Prognoza vânzărilor
5.000 lei
Prognoza vânzărilor reprezintă procesul de estimare a veniturilor viitoare prin anticiparea cantității de produse sau servicii pe care o entitate (un agent de vânzări, o echipă de vânzări sau o companie) le va vinde în perioada stabilită – o săptămână, o lună, un trimestru sau un an.
Prognoza vânzărilor se bazează pe o serie de factori cheie precum:
- istoricul vânzărilor și capacitatea de producție – istoricul vânzărilor ajută la stabilirea cantității necesare a fi produse sau a stabilirii nivelului stocurilor ce urmează a fi vândute.
- noi lansări – dacă o companie intenționează să lanseze în scurt timp noi produse, acestea ar trebui să fie incluse în previziune.
- sezonalitatea vânzărilor – fluctuațiile sezoniere pot, de asemenea, să afecteze previziunea (sărbătorile, weekendurile, nunțile etc. pot afecta vânzările și veniturile generate de anumite produse).
- publicitatea și promoțiile – prognoza trebuie să țină cont și de investițiile pe care compania le realizează în acțiunile de promovare, precum și de ofertele și reducerile aplicate produsele sale. În plus, și tipologia canalelor de distribuție poate avea un impact semnificativ asupra vânzărilor previzionate ale companiei.
- modificarea prețurilor – atât compania, cât și clienții se pot confrunta cu fluctuații ale prețurilor inputurilor din cauza unor factori externi incontrolabili, cum ar fi o calamitate naturală sau o penurie de materii prime, iar acest lucru poate afecta cererea și implicit vânzărilor previzionate.
- intensificarea concurenței – intrarea pe piața a unor noi competitori va afecta în mod direct vânzările și trebuie considerată în procesul de previziune a vânzărilor.
- reglementări legislative – modificări ale politicii guvernamentale sau a normelor care reglementează producția sau comercializarea unui anumit produs sunt de asemenea aspecte de care trebuie să se țină cont în prognoza vânzărilor.
- ajustări ale cererii consumatorilor – schimbările în preferințele consumatorilor vor avea un impact asupra vânzărilor previzionate ale unei companii.
- situația economică și inovația tehnologică – o creștere economică mai lentă poate afecta vânzările prognozate, în schimb apariția de noi tehnologii poate crește considerabil capacitatea de producție a unei companii și constitui un avantaj competitiv cu efecte pozitive asupra vânzărilor.
Beneficii
- Stabilirea obiectivelor – previziunile de vânzări vă pot ajuta să vă stabiliți un target și în afara vânzărilor, cum ar fi depășirea concurenților sau ocuparea unor piețe
- Stabilirea bugetului general al companiei – prognoza de vânzări poate fi semnalul de alarmă de care aveți nevoie pentru a reducere cheltuielile
- Concentrarea eforturilor – echipa de vânzări se poate axa pe oportunitățile (categoriile de clienți) care generează venituri și profituri ridicate, ceea ce duce la îmbunătățirea randamentului
- Reducerea riscurilor legate de pipeline-ul de vânzări și îmbunătățirea procesului de luare a deciziilor
Avantaje
- Template ușor de înțeles, gata de utilizat
- Secțiuni de input personalizabile, cu elemente predefinite
- Instrucțiuni și exemple de completare pentru fiecare secțiune
- Dashboard de analiza și sinteză, cu reprezentări grafice interactive, facil de înțeles
- Navigare rapidă în document
- Nu necesită cunoștințe avansate ale pachetului Microsoft Office

Prognoza vânzărilor
5.000 lei
Related Products
5.000 lei
SKU: 94
Categories: Instrumente Manageriale, Vanzari
Tags: calcule predefinite, dashboard interactiv, model de completare