CELE 6 PRINCIPII STRATEGICE SUN TZU – arta de a face afaceri

1
principiile strategice sun tzu; supravietuirea afacerii; competitivitatea pietei

Conceptele chineze originale nu sunt limitate la aplicatiile militare. In afaceri, ca si in arta razboiului, succesul nu este castigat de jucatorul cel mai agresiv de pe piata, ci de cel care intelege cel mai bine situatia in care se afla si caracteristicile domeniului in care activeaza. Principiile strategice ale lui Sun Tzu arata ca rezultatul eforturilor este influentat doar de cativa factori-cheie. In urma insusirii sistemului de strategii Sun Tzu, managerii vor fi in masura sa isi structureze mai bine analizele asupra situatiilor in care se afla organizatiile, sa identifice oportunitatile din piata si sa ia deciziile corespunzatoare.

ORIGINEA PRINCIPIILOR SUN TZU SI PARALELA CU DOMENIUL AFACERILOR

Sun Tzu a fost un general chinez, autorul lucrarii “Arta razboiului”, o importanta lucrare de strategie militara chineza. In opinia lui Sun Tzu, secretul luptei nu este doar castigarea bataliei (“Trebuie pastrat ceea ce s-a castigat; victoria nu este suficienta”). Sun Tzu ne invata ca adevaratul succes este acela de a face o victorie profitabila pentru combatant si ca trebuie evitate acele victorii costisitoare, care consuma timpul si energia, dar nu reusesc sa aduca succesul pe termen lung (construirea unui teritoriu/consolidarea unei pozitii).

Cateva elemente care definesc analogia strategiei militare cu cea aplicata in afaceri:

  • Intrarea si mentinerea pe o piata se poate defini ca o lupta pentru a intra in mintea clientului
  • Natiunea pentru care lupta o armata pe un anumit teritoriu devine firma ale carei produse/servicii se promoveaza catre un anumit public-tinta (o anumita piata)
  • Castigarea bataliei inseamna obtinerea comenzilor/contractelor

Conținut rezervat membrilor

Vă rugam să vă logați pentru a accesa articolul!

Register New Account
Reset Password
Shopping cart