Bugetul de marketing
1.000 lei
Bugetul de marketing este o situație estimativă a costurilor care vor fi necesare pentru promovarea produselor sau serviciilor existente sau viitoare, împreună cu alte costuri directe sau indirecte de marketing care sunt deja planificate pentru următoarea perioadă financiară. Acest buget face parte, în general, dintr-un plan amplu de marketing și este o parte crucială a procesului de promovare. Acesta include toate costurile publicitare, cum ar fi promovarea și activitățile de PR, angajarea de personal, costurile pentru amenajarea și întreținerea spațiului de birouri și alte cheltuieli incluse pentru marketing. Bugetul de marketing este creat pentru a estima costurile care sunt necesare pentru creșterea unei afaceri.
Deși acest instrument se adresează componentei financiare a acțiunilor de marketing, elaborarea unui buget de marketing este un proces complex, ce presupune analiza prealabilă a unei serii de elemente care influențează sumele alocate în buget, astfel:
Identificarea obiectivelor de marketing – pentru a realiza un buget de marketing eficient, trebuie să stabiliți obiectivele de marketing pe termen scurt și pe termen lung ca parte a strategiei de marketing. Eforturile de marketing sunt adesea direcționate spre generarea de vânzări, dar totuși trebuie să stabiliți obiective specifice pentru a evita confuziile.
Înțelegerea publicului țintă – constă în crearea unui profil pentru segmentul de clienți ales. Puteți elabora mai multe profiluri, dar nu mai mult de cinci. Atunci când vă dezvoltați un profil, fiți specific și includeți după date cheie precum: locația, vârsta, starea civilă, funcția, venitul aproximativ, nivelul de educație, motivații și obiective, sursele de informare, problemele cu care se confruntă.
Înțelegerea pieței și a concurenței – ar trebui să efectuați cercetări pentru a vă înțelege mai bine piața țintă. Analiza de piață poate fi realizată prin intermediul unei cercetări primare sau secundare. Examinați datele și răspundeți la întrebări cheie despre piața dvs. țintă. Analizați datele și răspundeți la următoarele întrebări:
- Unde locuiesc clienții țintă?
- Care este nivelul lor de educație și venitul mediu?
- Există forțe exterioare care ar putea avea un impact asupra lor și care, la rândul lor, ar putea afecta vânzările?
Situația economică influențează modul în care vă planificați bugetul. Pe lângă cele mai recente tendințe economice există și alte tendințe care ar putea influența procesul de achiziție. De exemplu, luați în considerare și evoluțiile în domeniul tehnologiei.
Alegerea canalele de marketing – canalele de marketing pe care ar trebui să le luați în considerare se împart în patru categorii principale. Pentru a genera venituri cât mai mari promovați produsele pe platformele utilizate de clienții țintă.
- Marketingul digital – include campaniile de promovare pe rețelele de socializare, activitățile de content marketing, email marketing, publicitatea online cu anunțuri pay-per-click sau anunțuri în rețelele sociale (paid media) și optimizarea motoarelor de căutare.
- Marketingul de conținut – se poate face prin publicarea articolelor pe bloguri, a videoclipurilor pe YouTube sau prin distribuirea rapoartelor informative sau a altor resurse de marketing.
- Marketingul de informare – uneori marketingul de informare este dificil de urmărit, așa că este utilă combinarea acestuia cu marketingul de conținut. Cea mai ușor de urmărit formă de outbound marketing este marketingul prin e-mail. Alte tipuri de marketing outbound includ reclamele la radio și televiziune, publicitatea directă, corespondența directă, comunicatele de presă, expozițiile comerciale și produsele promoționale.
- Campanii de conștientizare a brandului – includ marketingul și publicitatea în social media, marketingul prin conținut și alte eforturi de PR.
Elaborarea unui buget de marketing vă permite să:
- evitați investițiile inutile în activitățile care nu vor genera veniturile așteptate
- gestionați corect cheltuielile și banii de care dispuneți
- investiți doar în activitățile care pot genera profit
- evitați plățile excesive
- structurați cheltuielile pe categorii și descoperiți ariile ce necesită îmbunătățirea performanței
- reveniți asupra obiectivelor de marketing și să le retușați în corelație cu costurile
- aliniați strategiile de marketing cu obiectivele afacerii
- Template cu structură interactivă, gata de utilizat
- Secțiuni de input personalizabile, cu exemple și informații pre-completate
- Formule predefinite, fără risc de suprascriere
- Dashboard de raportare interactiv, cu reprezentări grafice ușor de urmărit
- Control bugetar pe categorii de costuri și evidențierea performanței prin coduri de culoare
- Fără să necesite instalări suplimentare sau rulări de tip macro VBA

1.000 lei
Related Products
1.000 lei