Diamantul strategic Hambrick-Fredrickson – Dezvoltarea strategiei unitare

Pentru a se asigura ca au cele mai mari sanse de a atinge succesul in afaceri, companiile trebuie sa aiba o strategie clara si corecta. Multe afaceri esueaza din cauza deficientelor in strategie, de aceea este indicat a se aloca timp pentru analiza stadiului curent al companiei, in raport cu pozitia la care aspira. Diamantul Strategic este un instrument care ajuta organizatiile sa isi vizualizeze strategia de afaceri si sa examineze cat de bine se aliniaza intre ele componentele strategiei, luand in considerare fiecare aspect relevant.

Una dintre provocarile la care trebuie sa faca fata organizatiile in luarea deciziilor strategice este de a se asigura ca includ in procesul decizional toate informatiile importante. Este foarte usor sa se omita piese din intreg, in special in cazul afacerilor de mare anvergura si cu o dinamica ridicata.

diamantul strategic, diamant strategic, strategie de succes, elementele strategiei, strategie de afaceri, generarea de profit, profit companie

DIAMANTUL STRATEGIC IN PROCESUL DECIZIONAL

In baza a zeci de ani de experienta in predarea si activitatea de consultanta in aria strategica, Don Hambrick si Jim Fredrickson au introdus Diamantul Strategic in anul 2001. Scopul lor a fost sa dezvolte un model care sa permita managerilor executivi sa coreleze si sa ia in considerare toate elementele unei strategii (ex: deciziile politicii de pret vs decizii R&D vs deciziile legate de capacitatea de implementare).

Diamantul Strategic nu este doar o lista de verificare a unui model de luare a deciziilor, ci sugereaza ca strategiile bune includ raspunsuri la o serie de intrebari legate de pietele tinta, vehiculele de crestere, viteza sau calea schimbarilor strategice, rezultatele financiare.

Strategia se poate aplica in orice industrie sau organizatie in care managerii au nevoie de indrumare in ceea ce priveste deciziile strategice cheie. In articolul lor original, autorii au inclus exemple ale tehnicii Diamantul Strategic aplicate pe companii precum Ikea, Gillette, Southwest Airlines, General Electric si alti jucatori din industria echipamentelor de imprimare si asigurari. Modelul a fost rafinat pe baza feedback-urilor calitative oferite de studenti, consultanti si manageri executivi.

Abonament Premium Trimestrial | DISCOUNT 25%

200+ instrumente de management | 20+ chestionare de autoevaluare | 4.500 grafice de performanta pentru 35 sectoare / 180 sub-sectoare economice (12 ani) | 35+ indicatori macroeconomici regionali (7 tari, 10 ani) | Discount la achizitii studii de piata -15% | 1.200 KPI & KRI generali – denumire | 50 K profile companii cu date de contact
337 lei450 lei CUMPARA ACUM!
Foloseste codul: VIRTUAL25
25% DISCOUNT

COMPONENTELE STRATEGIEI DE AFACERI

Orice plan trebuie schitat in detaliu la acest pas, inainte de a trece la urmatoarea fateta a Diamantului Strategic.

diamantul strategic, diamant strategic, strategie de succes, elementele strategiei, strategie de afaceri, generarea de profit, profit companie
Fig. 1 – Diamantul Strategic

Acest instrument este asociat prin analogie cu un diamant cu 5 fatete, care presupun urmatoarele abordari:

Arene – Unde vom activa?

Companiile trebuie sa fie specifice in activitatile desfasurate, ariile de servicii, segmentele de piata, prezenta geografica si politica de aprovizionare. Hambrick si Fredrickson recomanda ca produsele/serviciile sa fie segmentate, iar strategiile sa fie cat mai specifice pe fiecare categorie si sa existe o distinctie clara intre pietele-tinta principale si cele secundare.

Aceasta fateta a Diamantului Strategic ar trebui sa raspunda la intrebarea: „pe ce piete trebuie sa concureze compania pentru a castiga cota de piata?”. Este prima intrebare la care trebuie definit un raspuns atunci cand se aplica aceasta tehnica, intrucat strategia unei companii trebuie sa se refere la pietele pe care aceasta alege sa concureze.

O companie are un anumit numar de optiuni pe care le poate alege pentru a-si creste afacerea. Se doreste vanzarea directa catre consumatori, B2C, prin intermediul canalelor de retail sau construirea unui model B2B?

Vehicule – Cum vom ajunge acolo?

Aceasta fateta identifica gradul in care strategia se intemeiaza pe eforturile interne de dezvoltare comparativ cu sursele externe date de parteneriate sau achizitii.

Conținut rezervat membrilor

Creați un cont GRATUIT pentru a accesa restul informatiilor!

Dacă aveți deja cont folosiți formularul de mai jos pentru a vă loga.

Register New Account
Shopping cart