TEORIA FACTORILOR DUALI A LUI HERZBERG – motivarea eficienta a angajatilor

1
TEORIA FACTORILOR DUALI A LUI HERZBERG – motivarea eficienta a angajatilor

Pentru a avea angajati fericiti, care sa lucreze cu spor si sa promoveze compania ca pe un bun angajator, utilizati Teoria motivationala a lui Herzberg in vederea motivarii acestora. Cercetarea lui Herzberg a aratat ca angajatii percep unii factori ca fiind surse de satisfactie (factori motivationali) si, cu totul alti factori, ca fiind surse de insatisfactie (factori extrinseci). Eliminarea factorilor extrinseci (igienici) se refera la solutionarea problemelor ce duc la insatisfactie, ceea ce nu creeaza insa satisfactie in absenta factorilor motivatori. Asadar, pentru a obtine satisfactia angajatilor dumneavoastra si a-i motiva eficient, trebuie sa eliminati factorii negativi si sa asigurati dezvoltarea factorilor pozitivi.

TEORIA MOTIVATIONALA HERZBERG – ORIGINEA CONCEPTULUI

Psihologul Fredrick Herzberg a dezvoltat conceptul in anii ’50-’60, ca mijloc de intelegere a satisfactiei angajatilor. El si-a propus sa analizeze efectul atitudinii acestora asupra motivatiei, iar rezultatele cercetarii au fost publicate in 1959, in volumul „The Motivation To Work”, respectiv in 1968, in articolul „One More Time, How Do You Motivate Employees?”. Acestea stau la baza celor mai bune practici motivationale ale prezentului.

DESCRIEREA CONCEPTULUI

Conținut accesibil doar conturilor plătite:


PREMIUM ANUAL

SMART CEO

100 lei / luna 400 lei / luna
Înțelegerea Pieței Rezultate Rapide

Register New Account
Reset Password
Shopping cart