MATRICEA KRALJIC – valoarea strategica a portofoliului de furnizori

1
analiza strategica furnizoi, pozitionarea produselor, matricea krajlic

Achizitia ca functiune intr-o companie presupune mai mult decat a cumpara la pretul corect si a primi produsele comandate la timp. Multe companii si-au dat seama ca au nevoie de sprijinul furnizorilor in a elabora si aplica solutii mai inteligente din punct de vedere al intrarilor sau proceselor, pentru ca activitatea lor sa genereze profit.

Astfel, intrebarea “Ar trebui furnizorii tratati ca prieteni sau parteneri?” a devenit esentiala si, in acest sens, s-au dezvoltat instrumente pentru a diferentia strategiile cu furnizorii, pozitionarea produselor din portofoliu si furnizorii acestora. Un astfel de instrument este Matricea Kraljic, elaborata de Peter Kraljic in 1983, care imparte portofoliul furnizorilor unei companii in 4 tipuri, care corespund unui numar de 4 cadrane.

Conținut accesibil doar conturilor plătite:


PREMIUM ANUAL

SMART CEO

100 lei / luna 400 lei / luna
Înțelegerea Pieței Rezultate Rapide

Register New Account
Reset Password
Shopping cart