KPI – KRI: RECRUTARE SI EXECUTIVE SEARCH

22.

Recrutare și Executive Search

KPI – Indicatori de performanță & KRI – Indicatori de rezultat
  • Care sunt indicatorii de performanță (KPI) È™i de rezultat (KRI) în sectorul Recrutare È™i Executive Search È™i cum se calculează aceÈ™tia?
  • Care sunt cei mai importanÈ›i KPI pentru firmele din sectorul Recrutare È™i Executive Search?
  • De ce au nevoie de KPI organizaÈ›iile din sectorul Recrutare È™i Executive Search?

Am consolidat în această pagină răspunsurile la toate aceste întrebări, axându-ne pe indicatorii de performanță și de rezultat (cu definiții și formule) aplicabili agențiilor de Recrutare și Executive Search.

Performanța organizației reprezintă rațiunea de a fi a multor manageri și antreprenori. Deși țelul este înalt, el rămâne de cele mai multe ori la nivel declarativ. De ce? Întrucât elementul cheie în această direcție – stabilirea unor indicatori de performanță adecvați domeniului de activitate al firmei și specificului fiecărui departament – este uneori subestimat și de cele mai multe ori insuficient implementat. O astfel de reticență managerială este riscantă, deoarece un set de indicatori de performanță bine pus la punct poate fi piatra de temelie a dezvoltării unei organizații, iar lipsa KPI-ilor va pune în dificultate compania în situații de incertitudine/ instabilitate economică sau criză.

  • Indicatorii de Performanță (Key Performance Indicators) reflectă elemente operaÈ›ionale privitoare la modul în care se desfășoară activitatea unei companii, cât de bine realizează aceasta ceea ce este necesar pentru atingerea rezultatelor dorite. Prin urmare ei trebuie să analizeze zonele care conduc în mod direct afacerea spre obiectivele stabilite È™i nu se referă la a măsura obiective finale, ci la performanÈ›a acÈ›iunilor precise care conduc la atingerea acestora.
  • Indicatorii de Rezultat (Key Results Indicators) oferă o imagine de ansamblu asupra rezultatelor acÈ›iunilor, asupra progreselor realizate în atingerea obiectivelor companiei, indicând doar efectele măsurilor aplicate, nu È™i cauzele acestora.

Este importantă urmărirea obiectivelor finale, prin stabilirea Indicatorilor de Rezultat, însă nu se va putea ști ce anume a determinat/ împiedicat atingerea obiectivelor dacă nu sunt monitorizate activitățile necesare îndeplinirii lor; iar pentru aceasta este nevoie de stabilirea Indicatorilor de Performanță. Prin corelarea KRI cu KPI se poate obține o imagine a relaționărilor între diferite activități realizate zilnic și efectele lor.

Necesitatea utilizării de KPI în Recrutare și Executive Search

Indicatorii de performanță ajută agențiile de recrutare să urmărească eficiența eforturilor lor de recrutare, inclusiv numărul de anunțuri de angajare, numărul de candidați recrutați, durata până la asigurarea ocupării posturilor, numărul de interviuri realizate și calitatea angajărilor. Prin monitorizarea indicatorilor de performanță agențiile de recrutare pot identifica ariile de activitate în care trebuie să își concentreze eforturile pentru a-și crește eficiența și pentru a se asigura că recrutează cei mai buni candidați pentru posturile disponibile. De asemenea, stabilirea unui set de indicatori de performanță specifici activității unei agenții de recrutare prezintă o serie de beneficii, printre care:

  • creÈ™terea cotei de piață: indicatorii de performanță pot fi folosiÈ›i de către companii pentru identificarea È™i (de dorit) valorificarea de noi oportunități pe piață
  • creÈ™terea profiturilor: prin măsurarea indicatorilor de performanță companiile pot identifica ariile care cauzează risipă È™i pot lua decizii informate pentru a creÈ™te profiturile
  • creÈ™terea adaptabilității: prin definirea È™i implementarea unui set de indicatori de performanță monitorizaÈ›i periodic companiile pot obÈ›ine o anumită capacitate de previziune È™i devin flexibile în adaptarea strategiilor în funcÈ›ie de necesități
  • monitorizarea performanÈ›elor companiei: indicatorii de performanță asigură feedback cu privire la modul în care compania se comportă în direcÈ›ia atingerii obiectivelor
  • îmbunătățirea procesului decizional: un set de KPI ajută companiile să ia decizii în cunoÈ™tință de cauză, bazate pe indicatori cuantificabili, a căror dinamică poate fi monitorizată în timp
  • creÈ™terea gradului de motivare al angajaÈ›ilor: stabilirea unor obiective È™i aÈ™teptări clare de performanță la nivel de echipă È™i de individ, completată de recunoaÈ™terea performanÈ›elor creează cadrul adecvat în care monitorizarea indicatorilor de performanță va contribui la motivarea angajaÈ›ilor

