Analiza pieței abordabile
300 lei
Analiza pieței abordabile sau Analiza TAM estimează cererea pentru un anumit produs/ serviciu. Pentru companiile de toate dimensiunile – de la startup-uri aflate la început de drum până la companii consacrate – stabilirea dimensiunii pieței este un pas esențial în stabilirea potențialului de creștere al companiei.
Startup-urile calculează dimensiunea pieței pentru a descoperi dacă o viitoare investiție ar fi profitabilă. Companiile mari folosesc această analiză pentru a-și evalua potențialul de creștere și pentru a stabili dacă abordarea unei noi piețe ar aduce noi beneficii (de exemplu, prin introducerea de noi produse/ servicii).
Utilizarea unei analize a pieței abordabile de sus în jos implică stabilirea dimensiunii globale a pieței și estimarea cotei de piață. O abordare de jos în sus a analizei TAM tinde să fie mai precisă, deoarece calculează vânzările potențiale ale unui produs sau serviciu pe baza istoricului vânzărilor.
Avantajul aplicării unei analize a pieței abordabile constă în primul rând în înțelegerea oportunităților de venituri viitoare. Aceasta este utilă și pentru că:
- oferă un punct de reper actual pentru evaluarea adecvării produsului la piață
- facilitează atragerea investitorilor, oferindu-le date concrete
- identifică concurenții din industrie
- facilitează estimarea veniturilor
- identifică piețele neprofitabile
- stabilește obiective realiste
- concentrează eforturile în zonele care prezintă cele mai mari oportunități
- Template cu structură predefinită ușor de înțeles
- Instrucțiuni de completare și exemple
- Analiză generată automat pe baza datelor introduse
- Formule predefinite, fără risc de suprascriere
- Design simplu, ușor de integrat în prezentări
- Nu necesită cunoaștere avansată a pachetului Microsoft Office
300 lei
Related Products
Matricea GE McKinsey
Managementul Google Ads
300 lei