Piața de Publicitate ROMANIA 2024
Studiul analizează piața de Publicitate din România pe principalele segmente: televiziune, publicitate digitală, publicitate scrisă, OOH și radio. Pentru a facilita înțelegerea dinamicii și factorilor de influență ai pieței locale din perioada 2013-2021, prima parte a cercetării analizează dinamica pieței internaționale și prezintă previziunile privind evoluția acesteia. Evoluția pieței globale este redată pentru perioada 2017-2023 și prognozată până în 2027.
O prezentarea succintă a contextului macroeconomic românesc este punctul de plecare în analiza pieței interne de Publicitate. Valoarea totală a pieței (și a principalelor segmente ale acesteia) a fost determinată pe baza raportărilor din sector. Fiecare segment al pieței este detaliat prin evoluția și caracteristicile specifice din perioada 2015 – 2023. Studiul este completat de analiza celor mai importanți 10 jucători de pe piață, cu datele financiare și a indicatorii de performanță din ultimii nouă ani.
Pentru a aprofunda analiza pieței locale s-a realizat o evaluare a sectorului pe coduri CAEN, pe baza valorilor cumulate (totalul companiilor care au declarat această ca activitate principală) la nivel național. Companiile au fost structurate în 12 grupe după criteriul cifrei de afaceri: 0, 0-100 Mii EUR, 100-500 Mii EUR, 500 – 1.000 Mii EUR, 1-5 Mn. EUR, 5-10 Mn. EUR, 10-20 Mn. EUR, 20-50 Mn. EUR, 50-100 Mn. EUR, 100-500 Mn. EUR, 500-1000 Mn. EUR și peste 1000 Mn. EUR. Aceasta analiză presupune o revizuire amănunțită a celor mai importanți indicatorii financiari, precum: cifra de afaceri, profitul net, marja de profit, numărul total de companii, numărul de companii cu pierdere / profit, numărul de angajați, durata de rotație a creanțelor pentru 2015 – 2023.
Pentru a sprijini companiile care intenționează să intre pe această piață, în cadrul studiului au fost incluse și următoarele tipuri de analize: analiza Porter, analiza PEST și analiza lanțului valoric. De asemenea, analiza pieței de Publicitate din România conține și o listă a celor mai importanți factori care influențează activitatea companiilor de pe piață, precum și o serie de recomandări manageriale.
Informațiile privind piața au fost obținute dintr-o varietate de surse: Institutul Național de Statistică, Comisia Națională pentru Prognoză, Banca Națională a României, Oficiul Național Registrul Comerțului, Ministerul Finanțelor, interviuri cu principalii competitori, Media FactBook, rapoarte de profil.
- Numar de pagini: 99
- Format .pdf
- Perioada: 2015-2023
- Limba de redactare – Engleza
CONDITII DE LIVRARE
Se va livra în 7 zile lucrătoare de la confirmarea comenzii, timp necesar actualizării
REZUMAT
I. PIAȚA DE PUBLICITATE LA NIVEL MONDIAL
1.1. Evoluția pieței globale de publicitate 2017-2027
II. REPERE ALE CONTEXTULUI MACROECONOMIC INTERN
2.1. Analiza mediului macroeconomic 2015-2023
2.2. Repere de consum 2015-2023
III. PIAȚA DE PUBLICITATE ÎN ROMÂNIA
3.1. Tendințe și previziuni privind piața
3.2. Publicitate TV 2013-2027
3.4. Publicitate digitală 2013-2027
3.5. Publicitate radio 2013-2027
3.6. Publicitate OOH 2013-2027
3.7. Publicitate scrisă 2013-2027
IV. ANALIZA PIEȚEI PE CODURI CAEN 2015-2023
V. ANALIZA MEDIULUI CONCURENȚIAL 2015-2023
5.1. Mediu concurențial – Top 10 agenții de publicitate
5.2. Mediu concurențial – Top 10 agregatori de conținut
VI. CONSULTANȚĂ MANAGERIALĂ
6.1. Analiza lanțului valoric
6.2. Analiza Porter
6.3. Analiza PEST
6.4. Factorii de influență
6.5. Recomandări
Structura poate varia și/sau suferi modificări în conformitate cu disponibilitatea informațiilor de la momentul actualizării.
