Practici si concepte de management

6

Modelul Dreyfus este util managerilor si angajatilor, atat in evaluarea competentelor profesionale, cat si in dezvoltarea abilitatilor individuale. Expertiza intr-un domeniu se refera la ansamblul competentelor profesionale de nivel superior, folosite consecvent in rezolvarea unor sarcini critice, caracteristice domeniului. A deveni expert inseamna a va spori eficienta in rezolvarea problemelor specifice domeniului de expertiza. Aceasta eficienta trebuie inteleasa atat din perspectiva ...

5

Prin diferite tehnici de imbunatatire a memoriei ne putem creste capacitatea de memorare si eficienta in retinerea informatiilor pe termen lung. Este important sa stiti ce tip de memorie aveti pentru a va adapta stilul de invatare. Analizati-va obiceiurile de invatare si identificati care este tipul de memorie predominant. Nu neglijati insa si celelalte tipuri si alegeti tehnica de imbunatatire a memoriei care vi se potriveste cel mai bine in situatia respectiva.

8

Managementul inovarii poate fi definit ca o evolutie a managementului traditional, cu principiile, procesele si practicile aferente sau ca o evolutie de la formele de organizare obisnuita si de la modul in care este aplicat managementul. Pe scurt, managementul inovarii schimba fundamental modul in care managerii actioneaza.

3

CuprinsORIGINEA SI DESCRIEREA METODEIMOD DE ABORDARE IN UTILIZAREA  METODEIBENEFICIILE UTILIZARII METODEICONCLUZIIBIBLIOGRAFIE Ideile reprezinta motoarele de dezvoltare a oricarei afaceri si cu certitudine exista numeroase idei bune latente in interiorul oricarei organizatii. Angajatii acestora au cu siguranta propriile idei de imbunatatire in diversele zone care definesc activitatea companiei din care fac parte. Aceste idei se pot referi la noi produse sau servicii, controlul costurilor ...

10

Cele Sase Palarii Ganditoare BONO constituie o metoda interactiva in rezolvarea problemelor, ce combina sase moduri de procesare a informatiei. Ele nu sunt etichete pentru tipuri de oameni. Purtand mental fiecare palarie si schimband-o, puteti usor sa va concentrati sau sa va focalizati gandirea intr-o conversatie sau intr-o sedinta pe unul din cele sase moduri de gandire. In gandirea traditionala adversariala, A si B sunt in conflict. Fiecare parte critica punctul de vedere al celuilalt. ...

7

In timp ce un oarecare nivel de stres in activitatea profesionala este firesc, stresul excesiv poate avea impact negativ asupra productivitatii si performantei dumneavoastra si va poate afecta psihic si emotional. Stresul poate ajunge sa faca diferenta intre succesul sau esecul in cariera unei persoane. Pentru a depasi stresul, trebuie mai intai sa il intelegeti, iar cele patru tipuri de stres definite de Albrecht va ajuta in acest sens. Stresul are multe cauze si imbraca multe forme. ...

6

Puteti sa asigurati gestionarea situatiilor de stres sau sa depasiti presiuni uriase, schimbari, confuzii, perioade extrem de stresante, daca folositi ceea ce Toffler a numit Zone de Stabilitate. Crearea Zonelor Toffler pentru echipa dumneavoastra este importanta in managementul stresului, in special in perioadele de schimbare. Conceptul lui Toffler este relativ simplu, acesta defineste Zonele de Stabilitate ca fiind locuri sau lucruri care va fac sa va simtiti in siguranta si creeaza o ...

4

Teoria Incarcarii Cognitive sugereaza ca invatarea este eficienta daca este aliniata arhitecturii cognitive umane, descrisa in modelul de mai sus. Invatarea presupune transformarea informatiilor in scheme cognitive pentru a fi stocate in memoria pe termen lung. Aceste scheme cognitive se obtin in timp, reunind o multitudine de informatii intr-un singur element de gandire si sunt utile in perceptie, gandire si solutionarea de probleme. Acestea fac diferenta intre un incepator si un expert.

4

Ciclul Comunicarii prezinta sase pasi pentru dezvoltarea si rafinarea discursului si eficienta informarii in transmiterea mesajului catre auditori.

7

Pentru a avea angajati fericiti, care sa lucreze cu spor si sa promoveze compania ca pe un bun angajator, utilizati Teoria motivationala a lui Herzberg in vederea motivarii acestora. Cercetarea lui Herzberg a aratat ca angajatii percep unii factori ca fiind surse de satisfactie (factori motivationali) si, cu totul alti factori, ca fiind surse de insatisfactie (factori extrinseci). Eliminarea factorilor extrinseci (igienici) se refera la solutionarea problemelor ce duc la insatisfactie, ceea ce ...

0

În peisajul dinamic al lumii afacerilor reziliența reprezintă fundamentul succesului de durată. Pe măsură ce afacerile navighează în valurile imprevizibile ale fluctuațiilor economice, ale incertitudinilor de pe piață și ale provocărilor neprevăzute, capacitatea de a face față obstacolelor și de a reveni la normalitate îi definește pe cei cu adevărat puternici. În acest context un pilon de neclintit al puterii s-au dovedit a fi întreprinderile de familie, care au reușit să reziste de-a lungul a ...

