Metoda Fișelor Crawford – Facilitarea generarii ideilor

Ideile reprezinta motoarele de dezvoltare a oricarei afaceri si cu certitudine exista numeroase idei bune latente in interiorul oricarei organizatii. Angajatii acestora au cu siguranta propriile idei de imbunatatire in diversele zone care definesc activitatea companiei din care fac parte. Aceste idei se pot referi la noi produse sau servicii, controlul costurilor sau cresterea eficientei. Indiferent care este natura acestor idei si aria lor de acoperire, este responsabilitatea managerilor sa asigure angajatilor un mediu deschis, care sa sustina si sa incurajeze prezentarea ideilor.

La crearea unui astfel de mediu poate contribui Metoda Crawford, care va ajuta sa captati ideile de la grupuri largi de angajati, evitand dezorganizarea care poate aparea in cazul intalnirilor cu participanti numerosi. Aceste intalniri se caracterizeaza de obicei prin dominarea conversatiilor de catre un numar mic de persoane, iar ideile celorlalti participanti pot fi pierdute. Prin Metoda Crawford, veti da fiecarui participant sansa de a se face auzit, utilizand un sistem care incurajeaza implicarea tuturor.

metoda crawford, metoda fiselor crawford, generarea de idei, generare idei, solutie, solutii, idei afaceri

ORIGINEA SI DESCRIEREA METODEI

Metoda a fost dezvoltata de Dr. C. C. Crawford in SUA in anii 1920, pentru a colecta idei de la grupuri mari de persoane (chiar si pana la 5.000 persoane). In prezent este una dintre cele mai utilizate tehnici in procesele de creativitate.

Aceasta metoda este pe cat de simpla, pe atat de puternica si presupune un proces de distribuire a unor fise catre participanti, pe care sa-si scrie ideile. Apoi fisele sunt colectate, iar ideile sunt revizuite de catre management.

Pentru a pune in practica metoda Crawford, incepeti prin a va gandi la cateva probleme sau subiecte pe care vreti sa le puneti in discutie in sesiunea de idei. Subiectele pe care le veti inainta catre participanti pot fi specifice sau generale, in functie de problemele cu care va confruntati in mod curent in organizatie. Cateva exemple de subiecte ar putea fi:

  • Ce tip ce produse noi am putea oferi pietei pentru a ne extinde?
  • Exista servicii solicitate frecvent de clienti pe care nu le furnizam inca?
  • Cum poate fi imbunatatita eficienta liniei de produse?

Abonament Premium Trimestrial | DISCOUNT 25%

200+ instrumente de management | 20+ chestionare de autoevaluare | 4.500 grafice de performanta pentru 35 sectoare / 180 sub-sectoare economice (12 ani) | 35+ indicatori macroeconomici regionali (7 tari, 10 ani) | Discount la achizitii studii de piata -15% | 1.200 KPI & KRI generali – denumire | 50 K profile companii cu date de contact
337 lei450 lei CUMPARA ACUM!
Foloseste codul: VIRTUAL25
25% DISCOUNT

MOD DE ABORDARE IN UTILIZAREA  METODEI

Dupa o pregatire detaliata a subiectelor, puteti incepe procesul de completare a fiselor. Impartiti un numar de fise participantilor, impreuna cu instructiunile de completare. La inceputul intalnirii este necesar sa scoateti in evidenta problemele sau subiectele care urmeaza sa fie abordate.

In functie de complexitatea acestora, ar putea fi necesar sa faceti o prezentare pentru a asigura claritatea asupra tuturor aspectelor implicate. Sau, in cazul in care este vorba despre un subiect mai putin complex, ar putea fi suficient sa scrieti doar intrebarea pe o tabla si sa dati startul sesiunii de lucru.

metoda crawford, metoda fiselor crawford, generarea de idei, generare idei, solutie, solutii, idei afaceri

Fgura 1. Pasi in utilizarea metodei Fiselor Crawford

  • Pentru a mentine concentrarea participantilor, puteti stabili un interval limita de timp pentru completarea fiselor. Alocarea timpului pentru fiecare intrebare va depinde de complexitatea problemei si de numarul de idei pe care v-ati propus sa le receptionati.

Conținut rezervat membrilor

Creați un cont GRATUIT pentru a accesa restul informatiilor!

Dacă aveți deja cont folosiți formularul de mai jos pentru a vă loga.

Register New Account
Shopping cart