Metoda Disney de brainstorming – Generarea unor idei inovatoare

Fie ca apelati la o metoda de brainstorming pentru a rezolva o problema, pentru a obtine idei noi sau pentru a dezvolta o idee existenta este esential sa identificati ce tehnica functioneaza cel mai bine in fiecare situatie. Unele tehnici sunt concepute pentru a putea fi aplicate intr-un grup, in timp ce altele sunt potrivite pentru activitatile individuale.

Transformarea gandirii creative intr-o strategie si implementarea acesteia in practica poate fi un proces dificil (in unele cazuri chiar imposibil), pentru ca ideile creative nu se potrivesc intotdeauna cu realitatile organizatiei. Strategia Creativa Disney sustine gandirea creativa, oferind in acelasi timp o perspectiva pragmatica si chiar critica asupra solutiilor propuse.

strategia disney, metoda walt disney,  strategia creativa disney, gandire creativa, gandirea laterala, gandirea creativa, creativitate, creativitatea, afaceri, idei creative, metoda de brainstorming, brainstorming, analiza ideilor

Strategia Disney utilizata in planificarea creativa imbina tehnicile de brainstorming si creativitatea in afaceri, pentru a dezvolta idei creative, dar (in acelasi timp) realiste. Acest lucru este posibil prin asumarea secventiala de catre participantii la discutii a trei roluri (visatorul, realistul si criticul) foarte diferite.

Strategia se aseamana cu Metoda celor 6 palarii ganditoare, insa spre deosebire de aceasta, participantii la discutie nu pot alege in orice moment din ce perspectiva sa abordeze problema, ci isi vor asuma mai intai rolul visatorului pentru a genera viziunea creativa, apoi rolul realistului, pentru a explica modul in care se poate transpune viziunea in actiune strategica si apoi rolul criticului, pentru a identifica potentialele bariere in calea implementarii planului de actiune.

DESPRE BRAINSTORMING

Ce este brainstormingul? Este o tehnica utilizata atunci cand se cauta idei care sa fie exprimate intr-un mod scurt si pragmatic. Tehnica, aplicata initial doar in lumea publicitatii, este acum raspandita in domenii foarte diferite. Domeniile de aplicare includ publicitatea (pentru a dezvolta, de exemplu, conceptul campaniilor publicitare sau un slogan), arta (pentru a realiza o opera de arta), scoala (pentru a dezvolta un proiect de grup), managementul crizelor (pentru a rezolva o criza sau o problema), sistemul judiciar (pentru a pregati un proces) etc.

Potentialul acestei tehnici rezida in colaborare; in confruntarea dintre colaboratori se dezvolta idei originale si solutii concrete la probleme. In centrul brainstormingului se afla tocmai libertatea de gandire, fiecare persoana din echipa da frau liber creativitatii sale, exprimandu-si gandurile fara teama de judecati si critici prealabile.

In timpul unei sedinte de echipa, problema care trebuie rezolvata este definita si explicata clar de catre un lider de echipa/moderator, care stabileste un termen si reguli. Liderul echipei poate, de asemenea, sa formuleze intrebari deschise in timpul sedintei pentru a stimula diferite opinii.

STRATEGIA LUI WALT DISNEY

Introdus de publicitarul Alex Osborn in 1953 in cartea sa „Applied Imagination”, conceptul de brainstorming face apel la gandirea laterala pentru a rezolva probleme. Pana in prezent au fost propuse diferite variante, menite sa imbunatateasca constant sesiunile de brainstorming.

Printre cei care au incercat sa dezvolte noi tehnici de brainstorming se numara si Walt Disney. Pe langa faptul ca a fost o legenda in industria cinematografica, Walt Disney (1901-1966) a fost un inventator cu o viziune strategica asupra afacerilor. Ca urmare, Disney a devenit simbolul „visului american”.

Una dintre cele mai importante calitati ale lui Walt Disney a fost aceea ca isi putea analiza ideile din perspective diferite.

