Studiu de piață – concepte, importanță, utilizări

Ce este un studiu de piață

Analiza pieței, de asemenea, cunoscută sub numele de studiu de piață, este utilizată pentru a argumenta activitățile de planificare ale unei firme, în special în ceea ce privește deciziile de dimensionare a stocurilor, achiziții, forța de muncă, extinderea / reducerea producției, extinderea capacității de producție, achiziționarea de utilaje sau tehnologii, activități promoționale și multe alte aspecte ale activității unei companii.

Studii de piață = instrument de cercetare

Prezentate adesea sub forma unui raport aceste analize vă ajută să înțelegeți mai bine o anumită piață sau industrie. Analiza pieței (studiu de piață) este cel mai des utilizată de companiile de toate dimensiunile care se gândesc să se aventureze pe o piață nouă. Pentru aceste afaceri, analiza pieței (studiu de piață) poate fi un instrument extrem de valoros. Prin el puteți stabili dacă noua inițiativă strategică este o decizie inteligentă de afaceri.

Fie că vă referiți la acesta ca la un instrument, o evaluare, un raport sau altceva, principiul de bază al unui studiu de piață este același: culegeți date despre o anumită piață și le prezentați într-un mod adecvat.

O analiză a pieței studiază atractivitatea și dinamica unei piețe specifice într-o industrie de încadrare. Face parte din analiza industriei și, prin urmare, la rândul său, a analizei globale de mediu competitiv. Atunci când se face pentru o anumită companie pot fi identificate punctele tari, punctele slabe, oportunitățile și amenințările (SWOT) ale acesteia. Cu ajutorul unei analize SWOT compania ar trebui să își definească strategia de afaceri adecvată mediului competitiv și specificităților sale.

Analiza pieței (studiu de piață) este o evaluare care încorporează atât date cantitative, cât și calitative, pentru a avea o imagine clară a factorilor tangibili și intangibili în joc într-o industrie.

Deși este posibil să încercați să efectuați pe cont propriu analiza pieței de interes, de multe ori cea mai bună opțiune este să apelați la furnizori calificați de cercetare de piață, care pot oferi informații despre industrie, susținute de ani de experiență și expertiză. 

De ce să efectuați analiza pieței și când să o faceți?

Probabil vă întrebați ce rost au toate aceste cercetări și dacă își merită timpul și banii? La urma urmei, poate fi greu să decideți ce factori să includeți și – chiar și atunci – poate fi dificil și costisitor să găsiți datele.

Un studiu de piață este realizat din două motive principale:
  1. Pentru a evalua viabilitatea unei noi piețe – Analiza pieței (studiu de piață) este utilizată cel mai adesea pentru a evalua dacă o afacere ar trebui să intre pe o piață nouă. Intrarea pe o nouă piață sau industrie poate fi un proces extrem de costisitor și consumator de timp. De aceea este important să știți (cu cât mai multă certitudine posibilă) dacă noua dvs afacere va avea succes.
  2. Pentru a prospera pe o piață existentă – Analiza pieței (studiu de piață) poate fi, de asemenea, utilizată pentru a evalua o piață pe care operați deja. În acest caz, analiza pieței poate permite unei companii să obțină performanțe mai bune, prin descoperirea unor factori neobservați anterior. De asemenea, analiza pieței (studiu de piață) poate fi un bun indicator al volumului de resurse necesar de investit pe o anumită piață, prin anticiparea viitorului acelei piețe.
Mulți antreprenori se consideră victime sau, în cel mai bun caz, observatori a ceea ce se întâmplă în industria lor.

Uneori nu reușesc să admită că înțelegerea industriei de încadrare are un impact direct asupra capacității lor de a reuși. ​​Înțelegerea industriei și anticiparea tendințelor sale viitoare vă oferă cunoștințele de care aveți nevoie pentru a reacționa și a vă controla cota de piață din acea industrie.  

Deoarece atât dvs., cât și concurența vă aflați în aceeași industrie, cheia constă în găsirea abilităților unice în relația cu forțele din industrie care vă afectează. Dacă puteți identifica abilitățile superioare concurenților, puteți utiliza această înțelegere pentru a stabili un avantaj competitiv.

