Executarea planului beneficiilor și evaluarea rezultatelor

Cuprins
Planul beneficiilor trebuie menținut și actualizat ca parte integrantă a planului de transformare, iar rețeaua beneficiilor dependente și planul beneficiilor și schimbărilor trebuie să reflecte așteptările programului.
Odată realizate anumite schimbări importante sau dacă business case-ul nu mai este valid este importantă planificarea uneia sau mai multor „revizuiri ale valorii”, pentru revalidarea business case-ului transformării. Pe măsură ce transformarea evoluează, în mod inevitabil planurile se vor schimba atât pe fondul modificării resurselor și personalului, cât și a evenimentelor neașteptate ori a problemelor ce trebuie gestionate.
Revizuirile interimare au ca punct de pornire planul existent al beneficiilor, demararea acestora realizându-se pe baza întrebării „Care este efectul planului asupra beneficiilor și capacitatea de a obține aceste beneficii?”. Această abordare asigură faptul că acțiunile realizate corespund obiectivelor transformării globale și toți stakeholderii importanți înțeleg implicațiile și i-au parte la deciziile de schimbare a planului.
Urmărirea în paralel a beneficiilor și a costurilor oferă managementului o viziune holistică și echilibrată a progresului transformării, pentru ca acesta să intervină dacă direcția abordată generează îngrijorare.
Revizuirea și evaluarea rezultatelor
Momentele revizuirii beneficiilor principale și a valorii obținute din transformarea afacerii sunt date explicite în planul de transformare. Într-un proiect de transformare de dimensiuni mari sunt necesare câteva revizuiri de evaluare, pe măsură ce beneficii semnificative apar înainte de finalizarea transformării. Rolul review-urilor de evaluare implică atât evaluarea rezultatelor transformării, cât și a pregătirii la nivelul organizației.
Abonament Premium Trimestrial | DISCOUNT 25%
Acțiuni pentru această investiție | ◆ O revizuire completă a investiției în termeni de beneficii realizate și acțiuni importante în obținerea unui business case. ◆ Dacă sunt acțiuni semnificative ce urmează a se realiza, acest raport va fi baza unei întâlniri de revizuire ce va ținută când acțiunile au fost finalizate. |
Lecții generale pentru alte investiții | ◆ Un rezumat al lecțiilor învățate ce poate fi valorificat în investițiile viitoare, care trebuie comunicat cât mai repede tuturor sponsorilor și managerilor proiectului și care poate fi disponibil prin actualizarea „ghidului bunelor practici”. |
Beneficii și schimbări viitoare potențiale | ◆ Un raport ce descrie beneficiile viitoare potențiale disponibile acum și acțiunile realizate pentru examinarea acestora. ◆ Aceste beneficii potențiale formează efectiv noi proiecte și ar trebui adăugate listei cu proiecte viitoare din organizație, dacă oportunitățile viitoare necesită resurse semnificative. ◆ Adesea beneficiile viitoare pot fi obținute prin proiecte low-cost de mici dimensiuni ce sunt parte integrantă a programului organizației de îmbunătățire continuă. |
Evaluarea implică toți stakeholderii cheie și se concentrează pe ce a fost sau nu obținut (încă) și de ce, identificând ce acțiuni ulterioare trebuie realizate pentru a genera beneficii importante. Un alt aspect al revizuirii este de a identifica beneficiile neașteptate apărute și de a înțelege modul de apariție a acestora.
Acestea, de asemenea, pot reprezenta elemente de intrare valoroase pentru a îmbunătăți stadiile de început a proiectelor viitoare. În aceeași măsură orice consecințe negative ale transformării ar trebui înțelese pentru a putea fi luate măsuri de depășire a acestora și, dacă este posibil, de evitare a lor în proiectele viitoare.
Provocări privind planificarea revizuirea și evaluarea rezultatelor
- Derularea revizuirilor interimare pentru a asigura faptul că rezultatele ce afectează obținerea beneficilor progresează satisfăcător.
- Verificarea dacă beneficiile cheie sunt încă realizabile sau dacă au evoluat odată cu evoluția transformării.
- Revizuirea business case-ului transformării, în cazul în care schimbări semnificative ale beneficiilor, riscurilor sau costurilor anulează justificările existente ale investiției.
- Identificarea beneficiilor neașteptate ce au apărut și înțelegerea modului de apariție al acestora precum și a motivelor de a nu fi obținute.
Motivul nelivrării unui beneficiu poate fi din cauza erorilor de judecată sau lipsei de cunoștințe în pregătirea planului beneficiilor, problemelor apărute pe parcursul execuției schimbării ori a schimbărilor externe transformării, ce au făcut beneficiile nerealizabile.
Stabilirea potențialului de îmbunătățire
Conținut rezervat membrilor
Creați un cont GRATUIT pentru a accesa restul informatiilor!
Dacă aveți deja cont folosiți formularul de mai jos pentru a vă loga.