Matricea Ansoff
1.000 lei
Matricea Ansoff este utilizată pentru a evalua oportunitățile de dezvoltare a unei companii și creștere a vânzărilor. Matricea Ansoff analizează oportunitatea valorificării/ combinării a mai multor strategii de pătrundere pe piață:
-
- Penetrarea pieței: Cum puteți să vindeți mai multe produse sau servicii clienților actuali?
- Dezvoltarea pieței: Cum puteți să intrați pe noi piețe?
- Dezvoltare de produs: Cum puteți să dezvoltați produsele sau serviciile existente?
- Diversificare: Cum puteți să intrați pe noi piețe cu produse sau servicii noi și cum vă veți crește vânzările către clienți noi și actuali?
Penetrarea pieței
Se referă la vânzarea produselor actuale pe piețele existente și are ca scop atingerea a patru obiective principale:
-
- Menținerea sau creșterea cotei de piață a produselor actuale – acest lucru poate fi realizat printr-o combinație de strategii care privesc prețurile, modele de promovare, canalele de distribuție sau tehnicile de vânzările.
- Asigurarea dominației pe piețele în creștere.
- Restructurarea unei piețe mature prin eliminarea concurenților – acest lucru ar necesita o campanie promoțională mult mai agresivă, susținută de o strategie de prețuri menită să facă piața neatractivă pentru concurenți.
- Creșterea gradului de utilizare de către clienții existenți – acest lucru se poate realiza prin introducerea unor programe de fidelizare.
Extinderea pieței
Extinderea pieței este o strategie de creștere prin care companiile încearcă să vândă produsele existente pe piețe noi.
Există diverse modalități prin care puteți să vă executați această strategie, în special explorând:
-
- Noi zone geografice – spre exemplu prin exportul produselor în alte țări
- Noi elemente de design/ambalare, noi dimensiuni ale produselor
- Noi canale de distribuție – spre exemplu trecerea de la vânzarea cu amănuntul la vânzarea prin intermediul comerțului electronic
- Politici diferite de stabilire a prețurilor, pentru a atrage clienți diferiți sau pentru a crea noi segmente de piață
Dezvoltare de produs
Dezvoltarea produselor este o strategie de creștere prin care o companie urmărește să introducă produse noi pe piețele existente. Această strategie poate necesita adoptarea unor noi competențe și presupune ca organizația să dezvolte noi produse, prin care să atragă piețele existente.
O strategie de dezvoltare a produselor este potrivită pentru organizațiile în care produsul trebuie să se diferențieze de restul competitorilor pentru a menține un avantaj în industrie. Accentul este pus pe eforturile de marketing, în special pe:
-
- Cercetarea, dezvoltarea și inovare de produse.
- Cunoașterea detaliată a nevoilor clienților și a modului în care acestea se schimbă.
- Întâietate în lansarea pe piață.
Diversificare
Diversificarea produselor este o strategie de creștere prin care companiile comercializează produse noi pe piețe noi. Prin urmare, pentru ca o companie să adopte o strategie de diversificare ea trebuie să aibă o idee clară despre ceea ce se așteaptă să câștige și o evaluare corectă a riscurilor.
- Analiza tuturor alternativelor de creștere posibile – compania poate identifica ulterior zonele care necesită îmbunătățiri
- Gestionarea portofoliului de produse/servicii – instrumentul ajută la selectarea proiectelor care susțin strategiile de creștere
- Identificarea celei mai bune strategii de creștere – ajută companiile să adopte o abordare strategică și să selecteze proiectele care se aliniază cu obiectivele de afaceri stabilite
- Gestionarea riscurilor – facilitează înțelegerea riscurilor care pot apărea în cadrul unor anumite proiecte
- Planificarea etapelor – clarifică obiectivele urmărite în cadrul proiectului
- Înțelegerea industriei – matricea ajută la dezvoltarea gândirii strategice, punând în context organizația, competitorii și furnizorii
- Structura simplă și ușor de utilizat
- Completare rapidă și interactivă, prin liste de tip drop-down
- Preluare automată a informațiilor, pe baza datelor definite în secțiuni de input
- Evaluări și direcții de acțiune generate pe baza datelor introduse
- Reprezentare grafică, ușor de urmărit, a rezultatelor
- Navigare rapidă în document
- Formule predefinite, fără riscuri de suprascriere
- Nu necesită cunoașterea avansată a pachetului Microsoft Office
1.000 lei
Related Products
Ciclul PDCA
1.000 lei