MANAGEMENT SI LEADERSHIP – roluri, asemanari, particularitati

0
management, leadership, rolul managerilor, rolul liderilor, manager, lider, abilitatile managerilor, abilitatile liderilor

Termenii de leadership si management sunt priviti ca avand multe asemanari si deosebiri in acelasi timp. In unele abordari, sunt considerate concepte sinonime si sunt utilizate frecvent unul in locul altuia in expresii si fraze. Alte abordari considera ca sunt termeni total opusi, sustinand ca nu poti fi un bun manager si un bun lider in acelasi timp. Alte abordari se situeaza la mijloc si considera ca, desi exista o diferenta foarte mare intre management si leadership, o persoana care are cunostintele necesare poate fi atat un manager performant, cat si un lider de succes.

Pentru ghidarea si mentinerea pe piata a unei afaceri este nevoie atat de manageri, cat si de lideri eficienti. In timp ce unele asemanari sunt evidente intre cele doua concepte, exista si cateva diferente semnificative (de exemplu, managementul este orientat catre indeplinirea sarcinilor, iar leadershipul este considerat inspirational si vizionar).

“Management inseamna a face cat este necesar, leadership inseamna a face ceea ce este necesar” –  Peter F. Drucker

DIFERENTELE INTRE MANAGEMENT SI LEADERSHIP

A face management inseamna a conduce, a realiza, a face schimbari, a avea responsabilitatea pentru un anumit aspect. Managementul este procesul de a decide ce anume trebuie facut si, apoi, de a implementa deciziile cu o valorificare eficienta a resurselor. Managementul se refera la ce anume fac managerii astfel incat lucrurile sa se intample: definirea obiectivelor, alocarea resurselor, planificarea activitatilor si implementarea acestora astfel incat sa se realizeze obiectivele.

Conținut rezervat membrilor

Vă rugam să vă logați pentru a accesa articolul!

Register New Account
Reset Password
Shopping cart