Exemple de analize ale pieței

Analiza pieței (studiu de piață) nu este unică. Tipul de analiză care se potrivește cel mai bine nevoilor afacerii dvs. va depinde de buget și de obiectivele strategice. Iată câteva exemple cheie ale tipurilor de analiză de piață pe care le puteți găsi în ofertele companiilor specializate.

Studii la nivel de industrie  

Aceste rapoarte sunt extinse, oferind o privire amplă asupra unei industrii. Ele oferă nu numai rate de creștere ale piețelor componente, ci și previziuni bazate pe segmentarea pieței și cotele de piață la nivel de categorii de produse și concurenți principali. Aceste studii iau în considerare perturbările, schimbările de reglementari, tendințele consumatorilor și alți factori care se așteaptă să aibă impact asupra unei industrii.

Rapoarte de nișă

Studiile de nișă oferă o examinare aprofundată a segmentelor de produse noi în creștere rapidă sau revoluționare; considerate a avea un impact semnificativ asupra industriilor lor de încadrare pe termen scurt și / sau lung.

Rapoarte Focus

Ele sunt rapoarte de cercetare de piață în format scurt, destinate să ofere informații succinte asupra unui număr mare de produse și servicii. Rapoartele se axează pe dimensionarea, segmentarea și prognozarea piețelor, precum și identificarea furnizorilor principali, pe fondul trendurilor cantitative și calitative.

Cercetare personalizată

Atunci când cercetarea standard nu este suficientă pentru a satisface nevoile specifice ale unei companii, clienții pot comanda rapoarte de cercetare personalizate. Aceste rapoarte oferă informații specifice, necesare pentru fundamentarea deciziilor și inițiativelor strategice. Ele includ planificarea strategică, dezvoltarea de noi produse, extinderea pieței geografice, fuziunile și achizițiile, informațiile despre competiția directă și multe altele.

Scapă de incertitudini!

Optează pentru o analiză a pieței gata realizată

18567
18568
18569
18562
 

Cum se efectuează analiza pieței?

Analiza pieței (studiu de piață) – componentele de bază:
  • analiză a industriei, care evaluează mediul general al industriei în care concurați.
  • analiză a pieței țintă, care identifică și cuantifică clienții pe care îi veți viza pentru vânzări.
  • analiză competitivă, care vă identifică concurenții și le analizează punctele tari și punctele slabe.

Companiile de cercetare cu experiență înțeleg cum să efectueze o analiză a pieței, astfel încât să fie atât cuprinzătoare, cât și concisă, răspunzând la o serie de întrebări, inclusiv (dar nu limitat la):

  • Care este dimensiunea pieței?
  • Cine este clientul țintă?
  • Care este mediul concurențial?
  • Piața crește sau se contractă?
  • Care sunt factorii perturbatori?

Luând în considerare aceste întrebări cheie, un studiu de piață oferă o perspectivă la nivel înalt asupra mediului de afaceri, identificând atât oportunități, cât și factori de restricție. Firmele de cercetare de piață pot combina cercetări primare și secundare, cum ar fi statistici guvernamentale, publicații comerciale și interviuri cu experți și manageri din industria respective, pentru a răspunde la aceste întrebări și pentru a genera imagine cît mai exactă a industriei.

Prin obiectivele sale, o astfel de analiză de cunoaștere și prospectare a pieței oferă un avantaj deosebit față de competiție și ajută la lansarea, testarea sau îmbunătățirea produselor și serviciilor oferite de un agent economic. În baza informațiile colectate, antreprenorii își pot diminua riscurile de business și au șansa să aplice o strategie de dezvoltare adecvată pieței, într-un context foarte bine definit. Iată ce trebuie să includă un studiu de piață realizat în mod corect:

Informații despre mărimea pieței

Indiferent dacă decideți să comandați studiul la o firmă specializată sau optați pentru varianta unor studii gata realizate, analiza trebuie să vă ofere informații relevante pentru determina profilul pieței de interes. Un astfel de studiu vă va ajuta să identificați numărul și dimensiunea producătorilor și a consumatorilor, detalii despre reputația unei companii sau a produselor sale, tipurile de bunuri sau servicii ce pot fi comercializate în aria respectivă, etc.

