Factori Critici de Succes

300 lei

Conceptul „Factori critici de succes (FCS)” se referă la elemente specifice sau domenii de acțiune asupra cărora o organizație, o echipă sau un departament trebuie să se concentreze pentru a-și atinge obiectivele strategice. Valorificarea cu succes a acestor factori poate genera un rezultat pozitiv la nivelul întregii organizații.

Analiza factorilor critici de succes a fost lansată de D. Ronald, iar în 1970 a fost dezvoltată de către John F. Rockart (SLOAN – MIT). În prezent, această analiză este utilizată pentru a ajuta organizațiile să pună în aplicare strategiile și proiectele lor.

Rockart a identificat patru tipuri de FCS pe care organizațiile trebuie să le ia în considerare:

  • Factorii pieței – care rezultă din caracteristicile specifice industriei de încadrare a afacerii. Aceștia vă ajută să vă mențineți poziția într-o piață competitivă. De exemplu, un start-up în domeniul IT ar putea identifica inovația ca fiind un factor critic de succes.
  • Factorii de mediu – care rezultă din influențele macro-mediului asupra organizației. De exemplu, climatul de afaceri, economia, concurenții și progresele tehnologice pot fi considerate factori critici de succes pentru afacere. O analiză PEST vă poate ajuta să înțelegeți mai bine factorii de mediu.
  • Factorii strategici – care rezultă din strategia competitivă specifică organizației. Aceștia includ modul în care organizația alege să se poziționeze și să comercializeze produsele.
  • Factorii temporali – care rezultă din schimbările interne ale organizației și care au un efect de scurtă durată. De exemplu, o afacere aflată în expansiune rapidă ar putea identifica vânzările internaționale drept un factor critic de succes.

Factorii critici de succes sunt, de obicei, identificați prin colectarea, analizarea și discutarea datelor. Deși unele companii pot alege să apeleze la consultanți care au experiență în stabilirea factorilor critici de succes, există patru pași pe care îi puteți urma în procesul de identificare:

  1. Analizați obiectivele strategice. Cum au fost influențate aceste obiective de analizele SWOT? Această analiză aprofundată vă va ajuta să înțelegeți mai bine obiectivul final și va facilita identificarea FCS asupra cărora să vă concentrați.
  2. Analizați și discutați obiectivele strategice ale organizației cu părțile interesate. Colectați datele necesare direct de la angajați sau de la clienți și analizați tendințele actuale. Stabiliți gradul de pregătire al companiei, pornind de la situația actuală, pentru implementarea planurilor pe care le aveți. Puteți începe prin a discuta cu top managerii despre potențialii FCS care ar putea contribui la succesul obiectivelor strategice pe termen lung.
  3. Solicitați idei și feedback din partea liderilor și angajaților. Comunicați în mod clar cu angajații despre obiectivele strategice pe termen lung ale organizației. Utilizați datele generate în urma discuțiilor drept cadru pentru o sesiune de feedback al angajaților. De exemplu, ați putea întreba: „Asupra căror elemente credeți că ar trebui să ne concentrăm pentru a atinge aceste obiective?”.

Combinați informațiile primite în urma feedback-ului obținut pentru a identifica factorii cheie de succes. Cu ajutorul ideilor generate veți identifica zonele pe care puteți să vă concentrați. Puteți apoi să implementați acești factori în planul strategic la nivelul întregii companii. Asigurați-vă că angajații știu exact cum pot contribui pentru a valorifica factorii critici de succes.

 

Beneficii
  • Identificarea celor mai importanți indicatori cheie de performanță (KPIs) care sunt aliniați cu strategia organizației
  • Eliminarea indicatorilor de performanță care nu au legătură cu factorii critici de succes ai organizației sau eliminarea indicatorilor care nu au un impact pozitiv asupra FCS
  • Prioritizarea sarcinilor și alocarea corecta a resurselor, facilitând alinierea managementului performanței cu strategia companiei
  • Măsurarea performanței prin monitorizarea și raportarea zonelor asupra cărora se vor concentra eforturile, astfel încât top managementul nu va fi suprasolicitat cu rapoarte irelevante
  • Întocmirea și prezentarea unor rapoarte sintetice mai clare către acționari, pe baza progreselor înregistrate
  • Concentrarea eforturilor asupra obiectivelor stabilite, clarificând astfel direcția în care trebuie să acționeze echipa

 

Avantaje
  • Template gata de utilizat cu instrucțiuni de completare
  • Selecția rapidă a informațiilor prin liste de tip drop-down
  • Structură predefinită, cu exemple de completare
  • Opțiuni de filtrare rapidă a informațiilor
  • Formule predefinite, fără riscuri de suprascriere
  • Nu necesită cunoaștere avansată a pachetului Microsoft Office
Factori Critici de Succes
Factori Critici de Succes

300 lei

300 lei

9.4
Expert ScoreRead review
Register New Account
Shopping cart