Succesul financiar al unei companii și poziția sa stabilă pe piață sunt posibile prin introducerea unor noi metode de organizare a activităților și de gestionare a resurselor umane. Dinamica mediului extern, creșterea exponențială a volumului de informații și inovațiile tehnologice sunt principalii factori motivatori pentru ca managementul companiei să implementeze programe noi pentru dezvoltarea continuă a abilităților angajaților, în vederea îmbunătățirii performanței la locul de muncă. În managementul unei echipe, nivelul de performanță al acesteia depinde de cât de bine vă instruiți, dezvoltați și stimulați angajații. Pentru a vă autoevalua abilitățile pe care le dețineți prin prisma dezvoltării angajaților și a identifica zonele pe care ar trebui să le îmbunătățiți pentru ca valorificarea acestor abilități să aibă un impact pozitiv în creșterea performanței echipei, vă invităm să parcurgeți chestionarul de mai jos.
Loading
În prezent, una dintre principalele modalități de creștere și menținere a competitivității unei companii este reprezentată de formele de dezvoltare a capitalului uman, cum ar fi îmbunătățirea competențelor și dobândirea de abilități noi. Dezvoltarea activă a noilor tehnologii obligă angajații să se adapteze, să dobândească noi aptitudini, să evolueze în plan profesional.
Pe măsură ce știința și tehnologia avansează, cunoștințele și competențele profesionale în orice domeniu de activitate devin depășite dacă nu sunt actualizate și își pierd relevanța. Din acest motiv, este nevoie de o perfecționare continuă a setului de abilități la locul de muncă. Multe companii naționale și internaționale au prioritizat dezvoltarea resurselor umane, în ciuda situației economice incerte și dificile. În prezent, cheltuielile care vizează formarea forței de muncă și dezvoltarea competențelor profesionale ale acesteia sunt percepute ca o necesitate. Eficiența procesului de dezvoltare a personalului depinde de toți cei implicați (de interesul și gradul de implicare a angajaților), nu doar de calitatea formării și de acțiunile conducerii. Provocarea pentru fiecare companie este de a recruta viitori angajați care să fie dornici să se autodepășească și care doresc să lucreze pentru dezvoltarea lor profesională.
Gestionarea dezvoltării resurselor umane este unul dintre principalele procese care asigură viabilitatea unei companii. Rotația personalului, care obligă o companie să se adapteze în mod constant la schimbările din cadrul forței de muncă, este foarte costisitoare. Pentru a evita pierderile financiare, o companie trebuie să urmărească în mod constant dezvoltarea profesională a angajaților săi. Dezvoltarea setului de abilități la locul de muncă în orice domeniu este un mare avantaj pentru companie, permițându-i acesteia să obțină un avantaj competitiv.
Pe măsură ce natura activității și a organizației se modifică, apare necesitatea dezvoltării de noi abilități de către angajați. Adesea, companiile limitează programele de training și dezvoltarea abilităților doar la angajații noi sau la cei care își schimbă funcția / sunt promovați intern. Această abordare nu este cea mai bună, întrucât instruirea continuă ajută angajații să se adapteze schimbărilor ce survin în cerințele postului.
Prin dezvoltarea abilităților tuturor angajaților se creează un colectiv calificat, gata să își asume noi roluri și responsabilități în funcție de nevoile organizației. Astfel, se dezvoltă o echipă mult mai eficientă, productivă și motivată, care va asigura atingerea obiectivelor companiei și îmbunătățirea poziției competitive a acesteia.
Succesul financiar al unei companii și dezvoltarea profesională a angajaților săi sunt conectate. Datorită formării de înaltă calitate a personalului și dezvoltării setului de abilități la locul de muncă, eficiența muncii crește, ceea ce duce la creșterea productivității și implicit la profitabilității.
Compania ar trebui să ia în considerare nu numai interesele proprii, ci și nevoile angajaților, deoarece este imposibilă obținerea unui rezultat pozitiv fără o relație reciproc avantajoasă. Pentru a atinge un nivel ridicat de competențe în activitatea sa, un angajat ar trebui să extindă limitele a ceea ce învață și să aprofundeze cunoștințele actuale, ajutându-l să-și îmbunătățească setul de abilități practice la locul de muncă. O organizație care oferă formare continuă îl assista în acest sens. De asemenea, chiar și managerii trebuie să fie conștienți de competențele necesare și să aibă timp să le învețe, astfel încât să le poată transmite ulterior și altora.
Specialiștii disting mai multe metode de formare a forței de muncă. Există numeroase metode active de învățare care pun accentul pe componenta practică. Printre acestea se numără sesiunile de training, discuțiile de grup, jocurile de rol, studiile de caz etc. Acestea sunt utilizate pentru a familiariza personalul cu responsabilitățile profesionale, cu mediul de lucru și cu echipamentele necesare în activitatea lor.
Dezvoltarea angajaților este un proces-cheie în gestionarea cunoștințelor în cadrul sistemului general de management al resurselor umane. Într-un mediu extrem de competitiv, pentru a asigura eficiența proceselor de afaceri și calitatea produselor (serviciilor), companiile trebuie să dispună de personal calificat, astfel încât managementul cunoștințelor a devenit esențial pentru a menține competitivitatea organizațiilor pe piață.
Astfel, programele de dezvoltare a personalului includ un set de activități de formare a angajaților unei anumite companii, de îmbunătățire a competențelor acestora și de reconversie profesională.
Cea mai importantă parte a sistemului de formare și dezvoltare a personalului din cadrul organizației este suportul metodologic al acestuia. Un program de formare include următoarele aspecte referitoare la procesul de training: locul evenimentului de formare, obiectivele programului de training, domeniul de aplicare, cunoștințele, abilitățile și aptitudinile care urmează să fie dobândite sau exersate, formele și metodele de formare alese pentru un anumit proces de training, segmentul-țintă, rezultatele așteptate, indicatorii de măsurare a performanței și rezultatelor. Este important de subliniat faptul că segmentul țintă este un grup cât mai mare de angajați, care au atribute comune care influențează un anumit proces al companiei și rezultatele dorite.