0

În timp ce atenția publicului se concentrează asupra milionarilor din prima generație, precum Musk, Zuckerberg și Bezos, dar și asupra abilităților prin care au putut acumula rapid o avere considerabilă, afaceriștii care generează milioane de euro din întreprinderile de familie primesc o atenție limitată din partea mass-mediei. Aceștia transmit din generație în generație averea familiei.

0

Nu există îndoială că femeile înregistrează progrese semnificative în lumea afacerilor. Diverse studii indică faptul că femeile manifestă o predispoziție mai mare către asumarea de riscuri calculate, prezintă o încredere echilibrată, sunt mai ambițioase în escaladarea ierarhiei corporative și au succes sporit în domeniul antreprenoriatului. Cu toate acestea ele se confruntă în continuare cu provocări în mediul profesional și în cadrul afacerilor, și reușesc să le depășească zi de zi, fiind acum ...

0

În vâltoarea vieții moderne antreprenorii și specialiștii din lumea afacerilor se regăsesc adesea captivi în încercarea de a echilibra cerințele unei cariere în plină ascensiune cu dorința de a experimenta bucuriile unei vieți de familie împlinite. Lupta pentru a găsi armonia între familie și afaceri nu este doar o provocare personală, ci și o dilemă care afectează diverse industrii și profesii. Secolul XXI a fost martorul unei schimbări profunde a așteptărilor societății, cu un accent din ce ...

0

Succesiunea în cadrul afacerilor de familie este un proces complex de tranziție care acoperă trei aspecte distincte: conducerea familiei, proprietatea și gestionarea afacerii, trecând de la o generație la alta. Această succesiune reprezintă un proces esențial prin care trece fiecare familie care are o afacere. Este o sarcină delicată care necesită abordare cu înțelepciune, empatie și o perspectivă pe termen lung. În cazul succesiunii leadership-ul în afacerile de familie are ca obiectiv ...

0

Afacerea de familie este considerată un factor cheie pentru creșterea și dezvoltarea economică, asumându-și un rol din ce în ce mai important în economie, precum și în planurile și programele guvernelor din majoritatea țărilor lumii. De asemenea, acestea au fost recunoscute ca surse importante de inovare și ca baze pentru întreprinderile mari și de succes. Succesiunea afacerilor de familie reprezintă o provocare imensă și constituie factorul determinant pentru a stabili dacă tranziția va avea ...

0

Afacerile de familie sunt cunoscute pentru culturile lor stabile și distincte - culturi care sunt adesea puternic influențate de viziunea, stilul și valorile fondatorului și care sunt menținute de-a lungul generațiilor. În dinamica complexă a acestor companii se află o poveste la baza căreia stă pasiunea și un vis. Cu toate acestea în mijlocul viselor și aspirațiilor comune afacerile de familie se confruntă cu provocări care necesită mai mult decât perspicacitate financiare. Ele necesită un ...

0

Afacerile de familie sunt cele a căror conducere se află în mâinile unuia sau mai multor membri ai aceluiași nucleu familial. Aceștia controlează managementul, execuția și dezvoltarea proiectelor. Timp de secole aceste întreprinderi s-au integrat în țesătura societăților, întruchipând reziliența, tradiția și angajamentul față de comerț și comunitate. Cu toate acestea supraviețuirea și continuitatea acestor entități familiale nu sunt garantate. Ele se confruntă cu o provocare formidabilă: ...

0

Conform statisticilor, în 2020 aproximativ 75% dintre antreprenori erau co-proprietari și/sau co-gestionau afacerile lor împreună cu membrii familiei. Aceste întreprinderi reprezintă un amestec între tradiție și inovație. Cu toate acestea longevitatea acestor afaceri de familie depinde în mare măsură de capacitatea lor de a parcurge o fază critică: tranzițiile. Transferul afacerilor de familie către alte generații este crucial pentru perpetuarea și evoluția companiei.

0

Contribuția afacerilor de familie la economia românească este de o importanță covârșitoare. Statisticile dezvăluie o realitate uluitoare: afacerile de familie constituie o parte substanțială a peisajului economic, contribuind semnificativ la ocuparea forței de muncă, la PIB și la dezvoltarea societății. Dar dincolo de cifre se află multă muncă, dedicare și un angajament ce depășește obiectivul de a atinge un profit.

3

A alege calea antreprenoriatului și a lucra pentru propriile idei de afaceri este, fără îndoială, riscantă. Această alegere necesită mult mai multe sacrificii, în comparație cu un loc de muncă full-time. Indiferent de cât de satisfăcător poate fi jobul actual găsirea ideilor de afaceri potrivite și, în cele din urmă, lansarea unei activități independente poate aduce o serie de beneficii pe plan profesional și personal.

