Obiective SMART
1.000 lei
Obiectivele SMART permit managerilor și angajaților să creeze, să urmărească și să îndeplinească, de o manieră facilă și ușor de evaluat, livrarea scopului companiei.
SMART reprezintă acronimul unui set de caracteristici asociate unui obiectiv, respectiv:
- Specifice: bine definite, clare și lipsite de ambiguitate
- Măsurabile: cu valori și criterii specifice, care măsoară fără echivoc progresul înregistrat în vederea îndeplinirii obiectivului.
- Accesibile: realizabile, fezabile, nu imposibil de atins in termenul specificat
- Relevante: orientate spre scopul stabilit
- Limitate în Timp: cu un calendar clar definit, incluzând o dată de începere și o dată de îndeplinire. Scopul este de a crea urgență.
SPECIFIC – Obiectivele specifice au o rată de îndeplinire mai mare. Pentru ca un obiectiv să fie specific trebuie luate în considerare cinci întrebări:
- Cine este implicat în îndeplinirea acestui obiectiv?
- Ce se urmărește a se realiza?
- Unde urmează să fie realizat acest obiectiv?
- Când se dorește realizarea acestui obiectiv?
- De ce se urmărește realizarea acestui obiectiv?
MĂSURABIL – Un obiectiv SMART trebuie să aibă criterii de măsurare a progresului. Dacă nu există aceste criterii nu veți putea să determinați nivelul de progres și dacă procedați corect. Pentru a face un obiectiv măsurabil încercați să răspundeți la următoarele întrebări:
- Cât de mult?
- Cum știu dacă mi-am atins obiectivul?
- Care este indicatorul meu de progres?
REALIZABIL – Un obiectiv SMART trebuie să fie fezabil. Acest lucru vă va ajuta să vă dați seama de modalitățile prin care puteți realiza acel obiectiv și ce acțiuni sunt necesare pentru a-l atinge. Obiectivele trebuie să fie motivante, dar totodată trebuie să poată fi posibile de atins. Răspundeți la următoarele întrebări:
- Am resursele și capacitățile necesare pentru a atinge obiectivul? Dacă nu, ce îmi lipsește?
- Competitorii mei au reușit să realizeze cu succes acest lucru înainte?
REALIST – Un obiectiv SMART trebuie să fie realist, în sensul că obiectivul poate fi atins, având în vedere resursele și timpul disponibile. Răspundeți la următoarele întrebări:
- Este obiectivul realist și la îndemână?
- Este obiectivul realizabil, având în vedere timpul și resursele disponibile?
- Sunt în măsură să mă angajez la atingerea obiectivului?
LIMITAT ÎN TIMP – Un obiectiv SMART trebuie să fie limitat în timp, adică are o dată de început și de sfârșit. Dacă obiectivului nu îi este setat un termen limită nu va exista un sentiment de urgență și, prin urmare, va genera mai puțină motivație. Răspundeți la următoarele întrebări:
- Obiectivul meu are un termen limită?
- Până când doresc să îmi ating obiectivul?
Stabilirea obiectivelor SMART aduce o serie de beneficii la nivelul unei afaceri prin faptul că:
- reflectă direcția companiei
- identifică puncte forte și puncte slabe.
- motivează echipa
- ajută la concentrarea atenției asupra rezultatului dorit
- îmbunătățește performanța
- oferă un sentiment de satisfacție prin monitorizarea progresului
- economisește timp prin înlăturarea activităților care v-ar distrage
- Ușor de complet, cu exemple și instrucțiuni
- Secțiuni cu exemple de completare
- Selecția rapidă a informațiilor prin elemente predefinite
- Structură de planificare acțiuni cu alocare facilă a responsabililor prin liste de tip drop-down
- Dashboard ușor de urmărit, de raportare și analiză a indicatorilor
- Design simplu, ușor de integrat în prezentări
- Fără să necesite instalări suplimentare sau rulări de tip macro VBA

1.000 lei
Related Products
1.000 lei