Ceea ce contează la acest nivel:

  1. Volumul pieței – se referă la dimensiunea pieței date în ceea ce privește numărul de participanți sau unități vândute pe an. Împreună cu valoarea pieței, aceasta ilustrează amploarea unei piețe.
  2. Valoare pieței – se referă la dimensiunea pieței date în ceea ce privește valoarea monetară a bunurilor sau serviciilor schimbate pe an. Considerată singură, valoarea pieței oferă o perspectivă mai bună asupra dimensiunii unei piețe decât a volumului.
  3. Nevoia pieței – se referă la nevoia consumatorului de anumite bunuri sau servicii pe piața dată. De obicei, cu cât este mai mare nevoia, cu atât piața este mai atractivă.

Date referitoare la consumatorii finali

Un studiu de piață bazat pe cercetare primara a clienților vă va oferi detaliile legate de dorințele, nevoile și opiniile consumatorilor finali. În acest fel, veți putea cunoaște clienții și stabili cum să acționați ca să le oferți produsele și serviciile de care au nevoie.

Cum stabiliți dacă există destui oameni pe piața dvs. care sunt dispuși să cumpere ceea ce aveți de oferit, la prețul pe care trebuie să îl percepeți pentru a obține profit? Cea mai bună modalitate este de a efectua o analiză metodică a pieței pe care intenționați să o atingeți. Trebuie să știi cu precizie cine sunt sau vor fi clienții dvs.

De exemplu, dacă vindeți consumatorilor, aveți informații demografice (care sunt intervalele lor de venituri medii, educația, ocupațiile tipice, locația geografică, structura familiei etc.) care identifică cumpărătorii dvs. țintă? Dar informațiile despre stilul de viață (de exemplu, hobby-uri, interese, activități recreative / de divertisment, credințe politice, practici culturale etc.) pentru cumpărătorii vizați?

S-ar putea să vindeți foarte bine mai multor tipuri de clienți – de exemplu, puteți vinde atât în retail, cât și en-gross și este posibil să aveți și unii clienți guvernamentali sau nonprofit. Dacă da, veți dori să descrieți cele mai importante caracteristici ale fiecărui grup separat. Cercetarea de piață poate determina nivelul de satisfacție a clienților.

Analizarea directă a clienților dvs. actuali poate fi costisitoare.

În scopuri de planificare, este acceptabil să înlocuiți informațiile publicate la nivel de industrie. Odată obținute, acest tip de informații vă poate ajuta în două moduri foarte importante. Vă poate ajuta să dezvoltați sau să modificați produsul sau serviciul în sine, pentru a se potrivi mai bine cu ceea ce vor dori probabil clienții dvs. De asemenea, vă poate spune cum să ajungeți la clienții prin publicitate, promoții etc.

Analiza concurenței

În orice domeniu vă veți desfășura activitatea economică și chiar dacă strategia dvs. de vânzare este unică, întotdeauna vor exista și alte firme care să concureze cu dvs. pentru atragerea clienților. Este important să cunoșteti strategiile de marketing, obiectivele de business ori tarifele practicate de competitori pe piața pe care activați. O cercetare amănunțită vă poate ajuta să înțelegeți dinamica și condițiile unei piețe. Astfel, puteți să identificați, din timp, riscuri și oportunități de adaptare și surclasare a unei companii rivale.

Politica de prețuri

Cercetarea pieței poate să includă politica de prețuri a competitorilor pentru a putea determina corect intervalele de prețuri pentru produsele și serviciile firmei. Totodată, astfel de informații sunt necesare pentru ca firma să-și poată stabili și discounturile pe care le poate oferi partenerilor de afaceri și clienților.

Oportunități noi

Evaluarea potențialului pieței este crucială în determinarea oportunităților care se regăsesc pe respectiva piață. Analiza detaliată a unei arii de interes furnizează informații foarte importante despre ceea ce lipsește din piață, evoluția pe termen scurt, măsura în care anumite produse sau servicii satisfac nevoile consumatorilor și modul în care pot fi îmbunătățite anumite aspecte ori acoperite lipsurile.

