Structura de clasificare a cerințelor
300 lei
Structura de clasificare a cerințelor implică crearea unei structuri ierarhice care să contureze cerințele unui proiect. Cerințele sunt, de obicei, sarcini sau condiții pe care trebuie să le abordați pentru a finaliza un proiect. Poate că acestea ar putea fi rezultate fizice, caracteristici specifice ale software-ului sau beneficii de afaceri care oferă contribuții valoroase pentru utilizator.
Atunci când vă construiți structura de clasificare a cerințelor, luați în considerare următoarele patru tipuri de cerințe:
- Cerințe de business (de afaceri) – sunt cerințele de bază care trebuie rezolvate prin proiect. De obicei acestea sunt nevoi generale, cum ar fi creșterea vânzărilor sau creșterea nivelului de recunoaștere a brandului.
- Cerințe ale stakeholderilor – se referă la nevoile celor mai afectați de proiect și sunt, de obicei, o versiune mai detaliată a cerințelor de afaceri. De exemplu, pornind de la nevoile generale menționate mai sus veți descrie modalitățile specifice prin care vă veți atinge obiectivele.
- Cerințe privind soluția – abordează aspecte specifice, de obicei cuantificabile. De exemplu, numărul de vânzări va crește cu X% prin inițiativa propusă.
- Cerințe de tranziție – se referă la nevoile care sunt prezente doar în timpul tranziției și pot fi eliminate treptat odată ce proiectul este în funcțiune. Acestea ar putea include activități de proiectare sau de lansare.
Structura de clasificare a cerințelor permite echipei să lucreze mai eficient și să respecte termenele limită cu ușurință. Aceasta este necesară pentru a înțelege exact ce trebuie făcut și pentru a pune accentul pe cele mai importante sarcini. În plus, structura de clasificare a cerințelor ajută la:
- înțelegerea direcției pe care o va lua proiectul
- evidențierea celor mai importante sarcini
- atribuirea corectă a rolurilor și responsabilităților necesare
- stabilirea resurselor interne sau externe necesare
- identificarea riscurilor potențiale ale proiectului
- crearea unui flux de lucru eficient
- Template gata de utilizat, ușor de înțeles
- Instrucțiuni și exemple de completare
- Alocare rapidă a informațiilor prin liste de tip drop-down, color coded
- Opțiuni de filtrare pentru eficientizarea selecției de informații
- Formule predefinite, fără risc de suprascriere
- Nu necesită cunoaștere avansată a pachetului Microsoft Office
300 lei