STRATEGIE: 15 templates

13.400 lei

Selectarea și prioritizarea obiectivelor strategice reprezintă o provocare, iar managerii se luptă adesea să identifice cu claritate oportunitățile și amenințările din mediul de afaceri. Pachetul VirtualBoard de instrumente de planificare strategică a fost conceput special pentru a facilita demersul strategic în cadrul organizației. Acesta este construit pentru eficientiza monitorizarea și evaluarea progresului implementării strategiei.

Îmbunătățiți procesul de luare a deciziilor, simplificați procesul de planificare strategică și accelerați implementarea strategiei cu setul de 15 instrumente compilate cu atenție cu scopul de a ajuta managerii să navigheze eficient și cu ușurință prin complexitatea planificării strategice.

De la identificarea punctelor tari, a punctelor slabe, a oportunităților și a amenințărilor până la evaluarea dinamicii pieței și a peisajelor concurențiale, instrumentele noastre manageriale vă permit identificare și analiza acelor factorii critici care au impact asupra alegerilor strategice.

Setul de instrumente merge dincolo de dezvoltarea strategiei, oferind instrumente de implementare prin care vă puteți alinia echipele la noile direcții strategice, stabili obiective clare și indicatori cheie de performanță, asigurând o execuție ușoară și de succes a inițiativelor strategice.

lorem

Instrumente de analiză și diagnostic

  1. Analiza SWOT – instrument de evaluare a mediului intern și extern al unei companii. Ajută atât la planificarea strategică, cât și la eficientizarea procesului decizional, deoarece identifică noi oportunități pentru companie, generând alternative strategice.
  2. Analiza PESTEL – instrument de planificare strategică utilizat pentru a examina și monitoriza factorii din mediul extern unei organizații (politici, economici, sociali, tehnologici, de mediu și juridici) și impactul acestora asupra afacerii, permițând identificarea amenințărilor și oportunitățile asociate.
  3. Cele 5 forțe competitive ale industriei (Analiza Porter) – instrument de planificare strategică care identifică și analizează forțele competitive ce modelează industriile. Oferă o perspectivă asupra amenințărilor în ceea ce privește produsele, actualii și potențialii rivali, furnizorii și cumpărătorii unei organizații.
  4. Matricea BCG – cadru de gestionare și prioritizare a portofoliului de produse sau a liniilor de business. Evidențiază doi factori cheie pentru deciziile de investiții: competitivitatea companiei și atractivitatea pieței.
  5. Matricea GE / McKinsey – instrument de analiză a portofoliului de afaceri. Oferă un mod clar de evaluare a liniilor de business, după atractivitatea pieței și poziția în industrie.
  6. Procesul de intervievare a stakeholderilor – instrument cu structură predefinită, gata de utilizare ce asigură alinierea obiectivelor la nivelul întregii companii cu viziunea și așteptărilor stakeholderilor. Se evită astfel, obstrucțiile la nivel formal și informal și generând cele mai bune rezultate posibile.
  7. Analiza incertitudinilor strategice – instrument de planificare strategică care realizează o clasificare a nivelurilor de incertitudine care pot apărea în mediul extern (cu impact asupra produselor, serviciilor, proiectelor, strategiilor de afaceri etc)., identificând capabilitățile interne necesare pentru a profita de oportunități.
  8. Cadrul prioritizării din perspectiva clienților – instrument gata de utilizat ce facilitează identificarea nevoilor și așteptările clienților. Acestea sunt analizate prin prisma caracteristicilor produsului oferit de companie.

Instrumente pentru definerea strategiei

  1. Obiective SMART – instrument de planificare strategică ușor de complet, cu exemple și instrucțiuni. Permite managerilor și angajaților să definească, urmărească și atingă obiectivele companiei clar, simplu și ușor de evaluat.
  2. Matricea Ansoff – instrument de planificare strategică utilizat pentru a evalua oportunitățile de dezvoltare a unei companii și creștere a vânzărilor. Analizează oportunitatea valorificării/ combinării a mai multor strategii de pătrundere pe piață.
  3. Factorii critici de succes (FCS) – template de identificare a elementelor specifice sau domeniilor de acțiune asupra cărora o companie trebuie să se concentreze pentru a-și atinge obiectivele strategice.
  4. Planificarea bazată pe descoperiri intermediare – instrument cu structura interactivă de gestionare a procesului de planificare în cadrul organizației. Ajută la generarea de oportunități și reducerea riscurilor prin identificarea erorilor și validarea ipotezelor încă de la început.
  5. Elaborarea unui business case – instrument managerial cu structură predefinită. Se adresează componentei financiare a unui business case și facilitează realizarea analizei financiare a unui proiect.

Instrumente de implementare și monitorizare

  1. Managementul portofoliului de proiecte – template cu structura flexibilă, gata de utilizat ce facilitează gestionarea tuturor proiectelor dintr-o organizație și a cerințelor asociate acestora. Ajută managerii să prioritizeze proiectele în funcție de rentabilitate, riscuri și alinierea la strategia companiei.
  2. Planul de acțiune in 7 dimensiuni – instrument de management utilizat în planificarea strategică. Presupune alegerea unui obiectiv, definirea sarcinilor, motivelor, responsabililor, modului, termenului, locului și costurilor aferente.

lorem

Avantaje

Economie de timp și cost: setul de instrumente de management strategic elimină necesitatea de a efectua cercetări ample și de a crea șabloane, economisind timp și resurse valoroase. Managerii pot intra direct în procesul de planificare, utilizând șabloane predefinite, gata de utilizare.

Complet și versatil: cu 15 șabloane de analiză, setul de instrumente manageriale acoperă un spectru larg de elemente specifice planificării strategice. Indiferent dacă faceți o analiză SWOT sau evaluați piața, acest set sprijină definirea clară a strategiilor de creștere.

Productivitate și consecvență: prin utilizarea unor șabloane standardizate, setul de instrumente manageriale asigură consecvența în planificarea strategică între echipe și departamente. Acest lucru favorizează colaborarea, îmbunătățește comunicarea și stimulează productivitatea.

Eficiență în luarea deciziilor: dispunând de o varietate de cadre de analiză, managerii obțin informații valoroase despre mediul de afaceri. Acest lucru permite managerilor să ia decizii informate, să atenueze riscurile și să valorifice eficient oportunitățile.

STRATEGIE: 15 templates
STRATEGIE: 15 templates

13.400 lei

VirtualBoard
Logo
Register New Account
Shopping cart