SECVENTA MOTIVATOARE A LUI MONROE – CAPTAREA ATENTIEI AUDITORIULUI

Secventa Motivatoare a lui Monroe va ajuta sa va organizati prezentarea si sa va imbunatatiti abilitatile de persuasiune, astfel incat sa realizati un discurs convingator. Tehnica Monroe utilizata pentru motivarea si influentarea auditoriului se afla la baza realizarii unui discurs convingator. Alan Monroe a identificat cateva procese de gandire, ca reactie la dezorganizare sau disonanta cognitiva, si le-a utilizat pentru a motiva auditoriul sa reactioneze pozitiv la o prezentare.

Astfel, a rezultat metoda numita Secventa Motivatoare Monroe, formata din cinci pasi: atentia, nevoia, satisfactia, vizualizarea si actiunea.

tehnica monroe, discurs convingator, discurs motivational, discurs, discurs persuasiv, influentarea auditoriului, atentia auditoriului, abilitati de persuasiune

TEHNICA MONROE PENTRU REALIZAREA UNUI DISCURS CONVINGATOR

Alan H. Monroe, profesor la Universitatea Purdue, a utilizat psihologia persuasiunii pentru a dezvolta in anii ’30 o secventa utila in construirea unor discursuri convingatoare, de impact, care creeaza rezultate. Acesta a fost influentat de secventa gandirii reflexive a lui John Dewey si de ierarhia nevoilor lui Abraham Maslow.

Pasul 1 – Captati atentia auditoriului

Tehnica Monroe presupune prezentarea succinta a subiectului, construirea credibilitatii prezentatorului intr-un discurs convingator, dar si captarea atentiei prin tehnici specifice: povestiri, anecdote, exemple, statistici sau intrebari socante, ilustratii vizuale, folosirea numelui celor din public, exprimarea emotiilor etc.

Acest pas nu inlocuieste introducerea, ci face parte din ea. In deschiderea discursului ar trebui totodata sa va stabiliti credibilitatea, sa va declarati scopul si sa lasati auditoriul sa inteleaga la ce sa se astepte de la discurs.

Incepeti cu ceva ce este amuzant, remarcabil sau tulburator. O buna afirmatie in deschidere va atrage atentia auditoriului din prima clipa.

Pasul 2 – Stabiliti nevoile auditoriului

Convingeti auditoriul ca exista o problema, ca ceea ce se intampla in prezent nu este suficient de bine si este nevoie de o schimbare. Vorbiti despre consecintele mentinerii starii actuale si nerealizarii schimbarii si aratati auditorilor cum ii poate afecta problema in mod direct.

Tehnica Monroe se concentreaza pe enuntarea unor intrebari puternice. O modalitate dovedita pentru mentinerea atentiei publicului este sa adresati o intrebare retorica provocatoare – la care nu trebuie sa raspunda, dar care ii determina sa gandeasca.

Folositi tehnici de brainstorming in jurul ideilor incluse in prezentarea dumneavoastra, cum ar fi rezolvarea unei probleme. Prezentati un caz si solicitati-i auditoriului sa se implice in rezolvarea acestuia prin gasirea unor solutii neconventionale. Provocati auditoriul sa caute o alternativa.

10

Abonament Premium Trimestrial | DISCOUNT 25%

200+ instrumente de management | 20+ chestionare de autoevaluare | 4.500 grafice de performanta pentru 35 sectoare / 180 sub-sectoare economice (12 ani) | 35+ indicatori macroeconomici regionali (7 tari, 10 ani) | Discount la achizitii studii de piata -15% | 1.200 KPI & KRI generali – denumire | 50 K profile companii cu date de contact
337 lei450 lei CUMPARA ACUM!
Foloseste codul: VIRTUAL25
25% DISCOUNT

Pasul 3 – Satisfaceti nevoia

Introduceti in discurs solutia pe care o propuneti pentru solutionarea nevoii:

  • Stabiliti clar scopul, ceea ce doriti sa inteleaga sau sa faca auditoriul;
  • Explicati clar detaliile propunerii;
  • Rezumati informatiile, din cand in cand, pe parcursul discursului;
  • Demonstrati cum se va rezolva problema prin solutia propusa;
  • Ilustrati eficacitatea solutiei cu exemple, testimoniale si statistici;
  • Pregatiti contraargumente pentru a anticipa obiectiile.

Spuneti-le participantilor ce anume ar trebui sa aiba in vedere, explicand modul in care noile cunostinte ii vor ajuta in situatia lor actuala, prezentandu-le in mod clar beneficiile.

Pasul 4 – Prezentati viitorul

Descrieti cum va arata situatia daca auditoriul nu va actiona in directia pe care o prezentati. Cu cat viziunea va fi mai realista si detaliata, cu atat le veti crea o dorinta mai mare sa faca ceea ce le recomandati.

Scopul dumneavoastra este sa motivati auditoriul sa fie de acord cu propunerea prezentata si sa adopte comportamente, atitudini si credinte similare. Asigurati-va ca viziunea propusa este credibila si realista.

Puteti utiliza 3 metode pentru a ajuta auditoriul sa va impartaseasca viziunea si sa realizati un discurs convingator:

🔵 Metoda pozitiva – descrieti cum va arata situatia daca vor fi adoptate ideile dumneavoastra si scoateti in evidenta aspectele pozitive;

Conținut rezervat membrilor

Creați un cont GRATUIT pentru a accesa restul informatiilor!

Dacă aveți deja cont folosiți formularul de mai jos pentru a vă loga.

Register New Account
Shopping cart