FACTORI CRITICI DE SUCCES IN AFACERI – ATINGEREA OBIECTIVELOR STRATEGICE

5
factori critici de succes, factorii critici de succes, FCS, factori critici de succes exemple, instrument de management, instrumente de management al performantei, identificarea Factorilor Critici de Succes, evaluarea succesului, factori critici de succes afaceri, succes in afaceri, succesul unei companii, succes in afacere, factori de succes in afaceri

Orice antreprenor isi doreste sa aiba succes in afaceri si sa obtina profit. Companiile se dezvolta in ritmul lor propriu, dar de multe ori se pot confrunta cu o stagnare nedorita, din cauza lipsei de viziune asupra unor elemente care pot avea un impact negativ asupra directiei organizatiei. Un element esential al unei strategii, care poate afecta performanta unei organizatii atat in sens negativ, cat si pozitiv, sunt Factorii Critici de Succes (CSF).

Factorii Critici de Succes in afaceri reprezinta un instrument de management care defineste elementul/elementele necesare unei organizatii/proiect pentru atingerea obiectivelor strategice si realizarea misiunii sale. Prin identificarea Factorilor Critici de Succes se poate crea un punct comun de referinta pentru evaluarea succesului unei afaceri sau al unui proiect.

factori critici de succes, factorii critici de succes, FCS, factori critici de succes exemple, instrument de management, instrumente de management al performantei, identificarea Factorilor Critici de Succes, evaluarea succesului, factori critici de succes afaceri, succes in afaceri, succesul unei companii, succes in afacere, factori de succes in afaceri

In cadrul unei companii poate fi extrem de dificil ca focusul echipei sa se mentina pe problemele esentiale ale firmei si pe respectarea tuturor etapelor stabilite la dezvoltarea strategiei. In aceasta situatie, definirea liniilor directoare de actiune, formulate ca Factori Critici de Succes (FCS), este foarte importanta.

Factorii Critici de Succes sunt strans legati de misiunea si obiectivele strategice ale companiei sau ale proiectului. In timp ce misiunea si obiectivele strategice se concentreaza asupra scopurilor si asupra a ceea ce se va realiza, FCS se concentreaza pe cele mai importante domenii si reprezinta esenta atat a ceea ce trebuie atins, cat si a modului in care se va realiza.

UTILITATEA FACTORILOR CRITICI DE SUCCES IN AFACERI

Conceptul Factori Critici De Succes a fost prezentat pentru prima data de catre D. Ronald Daniel (McKinsey & Company) in anul 1960. Ulterior, a fost dezvoltat si rafinat de John F. Rockart (MIT Sloan School of Management) intre 1979 si 1981.

Rockart a definit FCS ca fiind „numarul limitat de domenii in care rezultatele, in cazul in care sunt satisfacatoare, asigura succesul unei companii. Acestea sunt cateva domenii cheie in care lucrurile trebuie sa mearga bine pentru ca afacerea sa se dezvolte. Daca rezultatele din aceste domenii nu sunt adecvate, eforturile organizatiei nu au finalitatea dorita”. Rockart a afirmat ca FCS sunt „domenii de activitate care necesita atentie constanta din partea conducerii unei companii”.

Termenul a fost folosit initial in analiza datelor si analiza de afaceri, iar ulterior conceptul a fost utilizat pe scara larga pentru a ajuta companiile sa-si implementeze strategiile si proiectele.

Factorii Critici de Succes nu trebuie confundati cu Criteriile de Succes; cele dintai sunt rezultatele unui proiect sau realizarile unei organizatii, care sunt necesare pentru a evalua proiectul ca pe un succes sau organizatia ca fiind eficienta. Criteriile de Succes sunt definite prin obiective si pot fi cuantificate prin Indicatori Cheie de Performanta (KPI).

10

Abonament Premium Trimestrial | DISCOUNT 25%

200+ instrumente de management | 20+ chestionare de autoevaluare | 4.500 grafice de performanta pentru 35 sectoare / 180 sub-sectoare economice (12 ani) | 35+ indicatori macroeconomici regionali (7 tari, 10 ani) | Discount la achizitii studii de piata -15% | 1.200 KPI & KRI generali – denumire | 50 K profile companii cu date de contact
337 lei450 lei CUMPARA ACUM!
Foloseste codul: VIRTUAL25
25% DISCOUNT

Fiecarui obiectiv strategic al organizatiei (ex.: cresterea cotei de piata la 30%) ii va corespunde unul sau mai multi Factori Critici de Succes (ex.: cresterea calitatii/scaderea pretului, intensificarea promovarii in vederea atragerii de clienti noi). Dintre factorii identificati initial se vor selecta 3-5 mai importanti, fara de care indeplinirea misiunii organizatiei este imposibila. Astfel, intreaga echipa va cunoaste cele mai importante activitati, pe care trebuie sa se concentreze.

IDENTIFICAREA FACTORILOR CRITICI DE SUCCES IN AFACERI

Identificarea Factorilor Critici de Succes este un proces repetitiv, depinzand de misiunea organizatiei si de nivelul de indeplinire a obiectivelor strategice. In sinteza, identificarea Factorilor Critici de Succes in anumite afaceri presupune parcurgerea urmatoarelor etape:

🔵 Stabilirea misiunii si a obiectivelor strategice;

🔵 Pentru fiecare obiectiv strategic raspundeti la intrebarea: „ce domeniu de activitate este esential pentru a atinge acest obiectiv?”. Raspunsurile la aceasta intrebare reprezinta potentiali FCS. Rockart sugereaza utilizarea unei liste de verificare, astfel:

  • industria – FCS rezulta din caracteristicile specifice industriei; acestea sunt lucrurile pe care organizatia trebuie sa le faca pentru a ramane competitiva;
  • mediul – acesti factori rezulta din influentele macro-mediului asupra unei companii (ex.: climatul de afaceri, economia, concurentii, progresele tehnologice etc.);
  • strategia – rezulta din strategia concurentiala aleasa de catre companie (modul in care compania alege sa se pozitioneze pe piata – de ex.: volum mare);
  • factorul de timp – acest factor rezulta din fortele interne ale organizatiei (bariere specifice, provocari, influente);
  • evaluarea listei de FCS potentiali pentru a identifica elementele esentiale pentru obtinerea succesului si stabilirea FCS finali.

Pe masura ce se identifica si se evalueaza FCS potentiali, se pot defini obiective strategice noi sau obiective mai detaliate. In aceasta situatie, se vor actualiza misiunea, obiectivele si FCS.

Conținut rezervat membrilor

Creați un cont GRATUIT pentru a accesa restul informatiilor!

Dacă aveți deja cont folosiți formularul de mai jos pentru a vă loga.

MANAGEMENT TEMPLATES
Winter Sale Bundles
-50%
MANAGEMENT TEMPLATES
Winter Sale Bundles
-50%
Register New Account
Shopping cart