselor, inclusiv a personalului, a echipamentelor È™i a infrastructurii aferente instituÈ›iei de învățământ
  10. Raportul elevi-profesor – redă numărul de elevi ce revin unui profesor È™i este utilizat să evalueze dimensiunea claselor È™i solicitarea profesorilor

KPI & KRI: ÎNVĂȚĂMÂNT

Vreți un set de adaptat organizației dumneavoastră?

Având o soluție KPI personalizată puteți obține o imagine mai precisă a performanței și a progreselor înregistrate, în vederea atingerii obiectivelor.

Loading
Register New Account
Shopping cart