O PREZENTARE SPECTACULOASA – EFICIENTA COMUNICARII PRIN CONTINUT

7
pregatirea prezentarii, prezentare, discurs, elemente prezentare, sfaturi prezentare, prezentare powerpoint, prezentare afaceri

Atunci cand informatia pe care o prezentati este importanta pentru dumneavoastra si doriti sa aratati ca sunteti o persoana capabila, de incredere si competenta, alocati timp planificarii si pregatirii prezentarii, astfel veti putea livra o prezentare de impact. Structura unei prezentari si alocarea timpului pentru pregatirea prezentarii reprezinta factori cheie de succes in eficientizarea comunicarii.

pregatirea prezentarii, prezentare, discurs, elemente prezentare, sfaturi prezentare, prezentare powerpoint, prezentare afaceri

In cadrul unei prezentari ciclul comunicarii elementul central este speaker-ul, fiind cel care transmite informatiile prin intermediul canalului ales. Audienta recepteaza mesajul si poate oferi feedback prin intrebari sau prin reactii non-verbale (expresii faciale, gesturi). Prin intermediul feedback-ului speaker-ul poate evalua daca informatiile au fost clare si usor de inteles de catre publicul tinta.

Pregatirea unei prezentari de succes necesita planificarea atenta a acesteia, tinand cont de cateva principii de baza, specifice fiecarei din cele trei etape de realizare a prezentarii:

🔵 Etapa 1 – Conceperea prezentarii: in acesta faza este important sa va cunoasteti auditoriul si sa dezvoltati un mesaj, al carui continut sa fie persuasiv si sa faciliteze stimularea empatiei. Este recomandat sa valorificati tehnici de prezentare (povestire) care sa favorizeze implicarea auditoriului, utilizand totodata si cele mai bune canale de transmitere a mesajului, optime pentru prezentarea in cauza.

🔵 Etapa 2 Vizualizarea: in construirea prezentarii folositi elemente grafice (slide-uri) de impact, prin care sa simplificati si sa rezumati volumul de informatie pe care doriti sa il transmiteti.

🔵 Etapa 3 Prezentarea propriu-zisa: livrati prezentarea in mod autentic si asigurati-va ca masurati impactul pe care l-ati avut asupra publicului, solicitand feedback din partea acestuia.

PRINCIPII DE BAZA IN REALIZAREA UNEI PREZENTARI DE SUCCES: Pregatirea prezentarii si structura unei prezentari

🔵 Cunoasterea auditoriului. Acest principiu este vital. Daca nu cunoasteti auditoriul, atunci riscati sa pregatiti o prezentare buna, dar irelevanta pentru ascultatori. Pentru a cunoaste auditoriul trebuie sa aflati:

  • Profilul auditoriului – Cine sunt persoanele care va asculta? Ce au in comun?
  • Nevoile auditoriului – De ce participa la prezentare? Ce au nevoie sa afle din prezentare?
  • Dorintele auditoriului – Ce doresc sa obtina in urma prezentarii: sa isi imbunatateasca cunostintele? sa invete ceva nou? sa se distreze? Cum puteti conecta interesele lor cu mesajul pe care doriti sa il transmiteti?
  • Asteptarile auditoriului – La ce se asteapta ascultatorii in raport cu dimensiunea si continutul prezentarii?
  • Nivelul de cunoastere al subiectului prezentarii – Ce cunostinte au despre subiectul abordat? Cat de multe explicatii este necesar sa le furnizati?
10

Abonament Premium Trimestrial | DISCOUNT 25%

200+ instrumente de management | 20+ chestionare de autoevaluare | 4.500 grafice de performanta pentru 35 sectoare / 180 sub-sectoare economice (12 ani) | 35+ indicatori macroeconomici regionali (7 tari, 10 ani) | Discount la achizitii studii de piata -15% | 1.200 KPI & KRI generali – denumire | 50 K profile companii cu date de contact
337 lei450 lei CUMPARA ACUM!
Foloseste codul: VIRTUAL25
25% DISCOUNT

🔵 In pregatirea prezentarii trebuie sa se tina cont de o serie de aspecte legate de continut:

  • Nu incercati sa acoperiti intreg subiectul. Prezentarile de succes stimuleaza gandirea, intrebarile si discutiile.
  • Incepeti prezentarea cu o ancora care sa angajeze pe deplin publicul. Asigurati-va ca relevanta celor prezentate este evidenta inca de la inceput.
  • Nu lasati auditoriul sa astepte concluziile. Prezentati de la inceput premisele si scopul prezentarii. Astfel, le veti cuceri atentia si veti creste eficienta comunicarii.
  • Spuneti o poveste, faceti comparatii si utilizati multe exemple pentru a stimula interesul ascultatorilor. Asigurati-va ca utilizati mixul potrivit continutului prezentarii.
  • Prezentati ideile logic, folosind documente justificative cand este necesar.
  • Conturati pasii si actiunile care trebuie sa urmeze in continuare.
  • In pregatirea prezentarii, alegeti o incheiere de impact, care va consolida eficienta comunicarii. Includeti un rezumat, legati concluziile de nevoile auditoriului si de ancora utilizata la inceputul prezentarii.

🔵 Inspirati incredere prin modul in care este construita prezentarea.

🔷 Designul slide-urilor trebuie sa atraga atentia si sa evidentieze ideile, insa daca este prea incarcat poate distrage atentia auditoriului de la ceea ce spuneti. In realizarea designului slide-urilor, luati in considerare urmatorii factori cheie:

Conținut rezervat membrilor

Creați un cont GRATUIT pentru a accesa restul informatiilor!

Dacă aveți deja cont folosiți formularul de mai jos pentru a vă loga.

MANAGEMENT TEMPLATES
Winter Sale Bundles
-50%
MANAGEMENT TEMPLATES
Winter Sale Bundles
-50%
Register New Account
Shopping cart