METODA FISELOR CRAWFORD – facilitarea generarii ideilor

0
ideile, dezvoltarii, dezvoltarea, beneficii, beneficiile, metda, metodei, afacere, afacerii, angajat, angajatii, problemelor, probleme, solutii

Ideile reprezinta motoarele de dezvoltare a oricarei afaceri si cu certitudine exista numeroase idei bune latente in interiorul oricarei organizatii. Angajatii acestora au cu siguranta propriile idei de imbunatatire in diversele zone care definesc activitatea companiei din care fac parte. Aceste idei se pot referi la noi produse sau servicii, controlul costurilor sau cresterea eficientei. Indiferent care este natura acestor idei si aria lor de acoperire, este responsabilitatea managerilor sa asigure angajatilor un mediu deschis, care sa sustina si sa incurajeze prezentarea ideilor.

La crearea unui astfel de mediu poate contribui Metoda Crawford, care va ajuta sa captati ideile de la grupuri largi de angajati, evitand dezorganizarea care poate aparea in cazul intalnirilor cu participanti numerosi. Aceste intalniri se caracterizeaza de obicei prin dominarea conversatiilor de catre un numar mic de persoane, iar ideile celorlalti participanti pot fi pierdute. Prin Metoda Crawford, veti da fiecarui participant sansa de a se face auzit, utilizand un sistem care incurajeaza implicarea tuturor.

ORIGINEA SI DESCRIEREA METODEI

Metoda a fost dezvoltata de Dr. C. C. Crawford in SUA in anii 1920, pentru a colecta idei de la grupuri mari de persoane (chiar si pana la 5.000 persoane). In prezent este una dintre cele mai utilizate tehnici in procesele de creativitate.

Aceasta metoda este pe cat de simpla, pe atat de puternica si presupune un proces de distribuire a unor fise catre participanti, pe care sa-si scrie ideile. Apoi fisele sunt colectate, iar ideile sunt revizuite de catre management.

Pentru a pune in practica metoda Crawford, incepeti prin a va gandi la cateva probleme sau subiecte pe care vreti sa le puneti in discutie in sesiunea de idei. Subiectele pe care le veti inainta catre participanti pot fi specifice sau generale, in functie de problemele cu care va confruntati in mod curent in organizatie. Cateva exemple de subiecte ar putea fi:

  • Ce tip ce produse noi am putea oferi pietei pentru a ne extinde?
  • Exista servicii solicitate frecvent de clienti pe care nu le furnizam inca?
  • Cum poate fi imbunatatita eficienta liniei de produse?

MOD DE ABORDARE IN UTILIZAREA  METODEI

Dupa o pregatire detaliata a subiectelor, puteti incepe procesul de completare a fiselor. Impartiti un numar de fise participantilor, impreuna cu instructiunile de completare. La inceputul intalnirii este necesar sa scoateti in evidenta problemele sau subiectele care urmeaza sa fie abordate.

In functie de complexitatea acestora, ar putea fi necesar sa faceti o prezentare pentru a asigura claritatea asupra tuturor aspectelor implicate. Sau, in cazul in care este vorba despre un subiect mai putin complex, ar putea fi suficient sa scrieti doar intrebarea pe o tabla si sa dati startul sesiunii de lucru.

Fgura 1. Pasi in utilizarea metodei Fiselor Crawford

  • Pentru a mentine concentrarea participantilor, puteti stabili un interval limita de timp pentru completarea fiselor. Alocarea timpului pentru fiecare intrebare va depinde de complexitatea problemei si de numarul de idei pe care v-ati propus sa le receptionati.

Dupa colectarea ideilor, va fi necesara centralizarea, consolidarea si organizarea lor, urmand prezentarea concluziilor intr-o intalnire cu participantii, unde acestia vor putea face comentarii (Figura 1).

BENEFICIILE UTILIZARII METODEI

Printre cele mai importante beneficii ale Metodei Crawford se numara:

Toti participantii vor avea sansa sa-si exprime parerea, ceea ce nu se intampla de obicei intr-o intalnire traditionala;
In calitate de manager, va puteti adresa in acelasi timp atat problemelor generale, cat si celor specifice, ceea ce confera acestei metode un caracter versatil;
Este un mod mai eficient de valorificare a timpului pentru captarea ideilor, comparativ cu o sesiune de brainstorming in care participantii vorbesc unii peste altii;
Se creeaza timp suficient pentru revizuirea ideilor dupa incheierea intalnirii, ceea ce inseamna ca veti putea obtine o imagine clara a convingerilor individuale din organizatia dumneavoastra.

Metoda Fiselor Crawford reprezinta un excelent instrument care ajuta la concentrare in timpul proceselor de creativitate.

Orice organizatie are nevoie de creativitate pentru a prospera, iar aceasta metoda este un mod de promovare a creativitatii de jos in sus, in cadrul unei companii.

CONCLUZII

Aceasta tehnica poate furniza rapid un numar larg de idei, eficientizand generarea si colectarea lor. Totusi, daca grupul este foarte mare, dinamica si diferenta legata de incadrarea in limita de timp fixata, starea de spirit, acceptanta culturala pot fi critice. Intr-un mediu ostil, participantii se pot simti intimidati, nervosi sau pot manifesta resentimente, aspecte ce vor afecta dorinta lor de a participa si de a se implica.

In cealalta extrema, daca veti crea un mediu pozitiv, participantii ar putea avea asteptari exagerate despre abilitatea dumneavoastra de a le urma ideile si ar putea fi dezamagiti atunci cand veti alege doar cateva idei.

BIBLIOGRAFIE

  1. C. Crawford, John W. Demidovich, Crawford Slip Method: How to Mobilize Brainpower by Think Tank Technology, School of Public Administration, University of Southern California, 1983
  2. Stuart S. Nagel, Handbook of Policy Creativity: Creativity from diverse perspectives, Nova Publishers, 2001
  3. Ross Clayton, Elmer Kim Nelson, Chester Newland, Cristy Jensen, Futures of the Past: Collected Papers in Celebration of Its More Than Eighty Years: University of Southern California’s School of Policy, Planning, and Development, iUniverse, 2010
  4. Marlene Caroselli, 500 Creative Classroom Techniques for Teachers and Trainers, Human Resource Development, 2006
  5. Daniel Wessel, Organizing Creativity: How to Generate, Capture, and Collect Ideas to Realize Creative Projects, CreateSpace Independent Publishing Platform, 2012
  6. John E. Tropman, The Management of Ideas in the Creating Organization, Greenwood Publishing Group, 1998
  7. Kevin C. Desouza, Intrapreneurship: Managing Ideas Within Your Organization, University of Toronto Press, 2011
  8. Stefan Heusinkveld, The Management Idea Factory: Innovation and Commodification in Management Consulting, Routledge, 2013

error: Content is protected !!
Register New Account
Reset Password
Shopping cart