MODELUL DE AFACERI – CE FACTORI INFLUENTEAZA SUCCESUL COMPANIEI?

6
model de afaceri, modelul de afaceri, modelul de afaceri canvas, modelul canvas, tehnica canvas, instrument de planificare, planificare strategica, strategie de afaceri, plan de afaceri, model de afacere, modele de afaceri, model de afaceri canvas, model canvas business plan, modelul business canvas

Modelul de afaceri este un instrument de planificare strategica utilizat de manageri pentru a ilustra si dezvolta elementele-cheie care alcatuiesc un business. Acest instrument poate fi utilizat pentru a planifica orice tip de afacere, indiferent de industria in care activeaza, de la pietele de nisa la cele de masa.

Scopul utilizarii unui model de afaceri este de a intelege mai bine baza de clienti tinta, modul in care se poate obtine profit si cum se poate realiza o propunere de valoare. Acestea sunt unele dintre componentele cheie ale utilizarii unui model de afaceri si trebuie definite pentru a realiza o strategie de succes.

model de afaceri, modelul de afaceri, modelul de afaceri canvas, modelul canvas, tehnica canvas, instrument de planificare, planificare strategica, strategie de afaceri, plan de afaceri, model de afacere, modele de afaceri, model de afaceri canvas, model canvas business plan, modelul business canvas

IN CE CONSTA MODELUL DE AFACERI?

Un model de plan de afaceri este un document care prezinta obiectivele, strategiile, previziunile financiare si alte informatii cheie pentru un business. In plus, un plan de afaceri include de obicei o sectiune privind analiza pietei, echipa de management si planurile operationale. Modelul ofera un plan pe care afacerea il poate urma pe masura ce creste si se dezvolta. Modelul este, de asemenea, utilizat ca un instrument pentru investitori si alte parti interesate pentru a evalua fezabilitatea afacerii.

Modelul de afaceri este o structura conceptuala pe care se sprijina viabilitatea unei afaceri, inclusiv scopul acesteia, obiectivele si planurile pentru implementarea lor. Un plan de afaceri bine scris este un instrument important, deoarece le ofera antreprenorilor si proprietarilor de afaceri mici, precum si angajatilor acestora, posibilitatea de a-si stabili obiectivele si de a-si urmari progresul pe măsura ce afacerea lor incepe sa se dezvolte.

Pe scurt, modelul de afaceri se refera la planul unei companii de a obtine profit. Acesta identifica produsele sau serviciile pe care compania intenționeaza sa le vanda, piata tinta identificata si orice cheltuieli anticipate. Modelele de afaceri sunt importante atat pentru start-up-uri, cat si pentru cele companiile cu vechime. Ele ajuta companiile noi, in curs de dezvoltare, sa atraga investitii, sa recruteze talente si sa motiveze top managementul si personalul.

Conform lui Peter Drucker un model de afaceri trebuie sa raspunda la urmatoarele intrebari: „cine sunt clientii companiei?”; „ce anume percep clientii ca fiind valoarea pe care o primesc?”; „cum poate compania livra valoare la un cost convenabil?”.

In situatia in care urmariti sa realizati un plan de afaceri sau daca doriti sa intelegeti mai bine cum functioneaza o firma deja existenta, pentru a lua decizii corecte si pentru a deveni un lider respectat si apreciat, modelul de afaceri este un instrument foarte util pentru a indica directia companiei.

Acest instrument se utilizeaza in planificarea afacerii si in managementul strategic, propunand realizarea unei reprezentari grafice a afacerii, sub forma unei planse cu 9 cadrane in care sunt introduse componentele afacerii si conexiunile dintre acestea. Prin acest instrument se evidentiaza sau se proiecteaza strategia de afaceri a organizatiei.

Alex Osterwald si Yves Pigneur au dezvoltat un model afaceri in 2010, cu ajutorul a 470 de profesionisti si cercetatori in domeniul afacerilor, prezenti pe forumul Business Model Innovation.

Modelul de afaceri este ca o plansa uriasa, completata impreuna cu toti cei implicati in proces. Aceasta este formata din 9 cadrane in care se regasesc urmatoarele elemente: clienti, relatii cu clientii, valoarea adaugata, canale de distributie, surse de venit, resurse cheie, activitati cheie, parteneri cheie si costuri. Completarea cadranelor se face cu ajutorul post-it-urilor pe care sunt notate aspectele importante ce tin de afacere.

10

Abonament Premium Trimestrial | DISCOUNT 25%

200+ instrumente de management | 20+ chestionare de autoevaluare | 4.500 grafice de performanta pentru 35 sectoare / 180 sub-sectoare economice (12 ani) | 35+ indicatori macroeconomici regionali (7 tari, 10 ani) | Discount la achizitii studii de piata -15% | 1.200 KPI & KRI generali – denumire | 50 K profile companii cu date de contact
337 lei450 lei CUMPARA ACUM!
Foloseste codul: VIRTUAL25
25% DISCOUNT

Modelul descrie rational cum organizatia creeaza, livreaza si transforma valoarea, fiind utilizat in proiectarea unei noi afaceri sau reproiectarea uneia mai vechi, in analiza viabilitatii unei idei de afaceri sau in analiza afacerilor concurente, in vederea identificarii de bune practici.

ELEMENTELE MODELULUI DE AFACERI

Modelul de afaceri are o forma predefinita, fiind alcatuit din 9 elemente cheie (Figura 1). Acestea reprezinta componente ale modelului de afaceri, interconectate intre ele asemenea unui puzzle sau constructii.

Fig. 1: Modelul de afaceri – elemente-cheie

Plansa va fi completata cu elementele specifice fiecarui cadran (piesa de constructie) scrise pe post-it-uri, astfel incat sa poata fi usor modificate. Cele 9 piese majore din care se construieste o afacere sunt:

Segmentele de clienti

Primul bloc al unui model de afaceri se refera la intelegerea celui (celor) mai important(i) client(i) caruia (carora) va adresati. Sau, cu alte cuvinte, cine sunt ei? Cu ce se ocupă acestia? De ce ar cumpara produsul sau serviciul dumneavoastra?

Segmentele de clienti carora se adreseaza organizatia sunt formate din indivizi sau companii cu nevoi specifice. Segmentarea se poate face astfel:

Conținut rezervat membrilor

Creați un cont GRATUIT pentru a accesa restul informatiilor!

Dacă aveți deja cont folosiți formularul de mai jos pentru a vă loga.

MANAGEMENT TEMPLATES
Winter Sale Bundles
-50%
MANAGEMENT TEMPLATES
Winter Sale Bundles
-50%
Register New Account
Shopping cart