Evaluaศ›i-vฤƒ abilitฤƒศ›ile de prezentare

โ€žPentru fiecare prezentare vei avea mereu trei versiuni: versiunea pe care ai repetat-o, versiunea pe care ai prezentat-o ศ™i versiunea pe care ศ›i-ai fi dorit sฤƒ o prezinศ›i!” – Dale Carnegie

Capacitatea de a susศ›ine o bunฤƒ prezentare ศ™i abilitฤƒศ›ile de vorbire รฎn public sunt elemente cheie รฎn dezvoltarea carierei รฎn mediul de afaceri curent. Aspectul pozitiv รฎn acest context este cฤƒ abilitฤƒศ›ile menศ›ionate pot fi รฎmbunฤƒtฤƒศ›ite prin practicฤƒ. Vฤƒ invitฤƒm รฎn continuare la completarea unui scurt chestionar pentru a vฤƒ ajuta sฤƒ vฤƒ evaluaศ›i abilitฤƒศ›ile de prezentare. Pentru autoevaluarea abilitฤƒศ›ilor de prezentare pe care le deศ›ineศ›i ศ™i identificarea zonelor pe care trebuie sฤƒ le รฎmbunฤƒtฤƒศ›iศ›i pentru a creศ™te impactul prezentฤƒrii, vฤƒ invitฤƒm sฤƒ parcurgeศ›i chestionarul de mai jos.

Loading

Orice persoanฤƒ este o fiinศ›ฤƒ socialฤƒ prin natura sa, de aceea comunicarea are un rol fundamental, fie cฤƒ este sub forma limbajului verbal (comunicare oralฤƒ sau scrisฤƒ) ศ™i non-verbal (imagini, sunete, poziศ›ia corpului).

Competenศ›ele transversale sunt fundamentale pentru a relaศ›iona eficient cu persoanele din mediul de lucru: colegi, manageri, clienศ›i, furnizori etc. Ele depind, รฎn esenศ›ฤƒ, de mediul socio-cultural al unei persoane, deoarece sunt rezultatul experienศ›ei (profesionale ศ™i non-profesionale).

Competenศ›ele de prezentare, utilizate รฎn contextul afacerilor, se referฤƒ la toate aspectele pe care trebuie sฤƒ le รฎncorporaศ›i pentru a crea ศ™i livra o prezentare oralฤƒ clarฤƒ ศ™i eficientฤƒ. รŽn calitate de manager sau de angajat va trebui sฤƒ transmiteศ›i informaศ›ii ศ™i rapoarte colegilor, sฤƒ ศ›ineศ›i sesiuni de formare, sฤƒ prezentaศ›i date clienศ›ilor, inclusiv sฤƒ vorbiศ›i รฎn faศ›a unui public larg.

Prezentฤƒrile rฤƒmรขn una dintre cele mai importante modalitฤƒศ›i de comunicare. Fie cฤƒ este vorba de prezentarea cรขtorva slide-uri รฎn cadrul unei รฎntรขlniri, de un discurs formal la o conferinศ›ฤƒ sau de discutarea strategiilor de afaceri top-managementului, liderii trebuie sฤƒ fie capabili sฤƒ profite de oportunitฤƒศ›ile pe care le oferฤƒ prezentฤƒrile. Indiferent de funcศ›ia pe care o deศ›ineศ›i รฎn cadrul unei companii, se poate รฎntรขmpla sฤƒ fiศ›i nevoiศ›i sฤƒ faceศ›i o prezentare prin care sฤƒ vฤƒ promovaศ›i afacerea sau sฤƒ รฎi prezentaศ›i superiorului rezultatele unui proiect finalizat. Ocaziile pentru astfel de prezentฤƒri pot apฤƒrea oricรขnd รฎn activitatea dumneavoastrฤƒ ศ™i este important sฤƒ reuศ™iศ›i sฤƒ vฤƒ atingeศ›i scopul รฎn convingerea audienศ›ei.

Prezentarea (รฎn diferite forme) este de obicei parte a mediului de afaceri. Fie cฤƒ vฤƒ aflaศ›i รฎn faศ›a unei audienศ›e formale sau cฤƒ vฤƒ faceศ›i auzit(ฤƒ) รฎntr-o รฎntรขlnire / ศ™edinศ›ฤƒ, รฎn ambele cazuri vฤƒ utilizaศ›i abilitฤƒศ›ile de prezentare. Mulศ›i cred cฤƒ prezentatorii buni au aceste abilitฤƒศ›i de comunicare รฎnnฤƒscute, fapt ce nu este รฎn totalitate adevฤƒrat. Unele persoane sunt mai relaxate ศ™i se simt mai confortabil vorbind รฎn faศ›a altora, dar oricine รฎศ™i poate dezvolta abilitฤƒศ›ile de comunicare ศ™i poate รฎnvฤƒศ›a tehnicile necesare creศ™terii nivelului de รฎncredere necesar unui discurs / unei prezentฤƒri. Testarea abilitฤƒศ›ilor de comunicare este esenศ›ialฤƒ pentru a identifica punctele slabe care pot influenศ›a negativ prezentarea.