Restricții și limitări legislative

Cunoașterea și prospectarea pieței este necesară pentru a înțelege ce impact au asupra unei afaceri diferitele restricții și limitări legislative, atât din țară cât și la nivel internațional. Tematica legislativă și modificările survenite în economie sunt esențiale pentru ca o firmă să-și poată planifica și modifica prețurile, numărul angajaților sau stocurile.

O astfel de cercetare folosește mijloace de colectare, centralizare, analiză și interpretare a datelor cu privire la dimensiunile pieței, clienți, competiție, produse și servicii. Un studiu de piață vă oferă informații vitale despre ce se întâmplă într-un anumit sector, într-un anumit moment, așa că este necesar să fie corect realizat pentru a putea lua cele mai bune decizii de dezvoltare a companiei.

Analiza industriei și factorii săi de succes

Atractivitatea industriei este prezența sau absența amenințărilor date de fiecare dintre forțele industriei. Cu cât este mai mare amenințarea reprezentată de o forță industrială, cu atât industria devine mai puțin atractivă. În special, întreprinderile mici ar trebui să încerce să caute piețe în care amenințările sunt scăzute și atractivitatea este ridicată.

Înțelegerea forțelor din industrie acționează pentru a permite proprietarilor de afaceri mici să dezvolte strategii pentru a le face față. La rândul lor, aceste strategii pot ajuta întreprinderile mici să găsească modalități unice de a-și satisface clienții pentru a dezvolta un avantaj competitiv față de rivalii din industrie.

Factorii de succes sunt acele elemente care determină dacă o companie reușește sau nu într-o anumită industrie. Ele variază foarte mult în funcție de industrie. Câteva exemple de posibili factori de succes includ: răspunsul rapid la schimbările pieței; o gamă completă de produse; prețuri corecte; calitate sau performanță excelentă a produselor; asistență de vânzări informată; un record bun pentru livrări; situație financiară solidă sau o echipă puternică de management.

Motivul identificării factorilor de succes este că vă va ajuta să vă conduceți în domenii în care puteți stabili avantaje competitive. Primul pas este de a determina dacă firma posedă sau nu fiecare factor de succes identificat. Apoi, proprietarul unei mici companii poate decide dacă afacerea sa poate și ar trebui să dezvolte factori de succes suplimentari.

Importanța analizei industriei de apartenență

O analiză cuprinzătoare a industriei necesită ca proprietarul unei întreprinderi mici să aibă o imagine obiectivă a forțelor de influență, a atractivității și a factorilor de succes care determină structura industriei.

Înțelegerea mediului de operare al companiei în acest mod îl poate ajuta pe proprietarul companiilor mici și medii să formuleze o strategie eficientă, să poziționeze compania spre succes și să utilizeze cât mai eficient resursele limitate ale întreprinderii mici. Odată ce forțele care afectează concurența într-o industrie și cauzele lor fundamentale au fost diagnosticate, firma este în măsură să-și identifice punctele tari și punctele slabe în raport cu industria.

Importanța analizei industriei este multiplă. În calitate de antreprenor care încearcă să-și găsească drumul în industria la alegere, puteți utiliza analiza industriei pentru a înțelege care este poziția dvs., în raport cu poziția pe care o au alți jucători din industrie.

Puteți utiliza analiza industriei în avantajul dvs. pentru a identifica oportunitățile și amenințările din mediul dvs. Astfel, puteți planifica viitorul afacerii dvs., în contextul viitorului industriei de apartenență. Puteți supraviețui într-o industrie competitivă doar dacă înțelegeți cum vă situați față de concurenții. Apoi, trebuie să știți cum să folosiți aceste informații în avantajul dvs.

Dacă ați citit până aici, ați aflat că analiza industriei de apartenență este esențială în succesul oricărei companii.

Accesați GRATUIT mai multe informații despre evoluția industriei de interes!

 

 

Analiza industriei și predicția performanței

Unul dintre cei mai intuitivi indicatori ai performanței afacerii dvs. într-o industrie este performanța industriei în ansamblu. Dacă industria merge bine, atunci este posibil ca afacerea dvs. să se descurce bine în această industrie; cu condiția să o conduceți suficient de bine. Prin posibilitatea de a prevedea schimbările care ar putea avea loc în industrie, acest lucru vă va ajuta să vedeți prin ce schimbări este probabil să treacă industria.

