Planul de marketing
1.000 lei
Un plan de marketing se concentrează pe atragerea și păstrarea clienților. Un plan de marketing bun stabilește toate instrumentele și tacticile pe care le veți folosi pentru a vă atinge obiectivele de vânzări. Acesta este planul dvs. de acțiune – ce veți vinde, cine va dori să cumpere și ce metode veți folosi pentru a atrage clienți potențiali care să genereze vânzări. Și, cu excepția cazului în care vă folosiți planul de marketing pentru a obține o finanțare pentru un proiect, acesta trebuie să fie sintetic.
Un plan de marketing trebuie să includă câteva elemente esențiale ale activității de promovare:
- Mixul de marketing (4P) – reprezintă o combinația de factori care pot influența clienții să cumpere produse.
- Obiectivele de marketing ale afacerii – includ o serie de obiective realizabile și măsurabile, dintre care cel puțin două ar trebui să urmărească principiul SMART.
- Activitățile de marketing – reprezintă o listă a tuturor acțiunilor suport pentru atingerea obiectivelor de marketing, programate pentru perioada respectivă și termenele acestora.
- Bugetul de marketing – constă într-o prezentare detaliată a modului cum vor fi alocate resursele de către organizație pentru activitățile de marketing. Activitățile vor trebui să fie realizate în limitele bugetului de marketing.
Forma extinsă a planului de marketing poate avea în vedere:
- Analiza industriei – constă în cercetarea detaliată a tendințelor actuale ale pieței, a nevoilor clienților, a volumelor de vânzări din industrie și a direcției așteptate.
- Poziționarea de marketing a afacerii – reprezintă o analiză a stării actuale a organizației în ceea ce privește poziționarea sa de marketing.
- Schița pieței țintă a afacerii – datele demografice ale pieței țintă.
- Concurența – constă în identificarea rivalilor și a strategiilor acestora, precum și a modalităților de contracarare și de câștigare a cotei de piață.
- Strategiile de marketing – care vor fi utilizate în perioada următoare. Aceste strategii vor include strategii promoționale, publicitate și alte instrumente de marketing aflate la dispoziția organizației.
- Modalitățile de monitorizare a performanței – constă în identificarea indicatorilor cheie de performanță (KPI) care vor fi urmăriți pentru a stabili dacă eforturile de marketing generează rezultatele dorite și care dintre aceste eforturi trebuie revizuite pe baza performanței anterioare, actuale și viitoare.
Elaborarea unui plan de marketing eficient vă poate ajuta să:
- identificați piața țintă
- identificați concurenții din industrie
- definiți oferta unică de vânzare
- stabiliți roi-ul și costurile necesare
- îmbunătățiți strategia actuală pentru a crește loialitatea clienților
- evaluați noi oportunități de promovare
- coordonați activitățile care pot facilita atingerea obiectivelor de marketing și vânzări
- evaluați performanța de marketing, valorificând punctele tari și minimizând punctele slabe
- Design atractiv și structură interactivă
- Template ușor de utilizat, cu indicații de completare
- Secțiuni de input personalizabile, cu exemple și informații pre-completate
- Completare rapidă prin elemente de tip drop-down
- Calendar Gantt, populat automat pe baza datelor de start și duratei stabilite de utilizator
- Control bugetar la nivel de canal de promovare, și performanță evidențiată prin coduri de culoare
- Raport de activitate cu tablou de bord integrat pentru monitorizarea performanței acțiunilor
- Dashboard de sinteză, cu reprezentări grafice interactive, facil de înțeles
- Navigare rapidă în document, prin meniuri și sub-meniuri
1.000 lei
Related Products
Matricea competitorilor
Ciclul PDCA
Bugetul de marketing
Matricea GE McKinsey
1.000 lei