Best seller

Planul de acțiune în 7 dimensiuni

1.000 lei

Supranumit și Metoda 5W2H, Planul de acțiune în 7 dimensiuni este un instrument de management utilizat în planificarea strategică a companiilor. Planul de acțiune 5W2H constă în alegerea unui obiectiv pe baza căruia se vor identifica sarcinile necesare pentru a-l atinge, de ce trebuie îndeplinite, cine va fi responsabil, cum, când, unde se vor desfășura și cât de mult va costa. Astfel, planul impune găsirea unor răspunsuri pentru următoarele întrebări:

  • „Ce?” – Întrebarea „ce?” are ca scop identificarea acțiunilor necesare care vor ajuta la îndeplinirea obiectivului final.
  • „De ce?” – Întrebarea „de ce?” are ca scop oferirea unor răspunsuri care să justifice motivele care stau la baza noului proiect. Acest lucru permite la prioritizarea eficientă a activităților, deoarece managerii devin conștienți de motivele schimbării și pot identifica sarcinile critice.
  • „Cine?” – Întrebarea „cine?” are ca scop desemnarea responsabilului pentru fiecare sarcină. Puteți stabili ca un departament întreg să se ocupe exclusiv de o anumită  sarcină, dacă este necesară expertiza în mai multe domenii, dar cea mai bună opțiune este desemnarea unei persoane.
  • „Unde?” – Întrebarea „unde?” are ca scop stabilirea locurilor unde se vor desfășura activitățile. În unele cazuri, acestea trebuie să se desfășoare în mai multe locații. Luați în considerare costurile de deplasare atunci când stabiliți bugetul proiectului.
  • „Când?” – Întrebarea „când?” are ca scop definirea unui interval în care activitățile trebuie îndeplinite. Stabiliți un termen limită clar și realist pentru fiecare activitate.
  • „Cum?” – Întrebarea „cum?” are ca scop definirea clară a tuturor detaliilor care vor ajuta la desfășurarea activităților. În funcție de complexitate puteți clasifica proiectul în etape și puteți oferi o scurtă descriere.
  • „Cât?” – Întrebarea „cât costă?” are ca scop stabilirea bugetului și identificarea tuturor costurilor care vor apărea de-a lungul proiectului.

 

Beneficii
  • Planificarea resurselor – Planul vă ajută să stabiliți toate costurile care vor apărea în timpul proiectului și să planificați în mod eficient resursele necesare pentru fiecare activitate.
  • Respectarea termenelor limită – Datorită productivității crescute și a comunicării eficientizate la nivel intern, capacitatea de livrarea a echipei va fi optimizată. Echipa va valorifica timpul în mod conștient și nu va fi distrasă din cauza lipsei de informații.
  • Creșterea productivității – Confuziile și distragerile frecvente duc la o diminuare a productivității și sunt adesea declanșate de lipsa de informații. Un angajat care nu știe exact ce are de făcut, care sunt termenele limită, obiectivele și metodele de desfășurare a anumitor activități, se poate simți  copleșit, punând în pericol productivitatea echipei și chiar a întregului proiect. Cunoașterea termenelor limită, a modului de realizare și a motivului care stă la baza activității solicită un angajament din partea participanților la proiect.
  • Îmbunătățirea comunicării – Planul de acțiune ajută la clarificarea activităților necesare. Toți angajații au la dispoziție acest plan și îl pot consulta oricând au nevoie pentru a obține informațiile necesare.

 

Avantaje
  • Instrument gata de utilizat, ușor de completat
  • Design atractiv, cu instrucțiuni și exemple
  • Structura ce facilitează înțelegerea procesului
  • Selecția rapidă a informațiilor prin elemente predefinite și liste drop-down
  • Dashboard de raportare și analiză a indicatorilor și costurilor ușor de urmărit
  • Monitorizare progres acțiuni
  • Nu necesită cunoaștere avansată a pachetului Microsoft Office
Planul de acțiune în 7 dimensiuni
Planul de acțiune în 7 dimensiuni

1.000 lei

1.000 lei

9.6
Expert ScoreRead review
Register New Account
Shopping cart