Capacitatea de a exprima o idee รฎn mod eficient รฎศ™i gฤƒseศ™te un โ€žaliat strategicโ€ รฎn prezentฤƒrile PowerPoint, care, atunci cรขnd sunt bine pregฤƒtite, pot garanta transmiterea corectฤƒ a unui mesaj. O prezentare excelentฤƒ ศ™i uศ™or de รฎnศ›eles trebuie sฤƒ ศ›inฤƒ cont de o serie de criterii-cheie precum profilul receptorului (cine), contextul (unde) ศ™i modul รฎn care va fi transmis mesajul (cum), cu scopul de a livra informaศ›iile รฎntr-un mod coerent, evitรขnd riscul ca prezentarea sฤƒ devinฤƒ monotonฤƒ sau neinteresantฤƒ.

Realizarea unei prezentฤƒri de succes ศ™i captarea atenศ›iei publicului reprezintฤƒ o provocare, mai ales รฎn aceastฤƒ erฤƒ digitalฤƒ รฎn care suntem tot mai uศ™or distraศ™i de reศ›elele de socializare sau de notificฤƒrile primite. รŽnainte de a elabora discursul prezentฤƒrii, trebuie sฤƒ cunoaศ™teศ›i interesele ศ™i motivaศ›iile publicului-tintฤƒ, sฤƒ alegeศ›i mesajul principal ศ™i aspectele pe care le veศ›i sublinia ศ™i sฤƒ stabiliศ›i materialele suport necesare pentru a capta atenศ›ia audienศ›ei.

Pentru a avea o prezentare de succes รฎn faศ›a echipei, clienศ›ilor sau publicului larg, trebuie sฤƒ acordaศ›i atenศ›ie urmฤƒtoarelor aspecte-cheie care pot รฎmbunฤƒtฤƒศ›i abilitฤƒศ›ile de prezentare actuale:

Limbajul non-verbal

Limbajul non-verbal transmite o informaศ›ie รฎn proporศ›ie de 65%. Acesta include gesturile, volumul, intonaศ›ia, ritmul ศ™i pronunศ›ia. Se recomandฤƒ stabilirea contactului vizual cu publicul, fฤƒrฤƒ a exagera ศ™i fฤƒrฤƒ a vฤƒ fixa privirea pe o singurฤƒ persoanฤƒ. Zรขmbetul indicฤƒ cฤƒldurฤƒ ศ™i amabilitate, dar evitaศ›i sฤƒ staศ›i cu spatele la public.

Limbajul verbal

O prezentare care are o structurฤƒ clarฤƒ va putea fi uศ™or de urmฤƒrit ศ™i de reศ›inut de cฤƒtre publicul cฤƒruia vฤƒ adresaศ›i. Prin urmare, vocabularul trebuie sฤƒ fie adecvat subiectului, contextului ศ™i scopului comunicฤƒrii.

Suportul media

Imaginile ศ™i chart-urile pot ajuta publicul sฤƒ reศ›inฤƒ mai uศ™or informaศ›ia pe care รฎncercaศ›i sฤƒ o transmiteศ›i. Cercetฤƒrile aratฤƒ cฤƒ, รฎn medie, creierul uman รฎศ™i aminteศ™te doar 10% dintr-o prezentare la trei zile dupฤƒ intrarea รฎn contact cu aceasta. La polul opus, creierul รฎศ™i poate aminti o informaศ›ie รฎn proporศ›ie de 65% dacฤƒ aceasta era รฎnsoศ›itฤƒ de o imagine. Slide-urile prezentฤƒrii ar trebui sฤƒ includฤƒ fotografii, videoclipuri ศ™i รฎnregistrฤƒri audio, deoarece acestea ajutฤƒ la exemplificarea ศ™i รฎnศ›elegerea unor idei complexe.

Interacศ›iunea cu publicul

Glumele sau poveศ™tile vor fi รฎntotdeauna de mare ajutor pentru a distrage atenศ›ia, detensiona atmosfera ศ™i pentru a implica publicul. รŽncepeศ›i sau รฎncheiaศ›i prezentarea povestind o experienศ›ฤƒ proprie sau oferind un exemplu concret.

VirtualBoard
Logo
Register New Account
Shopping cart