Bugetul vânzărilor
5.000 lei
Bugetul vânzărilor este un instrument de planificare care permite companiilor să gestioneze resursele și profiturile pe baza vânzărilor previzionate. Un buget de vânzări este un plan financiar care estimează veniturile totale ale unei companii într-o anumită perioadă de timp. Acesta se concentrează pe două elemente – numărul de produse vândute și prețul la care sunt comercializate.
De obicei, companiile întocmesc bugetul de vânzări pentru aceeași perioadă și în paralel cu alte planuri și direcții de acțiune, întrucât pe baza unităților estimate a fi vândute companiile pot calcula, de asemenea, veniturile pe care le pot obține.
Organizațiile pot lua în considerare diverși factori atunci când stabilesc acest buget, precum trendul vânzărilor, condițiile economice actuale sau previzionate ori situația industriei în ansamblu. Pe baza acestora se pot estima veniturile care pot fi generate pentru un anumit interval de timp motiv pentru care acest buget devine baza pentru alte planuri financiare.
Odată finalizat, companiile pot utiliza acest buget în diverse domenii. De exemplu, acesta poate fi crucial în evaluarea fluxului de numerar și pregătirea contului de profit și a pierderilor posibile.
Bugetarea vânzărilor este un domeniu extrem de important în orice companie. Prin urmare, companiile oferă o atenție specială acestui aspect. Procesul de întocmire a bugetului de vânzări diferă de la o companie la alta. În cele mai multe cazuri, acesta implică etape similare cu abordări diferite.
Bugetul vânzărilor – beneficii
- Stabilește obiective clare de vânzări – procesul implică estimarea numărului de unități pe care companiile se așteaptă să le vândă
- Ajută la gestionarea cheltuielilor – bugetarea vânzărilor oferă o imagine de ansamblu asupra cheltuielilor care ar putea să apară
- Susține o bună coordonare între departamente – bugetarea vânzărilor stabilește așteptările de la fiecare departament în ceea ce privește atingerea obiectivului de vânzări și ajută la consolidarea relațiilor pentru maximizarea eficienței.
- Servește drept instrument de control – prin intermediul bugetelor de vânzări companiile pot înțelege cum trebuie să acționeze pentru a atinge obiectivele de vânzări și pot reglementa domeniile în care procesele sunt ineficiente.
- Stabilește așteptările privind capacitatea de producție – bugetarea vânzărilor estimează numărul de unități pe care companiile se așteaptă să le vândă într-o anumită perioadă.
- Ajută la estimarea veniturilor potențiale – procesul ajută conducerea să asigure valoarea numerarului provenit din activitățile de vânzări pe perioada bugetată.
- Ajută la dezvoltarea strategiilor de bază – bugetul de vânzări servește drept bază pentru conceperea planurilor de operare și prognozare a profitului.
Bugetul vânzărilor – avantaje
- Design atractiv, structură interactivă, gata de utilizat
- Secțiuni de input personalizabile, cu exemple și informații pre-completate
- Completare automată a secțiunilor de control bugetar, pe baza datelor introduse de utilizator
- Formule predefinite, fără risc de suprascriere
- Control bugetar la nivel de produse și categorii de produse cu evidențierea performanței prin coduri de culoare
- Tablou de bord interactiv, cu reprezentări grafice ușor de urmărit și selecții la nivel de produs sau grupă de produse
- Fără să necesite instalări suplimentare sau rulări de tip macro VBA
5.000 lei
Related Products
5.000 lei