- Prognoze de creștere pe segmentele pieței 2017 – 2027 – Piața globală
- Evoluția PIB 2015 – 2023 – Piața din România
- Cursul de schimb 2015 – 2023 – Piața din România
- Rata inflației 2015 – 2023 – Piața din România
- Rata șomajului vs. venitul mediu net 2015 – 2023 – Piața din România
- Factori de îngrijorare pentru consumatorii români 2022 -2023 – Piața din România
- Branduri media cu cea mai mare încredere a consumatorilor 2023 – Piața din România
- Rata de penetrare TV 2015 – 2023 – Piața din România
- Motive de utilizare a internetului – 2023 – Piața din România
- Evoluția numărului de abonați TV 2015 – 2023 – Piața din România
- Cele mai vizionate categorii de programe TV – 2020 – 2021 – Piața din România
- Timp petrecut pentru dispozitive media – 2021 – 2022 – Piața din România
- Evoluția vânzărilor de publicitate pe piața din România – 2013 – 2027 – Piața din România
- Top 10 sectoare de achiziție a anunțurilor publicitare – mix media – 2023
- Sursa descoperirii brandurilor – 2023 – Piața din România
- Top 10 branduri după investiții în publicitatea online, print, radio și OOH – H1 2023 – Piața din România
- Top 10 companii client pentru anunțuri publicitare online, print, radio și OOH – H1 2023 – Piața din România
- Vânzări publicitate TV 2015 – 2022e – Piața din România
- Previziunea evoluției vânzărilor de publicitate TV 2022e – 2027f – Piața din România
- Investiții în publicitate pe categorii de produse – 2020 – 2022e – Piața din România
- Vânzări semestriale de publicitate TV – 2021 vs 2020 – Piața din România
- Vânzări (GRP30”) 2015 – 2023 – Piața din România
- Cota de piață GRP30” – 2023 – Piața din România
- Cele mai frecvente activități – 2023 – Piața din România
- Vânzări de publicitate digitală – 2015 – 2022e – Piața din România
- Previziunea evoluției vânzărilor de publicitate digitală 2022e – 2027f – Piața din România
- Canale pentru descoperirea brandurilor online
- Top publicații după valoarea ratecard atrasă – H1 2023 – Piața din România
- Companii cu cele mai mari bugete de publicitate – 2023 – Piața din România
- Top sectoare economice după valoare investițiilor în publicitate online – 2023 – Piața din România
- Vânzări de publicitate radio – 2015 – 2022e – Piața din România
- Previziunea evoluției vânzărilor de publicitate radio – 2023e – 2027f – Piața din România
- Top posturi radio după valoarea ratecard atrasă – H1 2023 – Piața din România
- Cota de piață pe categorii de produse – 2023 – Piața din România
- Vânzări semestriale de publicitate radio – 2023 vs 2022 – Piața din România
- Vânzări de publicitate OHH – 2015 – 2023e – Piața din România
- Previziunea evoluției vânzărilor de publicitate OHH – 2022e – 2027f – Piața din România
- Top grupuri după valoarea ratecard atrasă – H1 2023 – Piața din România
- Vânzări semestriale de publicitate OHH – 2021 vs 2020 – Piața din România
- Cota de piață pe categorii de produse – 2021 – Piața din România
- Vânzări de publicitate print 2015 – 2023 – Piața din România
- Previziunea evoluției vânzărilor de publicitate print – 2022e – 2027f – Piața din România
- Valoarea ratecard atrasă – H1 2023 – Piața din România
- Cota de piață pe categorii de produse – 2023 – Piața din România
- Vânzări semestriale de publicitate print – 2023 vs 2022 – Piața din România
- Top competitori după cota de piață print – 2023 – Piața din România
- Cifra de afaceri (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015 – 2023 – Piața din România
- Structura pieței 2021 – ponderea grupurilor de companii pe criteriul cifrei de afaceri – Piața din România
- Numărul de companii 2015 – 2023 – Piața din România
- Variația cifrei de afaceri (2021 vs 2020) vs. Variația numărului de firme (2023 vs 2022) – Piața din România
- Număr de angajați (total CAEN) 2022 – 2023 – Piața din România
- Marja profitului net mediu (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015 – 2023 – Piața din România
- Durata medie de rotația a creanțelor (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015 – 2023 – Piața din România
- Cifra de afaceri / angajat (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015 – 2023 -Piața din România
