TEORIA INCARCARII COGNITIVE – a-i ajuta pe ceilalti sa invete eficient

0
Teoria Incarcarii Cognitive; scheme de invatare; imbunatatirea memoriei active

Daca pregatiti un program de instruire sau daca doriti sa invatati chiar dumneavoastra ceva, atunci este important sa intelegeti cum functioneaza procesul de memorare pentru a nu va suprasolicita memoria activa. Modelul procesarii informatiei al lui Atkinson si Shiffrin sugereaza ca procesul memorarii presupune inregistrarea informatiilor pe trei niveluri, aferente celor trei tipuri de memorie, fiecare functionand diferit: memoria senzoriala, memoria pe termen scurt sau activa si memoria pe termen lung. Informatia va trece succesiv prin filtre, fiind eliminata fie la nivelul memoriei senzoriale, fie la nivelul memoriei pe termen scurt, fie memorata pe termen lung. Teoria incarcarii cognitive sustine ca o persoana poate pastra in memorie pe termen scurt 5-9 grupe de informatii, fapt pentru care furnizarea unui volum prea mare de informatii pericliteaza memorarea lor pe termen lung. Aceasta informatie este utila oricarei persoane care doreste sa isi dezvolte cunostintele despre un anumit subiect, sa pregateasca o prezentare pentru instruirea auditoriului sau sa isi dezvolte un model de gandire pe baza unor informatii ce trebuie memorate. Teoria Incarcarii Congnitive cuprinde scheme de invatare utile pentru imbunatatirea memoriei active si procesarii informatiei.

Conținut rezervat membrilor

Vă rugam să vă logați pentru a accesa articolul!

Register New Account
Reset Password
Shopping cart