O agenție de recrutare are nevoie de indicatori de performanță pentru a-și măsura eficiența și capacitatea de a răspunde așteptărilor clienților, identificând segmentele de activitate în care și-ar putea îmbunătăți serviciile pentru a oferi o experiență mai bună clienților. Un set de KPI poate fi, de asemenea, utilizat pentru a compara performanța agenției cu standardele din industrie, permițându-i să urmărească progresul și să facă ajustările necesare.

Top 10 criterii de performanță pentru sectorul Recrutare și Executive Search

  1. Numărul de cereri  – indică numărul total de candidaturi primite; este util în a măsura eficienÈ›a eforturilor de a atrage cele mai bune talente pentru posturile disponibile.
  2. Timpul necesar pentru ocuparea postului – reflectă numărul total de zile în care un post vacant rămâne neocupat, contabilizat de la momentul în care anunțul este publicat și până când un candidat este angajat; acest KPI ajută agenția să înțeleagă cât de eficient este procesul de recrutare și dacă acesta este prea lent.
  3. Calitatea angajărilor – măsoară procentul de candidaÈ›i adecvaÈ›i postului pentru care au fost recrutaÈ›i È™i nivelul în care aceÈ™tia livrează performanÈ›a aÈ™teptată.
  4. Costul pe angajare – urmăreÈ™te costul total al recrutării È™i angajării unui candidat, inclusiv taxele de recrutare, costurile de publicitate È™i orice alte cheltuieli conexe.
  5. Rata de retenÈ›ie – măsoară procentul de angajaÈ›i care rămân după perioada de probă iniÈ›ială; acest indicator reflectă eficienÈ›a cu care agenÈ›ia că recrutează candidaÈ›ii potriviÈ›i care pot rămâne în cadrul organizaÈ›iei pe termen lung.
  6. Rata de recomandare – măsoară câți dintre angajaÈ›ii companiei pot recomanda intern candidaÈ›i pentru posturile vacante.
  7. PerformanÈ›a canalelor de recrutare – monitorizează eficienÈ›a canalelor de recrutare utilizate de agenÈ›ie pentru comunica posturile vacante, ajutând la identificarea platformelor care susÈ›in strategia dorită de angajator (recrutare internă sau externă).
  8. ExperienÈ›a candidaÈ›ilor – reflectă gradul de familiaritate a candidaÈ›ilor cu postul vacant, pentru a ajuta agenÈ›ia să implementeze un sistem de recrutare adecvat, aliniat cu aÈ™teptările candidaÈ›ilor.
  9. Rata de conversie – indică procentul de candidaÈ›i care sunt convertiÈ›i cu succes în angajaÈ›i, permițând identificarea etapelor procesului de recrutare care ar putea fi îmbunătățite pentru a creÈ™te rata de conversie.
  10. SatisfacÈ›ia angajaÈ›ilor – măsoară gradul de mulÈ›umire a angajaÈ›ilor în raport cu noul post, cu activitățile asociate È™i cu organizaÈ›ia în ansamblu; acest indicator reflectă eficienÈ›a agenÈ›iei în a asigura corelarea candidaÈ›ilor cu aÈ™teptările angajatorilor È™i specificul activității.

Indicatorii cheie de performanță (KPI) sunt un instrument util în evaluarea obiectivă a succesului unei agenții de recrutare și executive search în raport cu atingerea obiectivele. Acești KPI oferă agenției o metodă de urmărire a performanțelor și a progreselor sale în timp. Aceste informații pot fi apoi folosite pentru a îmbunătăți serviciile oferite de agenție și pentru a se asigura că răspunde eficient nevoilor clienților săi.

KPI & KRI: RECRUTARE ȘI EXECUTIVE SEARCH

Vreți un set de adaptat organizației dumneavoastră?

Având o soluție KPI personalizată puteți obține o imagine mai precisă a performanței și a progreselor înregistrate, în vederea atingerii obiectivelor.

Loading
Register New Account
Shopping cart