Procedura de dezvoltare a strategiei pentru transformarea afacerii

Procedura de dezvoltare a strategiei pentru transformarea afacerii este constituită din următorii pași:

Etapa 1: Inițierea proiectului de dezvoltare a strategiei pentru transformarea afacerii;
Etapa 2: Colectarea datelor inițiale;
Etapa 3: Analiza nevoilor și cauzelor transformării;
Etapa 4: Proiectarea viziunii afacerii;
Etapa 5: Proiectarea modelului de afacere;
Etapa 6: Elaborarea planului integrat de transformare.
procedura de dezvoltare a strategiei, dezvoltarea strategiei, strategie afaceri, strategie organizatie, imbunatatirea strategiei, strategie schimbarea organizationala

Etapa 1 – Inițierea proiectului de dezvoltare a strategiei pentru transformarea afacerii

Prima etapa a procedurii de dezvoltare a strategiei pentru transformarea afacerii este de cele mai multe ori subestimată. Abordarea acestei etape trebuie făcută cu atenție deoarece acum se pregătește terenul pentru realizarea propriu-zisă a strategiei pentru transformarea afacerii. În tabel sunt prezentate elementele cheie ale acestei etape.

Etapa 1: Inițierea proiectului de dezvoltare a strategiei pentru transformarea afacerii
Descriere etapăMetode, cadru de implementare, instrumente și surse de accelerareLivrabile
Inițiere proiect:
● Stabilire sarcină și arie de implementare;
● Stabilire echipă de proiect;
● Elaborare plan proiect;
● Stabilire metodologie, roluri și responsabilități;
● Stabilire livrabile și standarde de proiect.
Pregătire date inițiale referitoare la:
● Produse, servicii;
● Lanț valoric;
● Organizație/procese.
● Întâlniri de pregătire;
● Convorbiri (telefonice) de pregătire;
● Desktop research;
● Analiză documentație existentă.
● Pregătire și definiție proiect;
● Grafic proiect;
● Organizare proiect.
Descrierea etapei 1 a procedurii de dezvoltare a strategiei pentru transformarea afacerii

Etapa 2 – Colectarea datelor inițiale

Etapa a 2-a a procedurii de dezvoltare a strategiei pentru transformarea afacerii urmărește colectarea datelor relevante privind starea inițială a organizației (momentul 0), atât din punct de vedere al factorilor interni, cât a celor externi. Descrierea exactă și detaliată a stării inițiale a organizației este esențială în construirea unei strategii eficace de transformare organizațională.

Etapa 2: Colectarea datelor inițiale
Descriere etapăMetode, cadru de implementare, instrumente și surse de accelerareLivrabile
● Descriere și analiză inițială în vederea planificării corecte a afacerii;
● Identificare factori de influență interni și externi care formează principiul de afacere al organizației în transformare;
● Cerințe de calitate ale datelor: datele furnizate trebuie să fie coerente și comprehensibile;
Condiții externe:
▶ Trenduri economice;
▶ Motoare ale transformării (globalizare, sustenabilitate, mediu competitiv, tehnologie, forță de muncă în schimbare);
▶ Trenduri industriale;
Condiții interne:  
▶ Strategie competitivă și competențe de bază;
▶ Chestionare și evaluare critică a principiului de afacere existent: întrebări referitoare la afacerea principală care corespunde contribuțiilor orientate către rezultate; resurse și capacități relevante pentru competiție (management, achiziții, producție, vânzări, tehnologie, inovare, financiar)
● Colectare sistematică de date și condiții relevante care pot avea un impact asupra organizației.
Abordare:
▶ Verificare date contabile;
▶ Interviuri cu managerii și consolidare rezultate;
▶ Identificare și analiză parteneri de afaceri și competitori;
▶ Identificare și analiză motoare ale transformării externe, specifice organizațiilor;
▶ Interviuri cu reprezentanți de la toate nivelele din organizație.
● Imagine clară asupra organizației: viziune, misiune, strategie.
Descrierea etapei a 2-a a procedurii de dezvoltare a strategiei pentru transformarea afacerii