Disney a construit un imperiu de succes in lumea afacerilor datorita creativitatii si ideilor sale extraordinare. Metoda sa inovatoare de lucru este inca imitata de multe companii si este cunoscuta sub numele de Metoda Walt Disney, dezvoltata ulterior de Robert Dilts.

  • Robert Dilts a evidentiat si organizat, in 1994, strategia lui Walt Disney, care implica existenta a trei Walts: visatorul, realistul si criticul.

Pornind de la ideea care l-a ajutat pe Disney sa isi transforme visul in realitate, Dilts propune ca strategie creativa desfasurarea unei discutii de tip brainstorming in care un grup de oameni folosesc pe rand cele trei perspective (visatorul, realistul si criticul) cu scopul de a genera, evalua si critica idei pentru solutionarea unor probleme. Strategia a fost prezentata pe larg in 1995 in Strategies of Genius: Volume One.

Aceasta metoda de brainstorming poate fi folosita pentru a crea noi produse sau pentru a rezolva probleme. Este simplu de utilizat ca la nivel individual, in cadrul echipei sau la nivelul intregii organizatii.

ANALIZA IDEILOR PRIN METODA DISNEY DE BRAINSTORMING

Strategia Creativa Disney reprezinta o metoda de brainstorming, care presupune utilizarea secventiala a 3 roluri in procesul de gandire: Visatorul, Realistul, Criticul. In timpul imaginarii si dezvoltarii ideilor se trece de la un rol la altul, abordand mentalitatea specifica fiecaruia pentru a obtine o analiza temeinica a problemei decizionale.

Abonament Premium Trimestrial | DISCOUNT 25%

200+ instrumente de management | 20+ chestionare de autoevaluare | 4.500 grafice de performanta pentru 35 sectoare / 180 sub-sectoare economice (12 ani) | 35+ indicatori macroeconomici regionali (7 tari, 10 ani) | Discount la achizitii studii de piata -15% | 1.200 KPI & KRI generali – denumire | 50 K profile companii cu date de contact
337 lei450 lei CUMPARA ACUM!
Foloseste codul: VIRTUAL25
25% DISCOUNT

Membrii echipei dumneavoastra pot fi potriviti doar uneia dintre perspective, fapt pentru care, in utilizarea instrumentului, este important sa va asigurati ca se va mentine un echilibru in derularea procesului si ca sunt puse in functiune toate rolurile.

Un accent insuficient pe rolul Criticului poate duce la crearea unor propuneri nerealiste care sunt sortite esecului. In acelasi timp, daca se omite rolul Visatorului, planurile pot fi lipsite de imaginatia necesara unui adevarat proces de inovare.

Discutiile specifice celor trei faze se desfasoara in trei locuri diferite (pentru a face evident transferul de la o stare la alta) si pot fi descrise astfel:

🔵 Visatorul expune entuziast si liber idei, vise, fara riscul de a fi criticat sau restrictionat. In aceasta faza, grupul ofera o varietate de idei creative, unele viabile, iar altele nu. Rolul Visatorului presupune sa va concentrati pe brainstorming si asocierile libere de idei.

🔵 Realistul are o gandire logica, o atitudine constructiva, considera ca visul este posibil si incearca sa il transforme intr-un plan de actiuni concret. In aceasta faza, participantii la discutii se vor abtine de la comentarii critice.

🔵 Criticul identifica barierele cu care se va confrunta planul de actiune propus de realist, are o atitudine constructiva si sugereaza modificari ale planului de actiune, oferindu-i o forma finala.

ETAPELE STRATEGIEI DISNEY

Spatiul va trebui impartit in trei sectiuni corespunzatoare fiecarui rol pe care participantii si-l vor asuma.

Conținut rezervat membrilor

Creați un cont GRATUIT pentru a accesa restul informatiilor!

Dacă aveți deja cont folosiți formularul de mai jos pentru a vă loga.

Register New Account
Shopping cart