- Cifra de afaceri / companie (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015 – 2023 – Piața din România
- Profitabilitatea medie 2015 – 2023 – Piața din România
- Variația cifrei de afaceri (2021 vs 2020) vs. variația duratei de rotație a creanțelor (2023 vs 2022) – Piața din România
- Variația cifrei de afaceri 2021 vs 2020) vs. variația duratei de rotație a creanțelor (2023 vs 2022) – Piața din România
- Ponderea fiecărei companii în cifra de afaceri totală a primilor 10 jucători – agenții de publicitate – (2015-2023) – Piața din România
- Cifra de afaceri / angajat (Top 10 agenții de publicitate) (2015-2023) – Piața din România
- Marja de profit net a Top 10 agenții de publicitate (2015-2023) – Piața din România
- Profit net / angajat (Top 10 agenții de publicitate) (2015-2023) – Piața din România
- Ponderea fiecărei companii în numărul total de angajați a Top 10 agenții de publicitate (2015-2023) – Piața din România
- Indicatori financiari (cifră de afaceri / angajat și profit net / angajat) în perioada 2015-2023, pentru Top 10 agenții de publicitate – Piața din România
- Poziția agențiilor pentru Top 10 agenții de publicitate (2015-2023) – Piața din România
- Ponderea fiecărei companii în cifra de afaceri totală a primilor 10 jucători – agregatori de conținut – (2015-2023) – Piața din România
- Cifra de afaceri / angajat (Top 10 agregatori de conținut) (2015-2023) – Piața din România
- Marja de profit net a Top 10 agregatori de conținut (2015-2023) – Piața din România
- Profit net / angajat (Top 10 agregatori de conținut) (2015-2023) – Piața din România
- Ponderea fiecărei companii în numărul total de angajați a Top 10 agregatori de conținut (2015-2023) – Piața din România
- Indicatori financiari (cifră de afaceri / angajat și profit net / angajat) în perioada 2015-2023, pentru Top 10 agregatori de conținut – Piața din România
- Poziția agențiilor pentru fiecare din Top 10 agregatori de conținut (2015-2023) – Piața din România
Structura poate varia și/sau suferi modificări în conformitate cu disponibilitatea informațiilor de la momentul actualizării.
- Deținerea de dispozitive – 2019 – 2023 – Piața din România
- Audienta aplicatiilor social media – Februarie 2022 – Piața din România
- Stadiu utilizatori aplicatii social media – H1 2022 – Piața din România
- Principalii furnizorii de publicitate OOH după reach – 2023 – Piața din România
- companii cu profit 2015-2023 – Piața din România
- companii cu pierdere 2015-2023 – Piața din România
- Marja profitului net (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015-2023 – Piața din România
- Durata de rotație creanțe (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015-2023 – Piața din România
- Profit / angajat (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015-2023 – Piața din România
- Profit / companie (grupuri de companii pe criteriul cifrei de afaceri) 2015-2023 – Piața din România
- Evoluția cifrei de afaceri (Top 10 agenții de publicitate) (2015-2023) – Piața din România
- Cifra de afaceri / angajat (Top 10 agenții de publicitate) (2015-2023) – Piața din România
- Evoluția profitului net (Top 10 agenții de publicitate) (2015-2023) – Piața din România
- Profit net / angajat (Top 10 agenții de publicitate) (2015-2023) – Piața din România
- Număr de angajați (Top 10 agenții de publicitate) (2015-2023) – Piața din România
- Indicatori financiari (cifră de afaceri / angajat și profit net / angajat) în perioada 2015-2023 – Top 10 agenții de publicitate – Piața din România
- Evoluția cifrei de afaceri (Top 10 agregatori de conținut) (2015-2023) – Piața din România
- Cifra de afaceri / angajat (Top 10 agregatori de conținut) (2015-2023) – Piața din România
- Evoluția profitului net (Top 10 agregatori de conținut) (2015-2023) – Piața din România
- Profit net / angajat (Top 10 agregatori de conținut) (2015-2023) – Piața din România
- Număr de angajați (Top 10 agregatori de conținut) (2015-2023) – Piața din România
- Indicatori financiari (cifră de afaceri / angajat și profit net / angajat) în perioada 2013-2021 – Top 10 agenții de publicitate – Piața din România
Structura poate varia și/sau suferi modificări în conformitate cu disponibilitatea informațiilor de la momentul actualizării.