Potentialul Pietei Transporturilor rutiere din Romania

In perioada  Martie – Mai 2015, echipa VirtualBoard in parteneriat cu ARTRI (Asociatia Romana pentru Transporturi Rutiere Internationale), a realizat un studiu la nivel national pe baza unui chestionar aplicat unui esantion format din peste 200 companii cu activitate pe piata transporturilor rutiere.

Studiul si-a propus realizarea unei analize care sa faciliteze companiilor ce activeaza in Industria Transporturilor Rutiere intelegerea mai exacta a modului in care jucatorii din piata percep evolutiile recente, problemele intampinate, factorii de influenta si perspectivele viitoare ale sectorului.

Probleme intampinate

Incepand cu 2008 activitatea firmelor din sectorul transporturilor rutiere a fost influentata semnificativ de criza economica manifestata in celelalte sectoare economice, rezistand pe piata firmele care aleg sa investeasca in anticiparea pietei, adaptandu-se cerintelor acesteia si imbunatatindu-si activitatea prin instrumente de monitorizare proactiva a costurilor si performantei angajatilor.

Vanzarile reprezinta una dintre zonele vizibile in care unii operatori de transport au resimtit impactul modificarilor situatiei economice din celelalte sectoare si diminuarea cererii, cauzat de schimbarile survenite in activitatea companiilor care solicita serviciile operatorilor de transport (schimbari in tipul de business, reducerea bugetelor, crearea propriilor flote de transport, etc).

Scaderea profitului reprezinta de asemenea o provocare cu care se confrunta firmele de transport, iar accentuarea impactului se resimte datorita deficientelor in metode si practici de identificare a zonelor neprofitabile din activitate si optimizarea acestora.

Mentinerea sub control a costurilor operationale si a investitiilor, fara a afecta calitatea serviciilor, creeaza un puternic avantaj competitiv operatorilor de transport care inteleg sa-si cladeasca strategia pe acest principiu, dispunand in acelasi timp si de resursele interne pentru a o pune in aplicare si a-si monitoriza permament profitabilitatea (tehnologie, sisteme IT, know-how, personal pregatit).

Solutie livrata

  • Studiul a fost conceput din 50 de intrebari adresate managementului firmelor de transport si structurate pe urmatoarele arii de cercetare: stadiu actual al pietei, factorii de influenta specifici domeniului, potentialul de dezvoltare al sectorului, previziunile jucatorilor privind evolutia pietei, evolutia anterioara a companiilor din industrie, principalele directii strategice urmarite de operatorii de transport, instrumentele de management utilizate in cadrul companiilor si gradul lor de complexitate,Rezultatate studiului au fost livrate de VirtualBoard sub forma unui raport de cercetare complex, insotit de un rezumat si o sectiune de recomandari specifice pe baza analizelor efectuate.Concluziile studiului au vizat zone precum:
    • Actiuni concurentiale curente
    • Directii strategice care necesita monitorizarea performantei proceselor
    • Factori care pot sustine actiunile operatorilor de crestere a vanzarilor
    • Problemele majore cu care se confrunta companiile si riscurile cele mai mari care pot limita dezvoltarea sectorului
    • Zona principala de investitii a operatorilor de transport pentru imbunatatirea si dezvoltarea serviciilor oferite
    • Factorii cu impact asupra profitabilitatii sectorului
    • Principalele arii strategice ale jucatorilor si deficientele majore existente
Loading

CONTACT

Va rugam sa ne trimiteti mesajul dumneavoastra si va vom raspunde in cel mai scurt timp posibil!

Se trimit datele

©2017 VirtualBoard - Data and expert knowledge for top management & business owners

Introduceti datele dumneavoastra de logare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account