Matricea GE McKinsey
1.000 lei
Matricea GE / McKinsey este o analiză a portofoliului de afaceri care oferă o modalitate structurată de evaluare a liniilor de business ale unei companii în funcție de două dimensiuni cheie: atractivitatea pieței țintă și poziția companiei în industrie.
Atractivitatea pieței, situată pe axa verticală a matricei GE/McKinsey, este influențată de factori precum:
- Rata de creștere a pieței
- Dimensiunea pieței
- Variabilitatea cererii
- Rentabilitatea industriei
- Competitivitatea industriei
- Oportunitățile globale
- Factorii de macro-mediu (PEST)
Poziția companiei în industrie, situată pe axa orizontală a matricei GE / McKinsey, reprezintă puterea liniei de business. Unii factori care pot fi utilizați pentru a determina puterea acesteia includ:
- Cota de piață
- Creșterea cotei de piață
- Eforturile brandului
- Accesul la canalele de distribuție
- Capacitatea de producție
- Marjele de profit în raport cu rivalii
Există 3 strategii principale în Matricea GE McKinsey: Creșterea, Așteptarea și Eliminarea.
- Creștere / Investiții – Liniile de business care se află în această secțiune au, în general, o cotă de piață ridicată și prevăd randamente mari în viitor, deci ar trebui să se investească în ele
- Așteptare / Selectivitate – Unitățile care sunt introduse în această secțiune a grilei pot fi ambigue și ar trebui să se investească în ele doar dacă rămân fonduri după ce se investește în unitățile din prima categorie
- Eliminare / Renunțare – Liniile de business cu performanțe slabe dintr-o industrie neatractivă ajung în această secțiune a grilei. Ar trebui să se investească în acestea doar dacă pot genera mai mult decât consumă. În caz contrar acestea ar trebui lichidate
Beneficii
- Prioritizarea eficientă a resurselor limitate pentru a obține cele mai bune rezultate
- Conștientizarea performanței produselor sau liniilor de business
- Identificarea pașilor strategici pe care compania trebuie să îi facă pentru a îmbunătăți performanța portofoliului său de produse/servicii
- Analizarea zonelor-cheie în care investițiile ar genera vânzări mai mari și ar crește profitabilitatea produselor
- Creșterea gradului de conștientizare a performanței liniilor de business sau a produselor din industria sau piața respectivă
- Dezvoltarea unei strategii optime pentru maximizarea profiturilor
Avantaje
- Template interactiv, gata de utilizare
- Completare automată a informațiilor, pe baza datelor definite în secțiunile de input
- Tablou de bord interactiv, ce facilitează identificarea rapidă a informației sintetizate
- Evaluări și analize generate automat pe baza datelor introduse
- Plan de acțiune predefinit, cu alocarea rapidă a membrilor echipei
- Raportare status la nivel individual/ departament, cu dashboard de performanță
Matricea GE McKinsey
1.000 lei
Related Products
Bugetul de marketing
★★★★★
1.000 lei
Managementul Google Ads
★★★★★
1.000 lei
1.000 lei
SKU: MPRO07226
Categories: Instrumente Manageriale, Strategie
Tags: completare automata, dashboard grafic, raportare interactiva
9.9
Expert ScoreRead review