Managementul Focus-Grupurilor
300 lei
Un focus-grup este un tip de interviu care implică un număr mic de persoane, de obicei reprezentativ pentru piața țintă, cu care interacționați pentru a culege informații despre modul în care este perceput produsul, serviciul sau afacerea dumneavoastră. Persoanele care alcătuiesc grupul de discuții ar trebui să fie atât clienți actuali, cât și persoane care nu au făcut niciodată o achiziție din oferta companiei, dar care ar putea să o facă în viitor.
Grupurile de discuții pot furniza informații valoroase doar dacă participanții sunt reprezentativi pentru publicul țintă al business-ului.
Datele pe care le colectați prin organizarea de interviuri de tip focus-grup sunt importante deoarece întrucât facilitează o evaluare mai clară a nevoilor clienților și contribuie la extragerea semnificației din spatele faptelor și cifrelor obținute din sondaje mai generale.
În timpul unui interviu de tip focus-grup, moderatorul le adresează participanților trei tipuri diferite de întrebări care au ca scop colectarea de informații cheie:
- întrebări de deschidere – sunt întrebări ușoare, adresate la început pentru ca participanții să se familiarizeze unii cu ceilalți și în legătură cu subiectul care va fi abordat; aceste întrebări au rolul de a crea o atmosferă plăcută și degajată pentru ca participanții să se simtă confortabil.
- întrebări de explorare – odată ce participanții au început să se relaxeze și să se deschidă moderatorul începe să pună întrebări cheie, de explorare, despre subiect și despre ce simt participanții în legătură cu acesta.
- întrebări de final – după ce moderatorul este convins că grupul a împărtășit tot ce a putut se pot adresa întrebări de încheiere pentru a confirma că obiectivul a fost atins.
Interviurile de tip focus-grup reprezintă un instrument util pentru cercetarea pieței, deoarece:
- nu implică costuri ridicate pentru a afla informații cheie
- facilitează obținerea unui feedback de la clienți
- sunt ușor de realizat și de moderat
- permit analizarea limbajului nonverbal
- sunt flexibile și pot fi ajustate în funcție de comportamentul grupului
- generează rezultate rapide
- Structură gata de utilizat
- Indicații și exemple de completare
- Scorare rapidă prin liste de tip drop-down
- Evidențiere aspecte prioritare prin selecții color coded
- Notificări prin coduri de culoare a programărilor din săptămâna curentă / următoare
- Opțiuni de filtrare pentru eficientizarea selecției de informații
- Nu necesită cunoaștere avansată a pachetului Microsoft Office
300 lei
Related Products
300 lei