Matricea GE McKinsey

1.000 lei

Matricea GE / McKinsey este o analiză a portofoliului de afaceri care oferă o modalitate structurată de evaluare a liniilor de business ale unei companii în funcție de două dimensiuni cheie: atractivitatea pieței țintă și poziția companiei în industrie.

Atractivitatea pieței, situată pe axa verticală a matricei GE/McKinsey, este influențată de factori precum:

  • Rata de creștere a pieței
  • Dimensiunea pieței
  • Variabilitatea cererii
  • Rentabilitatea industriei
  • Competitivitatea industriei
  • Oportunitățile globale
  • Factorii de macro-mediu (PEST)

Poziția companiei în industrie, situată pe axa orizontală a matricei GE / McKinsey, reprezintă puterea liniei de business. Unii factori care pot fi utilizați pentru a determina puterea acesteia includ:

  • Cota de piață
  • Creșterea cotei de piață
  • Eforturile brandului
  • Accesul la canalele de distribuție
  • Capacitatea de producție
  • Marjele de profit în raport cu rivalii

Există 3 strategii principale în Matricea GE McKinsey: Creșterea, Așteptarea și Eliminarea.

  • Creștere / Investiții – Liniile de business care se află în această secțiune au, în general, o cotă de piață ridicată și prevăd randamente mari în viitor, deci ar trebui să se investească în ele
  • Așteptare / Selectivitate – Unitățile care sunt introduse în această secțiune a grilei pot fi ambigue și ar trebui să se investească în ele doar dacă rămân fonduri după ce se investește în unitățile din prima categorie
  • Eliminare / Renunțare – Liniile de business cu performanțe slabe dintr-o industrie neatractivă ajung în această secțiune a grilei. Ar trebui să se investească în acestea doar dacă pot genera mai mult decât consumă. În caz contrar acestea ar trebui lichidate

 

Beneficii
  • Prioritizarea eficientă a resurselor limitate pentru a obține cele mai bune rezultate
  • Conștientizarea performanței produselor sau liniilor de business
  • Identificarea pașilor strategici pe care compania trebuie să îi facă pentru a îmbunătăți performanța portofoliului său de produse/servicii
  • Analizarea zonelor-cheie în care investițiile ar genera vânzări mai mari și ar crește profitabilitatea produselor
  • Creșterea gradului de conștientizare a performanței liniilor de business sau a produselor din industria sau piața respectivă
  • Dezvoltarea unei strategii optime pentru maximizarea profiturilor

 

Avantaje
  • Template interactiv, gata de utilizare
  • Completare automată a informațiilor, pe baza datelor definite în secțiunile de input
  • Tablou de bord interactiv, ce facilitează identificarea rapidă a informației sintetizate
  • Evaluări și analize generate automat pe baza datelor introduse
  • Plan de acțiune predefinit, cu alocarea rapidă a membrilor echipei
  • Raportare status la nivel individual/ departament, cu dashboard de performanță
Matricea GE McKinsey
Matricea GE McKinsey

1.000 lei

1.000 lei

9.9
Expert ScoreRead review
Register New Account
Shopping cart