2

Antreprenoriatul feminin poate fi definit ca fiind procesul de inițiere a unui business condus de una sau mai multe femei. În practică este o formă standard de antreprenoriat - caracterizată prin identificarea unei probleme și implementarea unei idei de afaceri pentru a o rezolva - cu specificul că femeile antreprenor preiau conducerea.

2

Un antreprenor de succes trebuie să aibă capacitatea de a identifica noi oportunități de piață, de a dezvolta soluții creative pentru problemele existente și de a concentra aceste soluții în vederea creării unui bun sau serviciu. De asemenea, trebuie să fie capabil să construiască relații de afaceri cu partenerii, clienții și furnizorii companiei, precum și să gestioneze riscurile și problemele care apar pe parcursul proceselor de afaceri.

1

Un lider este o persoană care are capacitatea de a-și asuma un rol de conducător în cadrul unui grup de persoane pentru a le direcționa spre atingerea unui anumit obiectiv. Este o figură capabilă să influențeze strategiile, opiniile și comportamentul în cadrul unui grup și să transforme acel grup într-o echipă, creând un sentiment de apartenență.

4

Managementul afacerilor este definit ca fiind totalitatea activităților desfășurate de o organizație pe parcursul existenței sale pentru a atinge obiective economice prestabilite. Managementul operațiunilor (operations management) este un tip de management al afacerilor care se concentrează pe planificarea, proiectarea și supravegherea fiecărei activități de afaceri care se desfășoară în scopul creării de bunuri sau al prestării de servicii. Scopul managementului operațional este de a gestiona ...

3

Un plan de afaceri este un document de sinteză care conține și descrie un proiect de afaceri. Acesta acționează ca punct de referință pentru planificarea și gestionarea afacerii, precum și ca mijloc de prezentare a ideilor de afaceri pentru potențialii creditori sau investitori. Pentru a facilita procesul de identificare a unei idei profitabile, aliniate cu dorințele consumatorilor, se recomandată utilizarea unei analize a ideilor de afaceri.

1

Administrarea afacerilor este un domeniu larg care se ocupă cu gestionarea și organizarea resurselor și activităților unei companii pentru ca aceasta să atingă obiectivele stabilite. Acesta implică o gamă largă de sarcini, cum ar fi planificarea strategiei de afaceri, managementul financiar, marketingul, managementul resurselor umane, analiza datelor și luarea deciziilor. Specialiștii în administrarea afacerilor lucrează pentru a se asigura că organizațiile funcționează în mod eficient din ...

2

Comunicarea este componenta fundamentală a tuturor interacțiunilor sociale, atât în viața personală, cât și în cea profesională. Posedarea unor bune abilități de comunicare este necesară pentru a-i înțelege pe ceilalți și pentru a stabili relații interpersonale satisfăcătoare. De asemenea, comunicarea influențează stima de sine și esențială pentru cei care exercită un rol de lider în cadrul unui grup social.

2

Inteligența emoțională reprezintă capacitatea de a crea o armonie între minte și inimă sau de a folosi emoțiile în mod eficient. Aproape toate deciziile luate în viața de zi cu zi se bazează pe ceea un individ simte. Prin urmare, recunoașterea și gestionarea emoțiilor este esențială pentru a înțelege situațiile cu care o persoană se confruntă.

2

Abilitățile de negociere sunt considerate vitale într-o societate în care rezolvarea conflictelor a devenit o sarcină frecventă. Bunele abilități de negociere ajută la menținerea unui climat familial bun, consolidarea relațiilor de prietenie, îmbunătățirea lucrului în echipă, dar mai ales la dezvoltarea personală.

2

Activitatea unui manager de resurse umane este foarte complexă și variază în funcție de caracteristicile companiei în care este angajat. Dimensiunea companiei, sectorul în care activează, diferitele tipuri de angajați, diferitele contracte care stabilesc drepturile și obligațiile angajatorului și ale angajatului sunt doar câteva dintre variabilele care determină sarcinile zilnice ale unui manager de resurse umane.

0

Marketingul afiliat este o formă de marketing de performanță, adică este una dintre acele activități de promovare online în care compania plătește pentru campaniile sale media doar pe baza rezultatelor obținute, care pot fi urmărite cu precizie și în timp real.

6

Cei „4P” (Product, Price, Promotion, Place) au fost numiți de Philip Kotler, un expert în domeniul marketingului, care a identificat 4 elemente operaționale ale marketingului. Cele 4 elemente influențează comportamentul consumatorului și, prin schimbarea sau ajustarea constantă a acestora, este posibil să se modeleze direct veniturile.

0

PR (Public Relations) se referă la modul în care un brand comunică cu publicul său țintă și la relațiile pe care le construiește cu mass-media pentru a ajuta potențialii clienți să se conecteze cu organizația. Relațiile publice presupun activități de analiză, cercetare, concepere și planificare a unor programe de interacționare și comunicare cu publicul target, precum și activități de evaluare a rezultatelor obținute, în vederea construirii unei imagini pozitive a brandului în rândul ...

Register New Account
Shopping cart