De exemplu, dacă există o scădere semnificativă a prețului combustibilului, atunci producătorii de produse care necesită combustibil pentru a se produce se vor bucura de marje de profit mai bune. Abilitatea de a prezice astfel de schimbări va oferi companiei dvs. oportunitatea de a reacționa într-un mod strategic.

Analiza industriei și poziționarea unei afaceri

În faza de planificare a afacerii dvs., veți putea să vă poziționați mai bine pe piață dacă înțelegeți cum funcționează piața. De exemplu, dacă înțelegeți tipul de produse vândute pe piață, precum și cât de saturată este piața, veți putea afla mai bine cum vă puteți diferenția de concurență.

Analiza industriei pentru identificarea amenințărilor și oportunităților

De-a lungul procesului de analiză a industriei, veți putea identifica multe amenințări și oportunități diferite. Amenințările sunt orice fenomen care ar împiedica dezvoltarea afacerii dvs. Oportunitățile sunt fenomene care ar cataliza creșterea afacerii dvs.

Tipuri de analize ale industriei

Există trei moduri principale în care puteți efectua analize din industrie. Acestea sunt:

  • Modelul Forțelor Competitive, cunoscut și sub numele de 5 forțe ale lui Porter;
  • Analiza factorilor generali, cunoscută și sub numele de analiză PEST;
  • Analiza SWOT.

Modelul celor 5 forțe / forțe competitive ale lui Porter

Acesta este unul dintre cele mai faimoase modele de analiză a industriei pe care le avem astăzi. A fost folosit pentru prima dată de Michael Porter în cartea Strategie competitivă: tehnici pentru analiza industriilor și a concurenților.

Cartea expune teoria conform căreia există cinci forțe, a căror analiză va oferi o imagine adecvată a ceea ce se întâmplă în industrie. 

Intensitatea rivalității în industrie

Cei doi factori pe care îi puteți folosi pentru a evalua cât de competitivă este industria în general sunt – numărul de participanți care participă la industrie și cota de piață pe care o comandă fiecare jucător din industrie. O varietate de factori determină acest lucru.

Dacă nu există prea multe diferențieri în produsele vândute în industrie atunci, de obicei, va exista o concurență foarte dură. Același lucru se aplică dacă există factori precum sindicatele, restricțiile guvernului și costurile ridicate de ieșire, datorită naturii mijloacelor fixe. Toate aceste lucruri vor contribui la intensitatea cu care se vor lupta concurenții.

Amenințarea noilor intrați în industrie

Cât de ușor este pentru o nouă firmă să intre în industrie? Poate un nou jucător să intre și să își pornească o afacere fără ca prea multe lucruri să îl împiedice?

Dacă este foarte ușor pentru o nouă afacere să intre pe piață, atunci jucătorii se confruntă în mod constant cu amenințarea unei noi concurențe; asta pe lângă competiția cu care se confruntă deja din partea jucătorilor existenți.

Când costurile de intrare sunt deosebit de mari și este extrem de dificil pentru jucătorii noi să intre pe piață, atunci oricare dintre companiile care se bucură în prezent de un avantaj competitiv se va bucura de acel avantaj competitiv pentru o perioadă mai lungă.

Atâta timp cât intrarea este dificilă, atunci jucătorii companiei se vor confrunta cu aceiași concurenți, ceea ce le face mult mai ușor să se adapteze.

Puterea de negociere de care se bucură furnizorii

Industria în care încercați să intrați are un număr mic de furnizori? În caz contrar, acei furnizori vor avea multă putere de negociere, deoarece se bucură de un fel de oligopol. Dacă există o mulțime de furnizori, atunci puterea de negociere va fi transferată în schimb companiei.

Acest lucru poate fi crucial pentru o afacere mică, deoarece tratarea cu furnizori dificili poate avea o influență directă asupra prețului unui produs, precum și asupra calității sale finale.

