Analiza Mijloace-Obiectiv – Planul de rezolvare al unei probleme

Planul de rezolvare al unei probleme consta in stabilirea unor procese care sa atenueze sau sa elimine obstacolele care va pot impiedica afacerea sa atinga obiectivele strategice stabilite.

Planul de rezolvare al unei probleme este o parte esentiala a procesului decizional. Pentru rezolvarea eficienta a problemelor trebuie sa stabiliti procese coerente care sa va ajute sa evaluati si sa explorati solutii, sa le aplicati corect si sa masurati succesul.

rezolvarea problemei, rezolvarea problemelor, planul de rezolvare al unei probleme, plan solutionarea problemelor, rezolvarea eficienta a problemelor, combaterea problemelor de afaceri, solutionarea problemelor, analiza mijloace obiective, proces de rezolvare a problemelor, luarea deciziilor

Combaterea problemelor de afaceri presupune, de asemenea, setarea unor noi obiective si identificarea starii dorite la care compania tinteste, incercand astfel sa se evite o situatie sau un eveniment neplacut.

Analiza Mijloace-Obiectiv este utilizata in numeroase organizatii pentru a facilita managementul general. Aceasta tehnica ajuta managerii sa stabileasca un plan eficient prin care compania sa poata ajunge la starea finala dorita.

Metoda presupune utilizarea unor etape (mijloace) pentru implementarea schimbarii, menita sa ajute organizatia sa parcurga distanta dintre starea curenta si cea dorita.

CE ROL JOACA PLANUL DE REZOLVARE AL UNEI PROBLEME?

Problemele vor aparea intotdeauna, indiferent de starea companiei, astfel ca este important sa stiti cum puteti sa le eliminati inainte ca acestea sa scape de sub control.

Planul de rezolvare al unei probleme va permite să aveti o structura clara de abordare a provocarilor atunci cand acestea apar. Planul de rezolvare al unei probleme va poate oferi o mai buna intelegere a situatiei dumneavoastra, astfel incat sa puteti lua cea mai buna decizie.

Un proces de rezolvare a problemelor va poate servi, de asemenea, ca instrument in luarea deciziilor. Planul de rezolvare al unei probleme este o parte esentiala din orice strategie de afaceri, deoarece:

  • stimuleaza increderea angajatilor si ii incurajeaza sa abordeze probleme complexe;
  • ofera o modalitate structurata de abordare a problemelor;
  • creste eficienta muncii si stimuleaza performanta;
  • incurajeaza colaborarea si comunicarea in echipa;
  • sprijina solutiile inovatoare in diverse provocari.

CE ESTE ANALIZA MIJLOACE-OBIECTIV?

Initial, Analiza Mijloace-Obiectiv a fost utilizata in inginerie, in prezent fiind folosita in unele domenii ale matematicii, AI, management etc. Aceasta a fost creata de cercetatorii Allen Newell si Herbert Simon in anii ’50, fiind publicata in 1972 in cartea Human Problem Solving.

Acestia au realizat un program eficient pentru rezolvarea problemelor complexe asociate unei generatii timpurii de computere si Analiza Mijloace-Obiectiv a fost un rezultat direct al acestor cercetari. Numele dat pentru acesta tehnica de rezolvare a problemelor sugereaza faptul ca utilizarea sa ajuta la definirea mijloacelor necesare pentru a ajunge la un final dorit.

Analiza Mijloace-Obiectiv este un instrument util in identificarea pasilor necesari in rezolvarea unei probleme sau in atingerea unei stari proiectate. Analiza Mijloace-Obiectiv este esentiala in stadiul initial al Analizei GAP.

Abonament Premium Trimestrial | DISCOUNT 25%

200+ instrumente de management | 20+ chestionare de autoevaluare | 4.500 grafice de performanta pentru 35 sectoare / 180 sub-sectoare economice (12 ani) | 35+ indicatori macroeconomici regionali (7 tari, 10 ani) | Discount la achizitii studii de piata -15% | 1.200 KPI & KRI generali – denumire | 50 K profile companii cu date de contact
337 lei450 lei CUMPARA ACUM!
Foloseste codul: VIRTUAL25
25% DISCOUNT

Abordarea incepe cu identificarea unei stari dorite si elaborarea unei liste cuprinzatoare de diferente intre starea curenta si cea dorita, cu scopul eliminarii acestora. Analiza implica structurarea unei situatii problematice (starea curenta) in obiective si sub-obiective (eliminarea obstacolelor dintre starea curenta si cea dorita), in baza carora se poate elabora un lant de actiuni de atingere a starii dorite.

Mijloacele sunt elemente sau activitati a caror valorificare conduce la atingerea unui Obiectiv, iar Analiza Mijloace-Obiectiv este abordarea care explica cum anumite Mijloace faciliteaza obtinerea starii dorite.

Folosirea eficienta a Analizei Mijloace-Obiectiv presupune implicarea si valorificarea unor metode de evaluare a progresului de la starea curenta la cea dorita si de evaluare a efectelor actiunilor de eliminare a diferentelor dintre cele doua.

Analiza Mijloace-Obiectiv este o versiune practica a principiului „divide si cucereste”. Diferenta dintre cele doua este ca implementarea abordarii „divide si cucereste” este de tip recursiv, problemele solutionate fiind mereu de aceeasi natura. Analiza Mijloace-Obiectiv implica o abordare mai flexibila a problemelor, care nu se incadreaza intotdeauna in aceeasi tipologie. Aceasta permite solutionarea elementelor majore ce stau la baza unei probleme si revenirea asupra acelor elemente care, in prima parte a procesului de eliminare a diferentelor, au fost considerate minore.

Ciclul PDCATemplate de lucru

OPERATIONAL

Ciclul PDCA

+ Îmbunătățirea continuă a proceselor
+ Identificarea riscurilor
+ Evaluarea performanței și a progresului
+ Implementarea soluțiilor
+ Luarea deciziilor bazate pe date
AVANTAJE+
9.8
expert
RON 7741.190
35% discount utilizând codul în pagina de comandă

INTEGRAREA ANALIZEI MIJLOACE-OBIECTIV IN PLANUL DE REZOLVARE AL UNEI PROBLEME

Etapele rezolvarii problemelor prin Analiza Mijloace – Obiectiv sunt:

Pasul 1 – Definirea starii initiale (problema)

Incepeti prin a defini problema la care incercati sa gasiti o rezolvare. Ar putea sa va ajute enumerarea elementelor problemei pe o foaie de hartie sau transpunerea intr-o diagrama.

Printre factorii care ar putea sta la baza unei probleme se numara:

Concurenta – Preturile stabilite de rivalii din industrie va afecteaza vanzările? Exista noi concurenti pe piata? Cum isi comercializeaza acestia produsul?

Modelul de afaceri – Este modelul actual de afaceri sustenabil? Este potrivit pentru viteza cu care doriti sa va dezvoltati? Ar trebui sa explorati diferite strategii de stabilire a preturilor sau a costurilor?

Factori de piata – Ce impact au evenimentele mondiale si economia naționala asupra deciziilor clientilor si vanzarile dumneavoastra?

Conținut rezervat membrilor

Creați un cont GRATUIT pentru a accesa restul informatiilor!

Dacă aveți deja cont folosiți formularul de mai jos pentru a vă loga.

Register New Account
Shopping cart