Abonament Premium Trimestrial | DISCOUNT 25%

200+ instrumente de management | 20+ chestionare de autoevaluare | 4.500 grafice de performanta pentru 35 sectoare / 180 sub-sectoare economice (12 ani) | 35+ indicatori macroeconomici regionali (7 tari, 10 ani) | Discount la achizitii studii de piata -15% | 1.200 KPI & KRI generali – denumire | 50 K profile companii cu date de contact
337 lei450 lei CUMPARA ACUM!
Foloseste codul: VIRTUAL25
25% DISCOUNT

Etapa 3 – Analiza nevoilor și cauzelor transformării

Următoarea etapă în dezvoltarea strategiei pentru transformarea afacerii constă în identificarea și analiza nevoilor organizației precum și a cauzelor transformării.

În tabelul de mai jos sunt prezentate cele 6 nivele, de la 0 la 5, prin care trece o organizație atunci când nevoile și cauzele transformării sunt ignorate progresiv. În funcție de nivelul necesității pentru transformare, la care se află organizația, strategia corespunzătoare va lua forme diferite.

Pe de o parte, odată cu nivelul necesității crește și presiunea asupra organizației de a se transforma. Pe de altă parte, odată cu nivelul necesității pentru transformare, crește numărul constrângerilor sau barierelor în calea acesteia.

Nivele de necesitate pentru transformarea afaceriiIndicatori și consecințe
Nivelul 0: Investigare (pro)activă și transformare în concordanță cu factorii externi ● Monitorizare (observare) și schimbare în concordanță cu trendurile pieței, respectiv evoluții ale mediului economic, social și de mediu înconjurător;
● Flexibilitate ridicată în termeni de timp și opțiuni; presiune scăzută asupra organizației;
Nivelul 1: Lipsă de înțelegere și transparență în ceea ce privește transformarea ● Lipsă de cunoaștere și transparență privind nevoia de transformare generează condițiile pentru probleme viitoare, cum ar fi lipsa susținerii din partea stakeholderilor;
● Impactul negativ asupra organizației nu este încă vizibil;
Nivelul 2: Lipsă de susținere din partea stakeholderilor ● Prezența stakeholderilor nu se face simțită, iar lipsa susținerii din lor poate genera alegeri greșite din partea oamenilor cheie;
● Condițiile persoanele și conflictele de la nivelul managementului pot duce la blocarea inițiativelor de transformare;
● Impactul asupra afacerii încă nu este vizibil;
Nivelul 3: Lipsă de strategie pentru transformare ● Organizația începe să piardă clienți datorită lipsei de transformare necesară;
● Scade cifra de afaceri și cresc stocurile și inventarul;
● Restrângerea orelor suplimentare și a muncii pe termen scurt;
● Întârzieri majore ale sarcinilor personalului sau ale plăților în urma ratării investițiilor (oportunităților) sau investițiilor false;
● Scăderea satisfacției angajaților și pierderea oamenilor cheie, respectiv pierderea know-how-lui de bază pentru organizație;
Nivelul 4: Lipsă de succes a afacerii ● Rezultate operaționale neclare: costurile totale nu sunt acoperite (chiar dacă profitul este încă pozitiv);
● Lipsa unor rezultate de afacere pozitive slăbește capacitatea executivă a echipei de leadership;
● Probleme importante sunt ignorate sau minimizate;
Nivelul 5: Lipsă de lichidități ● Consumarea capitalului și cash-flow negativ;
● Intrarea în faliment (costurile variabile nu sunt acoperite; profit negativ);
● Cultura organizațională, ca sistem important de valori comune, este distrusă.
Diferitele nivele ale necesității pentru transformare și consecințele acestora

Clasificarea obstacolelor

Barierele transformării se împart în următoarele categorii:

Conținut rezervat membrilor

Creați un cont GRATUIT pentru a accesa restul informatiilor!

Dacă aveți deja cont folosiți formularul de mai jos pentru a vă loga.

Register New Account
Shopping cart