Puterea de negociere de care se bucură cumpărătorii

Este puțin diferit atunci când luăm în considerare tipul de putere de negociere pe care îl au cumpărătorii. Când cumpărătorul se bucură de putere pe piață, atunci acel cumpărător poate solicita prețuri mai mici la produse; de asemenea, poate cere și produse și reduceri de calitate mai bună sau servicii post-vânzare pentru aceste produse.

De obicei, acest lucru se întâmplă în industriile în care există câțiva cumpărători, dar multe companii oferă același produs. Câțiva cumpărători vor avea puterea de negociere în această industrie.

Amenințarea bunurilor și serviciilor substitut

De obicei, industriile nu experimentează concurența numai în interiorul lor; concurează și între ele. O industrie va fi în concurență directă cu o altă industrie care oferă bunuri sau servicii de substituție industriei respective.

Prin extensie, toate companiile dintr-o industrie vor fi în concurență cu alte companii dintr-o industrie concurentă. Rentabilitatea lor va fi afectată de acest lucru, deoarece există un plafon la prețurile pe care le pot percepe pentru produsele și serviciile lor.

În general, există două tipuri de înlocuitori: primul –  produsele care au aceeași calitate sau funcționează ca produsul în cauză, dar produsele sunt oferite la un preț mai mic, în timp ce al doilea – produse care sunt oferite la același preț ca și produsul în cauză, dar sunt de o calitate superioară sau de o utilitate mai mare.

Analiza PEST / Analiza factorilor largi

Acest tip de analiză înseamnă analiza factorilor politici, economici, sociali și tehnologici sau Analize PEST. Este un cadru extrem de util cu care putem obține o înțelegere a mediului în care operăm. Pentru a efectua analiza completă PEST, fiecare dintre cei patru factori care o compun trebuie analizați în detaliu:

  1. Factori politici: Aceștia sunt factorii care afectează o industrie și care sunt determinați de autorități. Acestea includ reglementări și politici care afectează industria fie direct, fie indirect. De exemplu, politicile comerciale, tarifele, reglementările de mediu, impozitele, ușurința de a face afaceri, legislația muncii și stabilitatea politică a țării sau regiunii în care se află afacerea și industria.
  2. Factori economici: Sunt forțele economice care guvernează industria și țara în care activează afacerea. Acestea includ factori precum capacitatea de acces la capital, rata de creștere a PIB-ului, ratele dobânzii, ratele de schimb etc.
  3. Factori sociali: Sunt tendințe predominante în societatea în care activează afacerea și industria. Acestea includ aspecte ale societății precum mișcările sociale, moda, sănătatea, demografia și populația.
  4. Factori tehnologici: Includ toți factorii care trebuie să facă față oricăror evoluții sau progrese în tehnologie care ar putea schimba modul de operare al industriei sau al afacerii, sau chiar să perturbe în totalitate industria.

Analiza lanțului valoric

Analiza lanțului valoric (ALV) a unei industrii presupune evaluarea elementelor de profit și cost aferente fiecărei etape din ciclului de viață al unui produs. Acest tip de analiză a pieței evaluează fiecare „verigă” asociată creării de valoare pentru un produs; examinează costurile de aprovizionare cu materii prime, costurile de producție și distribuție și caracteristicile produsului motivează cumpărarea. Caracteristicile fiecarei „verigi” influențează costurile totale și marjele produsului final.

În studiul pieței, analiza lanțului valoric este utilizată pentru a identifica acele „verigi” ce asigură oportunități de creștere a profitului. Acestea se pot realiza prin eficientizarea strategiilor de control al costurilor, de preț, de poziționarea a produselor sau de distribuție.

În ce situații este necesară analiză a lanțului valoric?

Achiziții și Fuziuni

Indiferent dacă este vorba despre evaluarea unei potențiale achiziții a unei firme concurente sau explorarea posibilităților de integrare în amonte, înțelegerea dinamicii lanțului valoric al pieței de interes este cheia succesului. Verigile din amonte, cum ar fi aprovizionarea cu materii prime, pot avea costuri necunoscute sau pot fi vulnerabile la fluctuațiile pieței. În plus, examinarea factorilor care influențează costurile de producție poate ajuta la estimarea beneficiului potențial al unei fuziuni sau achiziții; în special dacă scopul este de a valorifica economii de scară. Aceste dinamici ale pieței sunt adesea necunoscute operatorilor din aval. Ele pot fi dezvăluite atunci când întregul lanț valoric este evaluat în totalitate.

