Matricea BCG
1.000 lei
Matricea BCG oferă cadru de gestionare și prioritizare a portofoliului de produse și chiar a liniilor de business. Este de fapt un tabel, împărțit în patru cadrane, fiecare cu propriul simbol unic care reprezintă un anumit grad de profitabilitate: Dileme, Vedete, Pietre de moară și Vaci de muls. Astfel, fiecare produs din portofoliu se va încadra într-una dintre cele patru categorii:
-
- Vaci de muls – Acestea sunt grupe de produse cu o cotă de piață ridicată pe o piață cu creștere lentă. Sunt profitabile, generează marje bune și numerar, fără a fi nevoie de investiții semnificative. Această categorie urmărește generarea de profit, cu investiții minime.
- Vedete – Acestea sunt grupe de produse cu o cotă de piață ridicată, pe o piață în creștere. Aceste produse au potențialul de a genera venituri semnificative în viitor. Prin urmare, este recomandat ca afacerea să investească în aceste produse pentru a-și menține poziția de lider de piață, asigurându-și astfel profiturile viitoare, pe măsură ce piața continuă să crească.
- Pietre de moară – Acestea sunt produse cu o cotă de piață scăzută, pe piețe cu o creștere redusă. Dacă aceste grupe de produse nu sunt profitabile, este posibil să doriți să le vindeți sau să luați în considerare implementarea unei alte strategii. Analizați dacă ele pot deveni mai profitabile prin noi investiții sau dacă trebuie să le eliminați din portofoliu.
- Dileme – Acestea sunt produse cu o cotă de piață scăzută, pe o piață cu creștere mare. Din această cauză, rata lor de creștere în viitor este neclară și sunt necesare investigații suplimentare pentru a stabili valoarea lor. Aceste produse ar putea genera venituri semnificative dar, în egală măsură, ar putea să fie foarte costisitoare, deoarece nu este clar viitorul lor.
Prin încadrarea în una dintre aceste patru categorii managerii pot obține o viziune clară asupra produselor / serviciilor / liniilor de business pentru care trebuie să aloce resurse, pentru a genera cea mai mare valoare și pentru a-și reduce pierderile. Matricea BCG evidențiază doi factori pe care companiile ar trebui să îi ia în considerare atunci când decid unde să investească, cota de piață și creșterea pieței.
- Obținerea unei perspective asupra oportunităților și riscurilor fiecărei grupe de produs/ linii de business din portofoliu
- Alocarea corectă a resurselor pentru maximizarea profitului
- Echilibrarea portofoliului prin diversificarea produselor
- Descoperirea și eliminarea unităților de afaceri fără perspectivă
- Dezvoltarea unei strategii adecvate prin care se pot alinia avantajele concurențiale cu oportunitățile pieței
- Punerea în perspectivă a 2 indicatori-cheie (creșterea pieței și cota de piață relativă);
- Eliminarea investițiilor inutile în produse cu o performanță slabă
- Simplitatea modelului de analiză
- Template cu structură interactivă, gata de utilizat
- Secțiuni predefinite cu completare rapidă a informațiilor, prin liste de tip drop-down
- Dashboard de raportare ușor de urmărit
- Analiză generată automat pe baza datelor introduse
- Design simplu, ușor de integrat în prezentări
- Fără să necesite instalări suplimentare sau rulări de tip macro VBA
1.000 lei
Related Products
Performanța agenților de vânzări
1.000 lei