Analiza mediului concurențial

Analiza mediului concurențial este un mod structurat de a identifica și evalua concurenții din industrie. Efectuați o investigație detaliată a modului în care aceștia își desfășoară activitatea. Analiza vă permite să dezvoltați strategii și direcții de acțiune în lupta concurențială bazate pe date exacte și fiabile.

O analiză a mediului concurențial ar trebui să acopere cinci subiecte-cheie:

  • Cine sunt concurenții?
  • Ce produse și servicii oferă aceștia?
  • Care sunt punctele forte și punctele slabe ale concurenților?
  • Ce strategii abordează pentru a-și atinge obiectivele?
  • Care este situația generală a pieței?

 

Beneficii

Acest instrument permite prioritizarea concurenților prin prisma nivelului de amenințare pe care îl reprezintă în raport cu compania. Astfel, instrumentul de analiza a mediului concurențial eficientizează concentrarea eforturilor și alocarea resurselor necesare unei analize mai detaliate care poate asigura:

  • Monitorizarea tendințelor – analiza poate dezvălui schimbări atât în tendințele de afaceri, ceea ce vă poate ajuta să acționați în direcția obținerii unui avantaj competitiv și să vă diferențiați în industrie.
  • Identificarea diferențelor – analiza evidențiază poziționarea strategică a concurenților și ceea ce oferă consumatorilor. Astfel, puteți să identificați zonele neabordate sau care sunt neglijate.
  • Menținerea ritmului – cercetarea concurenților poate dezvălui informații despre produsele pe care aceștia le dezvoltă, le ajustează sau plănuiesc să le ofere. Aceste date sunt importante pentru a rămâne competitiv pe piață, deoarece vă feresc de a rămâne în urmă în ceea ce privește propria gamă de produse. Având informații despre produsele concurenților puteți dezvolta propriul plan pentru a oferi bunuri similare, dar la prețuri mai mici sau de o calitate mai bună.
  • Îmbunătățirea eforturilor de marketing – modul în care prezentați produsele poate fi la fel de important ca și produsele pe care le oferiți, iar o analiză a peisajului concurențial poate dezvălui strategiile de marketing ale concurenților, oferindu-vă o platformă pe care să vă bazați propria strategie.

 

Avantaje
  • Structură predefinită, ușor de înțeles
  • Instrucțiuni de completare și exemple
  • Scorare rapidă prin liste de tip drop-down
  • Opțiuni de filtrare pentru eficientizarea selecției de informații
  • Nu necesită cunoaștere avansată a pachetului Microsoft Office
Analiza mediului concurențial
Analiza mediului concurențial
VirtualBoard
Logo
Register New Account
Shopping cart