Intrarea pe o piață nouă

Înainte de extinderea gamei de produse sau de pătrunderea pe o piață complet necunoscută, este esențial să înțelegem clar lanțul valoric al pieței potențiale. Diferiți factori, precum reglementări specifice pieței, gradul de concentrare al acesteia și marjele operaționale, pot influența profiturile așteptate asociate cu o noua piață. De întregul lanț valoric depind marjele de profit obținute pe noua piață. În plus, informațiile privind lanțurile valorice ale competitorilor din industrie pot corecta estimările privind marjele de profit medii de pe piața potențială. Ele pot oferi aprecieri cu privire la comportamentul de aprovizionare.

Analiza competitorilor

analiza lanțului valoric contribuie la evaluarea poziției concurențiale, prin analiza marjelor medii pe segmentele lanțului valoric. O astfel de analiză, poate evidenția oportunități legate de lanțuri de aprovizionare mai rentabile sau strategii de preț mai profitabile. În unele cazuri, ALV poate evidenția factorii de influenţă a marjelor pe verigile din aval; facilitând identificarea oportunităților de îmbunătățire a produselor prin prisma profitabilității. De asemenea, ALV poate arătă nivelul de integrare al lanțurilor de aprovizionare și strategiile competitorilor cheie în ceea ce privește controlul costurilor de producție.

Tactici eficiente de analiză a industriei

Efectuarea analizei industriei va necesita timp și energie. Acest tip de analiză nu consumă mult timp, dar este și destul de complicat. Dacă vă lipsește oricare dintre lucrurile importante, atunci aveți în mână o analiză defectuoasă. Cu toate acestea, există câțiva pași pe care îi puteți face pentru a fi mai eficient:

Citiți ceea ce a fost deja scris

Probabil că exista deja rapoarte de industrie relevante și aprofundarea acestor rapoarte are mai mult sens. Unele dintre aceste resurse sunt atât de detaliate încât nu va mai trebui să efectuați analize de industrie.

Asta nu înseamnă că ar trebui să vă bazați în totalitate pe rapoartele care au fost publicate în trecut. Amintiți-vă că orice industrie se schimbă constant și că unele industrii pot fi volatile. Faceți tot posibilul pentru a selecta cel mai actual raport care va oferi cea mai actualizată imagine.

Alegeți cu atenția industria analizată

Fiecare industrie are sub-industrii diferite. Produsele chimice vor fi împărțite în organice, pesticide și așa mai departe. Când selectați o industrie, selectați cea mai relevantă pentru dvs. și concentrați-vă asupra acesteia.

Studiați oferta și cererea industriei

Interacțiunea dintre cerere și ofertă controlează piața. Ar trebui să analizați scenarii pentru acești doi factori –  pentru un anumit produs, făcând analize de trend pe baza datelor anterioare și folosind rezultatele acelei analize pentru a prognoza evoluția.

Studiați-vă concurenții

Trebuie să analizați cu atenție concurenții și să estimați mișcarilor lor strategice. Cel mai bun model de utilizat aici este modelul 5 Forces de la Porter.

Studiați evoluțiile recente din industrie

Uitați-vă la factorii care influențează industria la nivel macro. Acești factori includ inovații noi, comparații cu industrii similare din întreaga lume și așa mai departe.

În concluzie

Studiul pieței, analiza industriei și analiza competiției sunt instrumente care facilitează înțelegerea poziției unei companii față de competitori. Înțelegerea forțelor care funcționează în industria generală este o componentă importantă a planificării strategice eficiente. Analiza industriei permite proprietarilor de întreprinderi mici să identifice amenințările și oportunitățile cu care se confruntă afacerile lor. Astfel, aceștia pot să își concentreze resursele pe dezvoltarea unor capacități unice care ar putea duce la un avantaj competitiv.

COMANDĂ ACUM!

Rapid și simplu

Alegeți piața de interes din cele 40 de studii elaborate de

specialiștii

VirtualBoard

Register New Account
Reset Password
Shopping cart